Joos toont zich kritisch: Verhaeghe moet bij zichzelf te rade gaan

    Joos toont zich kritisch: "Verhaeghe moet bij zichzelf te rade gaan"

    zondag 14 oktober 2018 om 14:30

    Filip Joos was zondagochtend te gast in het programma De Ochtend van Radio 1. Daar sprak hij uiteraard over Operatie Propere Handen, maar ook over Marc Coucke en Bart Verhaeghe.

    Coucke wil het Belgische voetbal transparanter maken. Eén van de middelen om dat te doen is de dubbele postjes aanpakken. "Wat ik goed vind, is dat Coucke zei dat hij zou aftreden bij de Profliga. Hij beseft dat dat niet kan, die dubbele rol bij de profliga én Anderlecht. Ik denk dat Bart Verhaeghe (ondervoorzitter bij de KBVB, red) ook bij zichzelf te rade moet gaan. Kan hij aanblijven bij Club Brugge én de Voetbalbond?"

    "Hebben zij het moreel gezag, aangezien ze per definitie supporter zijn van een voetbalploeg? Hebben ze het moreel gezag om die volledige organisatie te leiden? Dat is een vraag voor allebei."

    Plaats een reactie

    zondag 14 oktober 2018 om 14:45
    wow! Joos leeft nog!! nu beetje grote bakkes opzetten, maar deze week, nergens te zien ofte horen!!! Joos= Lafaard!!
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4432
    zondag 14 oktober 2018 om 14:46
    Waarom? omdat hij een kritisch noot luid die blauwzwart getint is, is het in uw ogen ongepast? Joos zevert vaakt, maar heeft hier gewoon een punt.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 14:52
    hij is niet weg te slaan in de media en weet alles veel beter dan anderen, maar als hij het MOET ( analyst ) is hij nergens te bespeuren.... ni alleen B-Z gericht, maar algemeen!
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:34
    Omdat Joos de eerste was om te zeggen dat de arbiters fair waren en dat Verhaegehe niet mocht zeggen dat er meer aan de hand was na Club - Anderlecht. En nu staat hij daar met z'n bakkes vol tanden. En er komt van alles boven, Duchalet niet gelezen deze week? DAAROM zou hij beter zijn mond houden NU.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4432
    zondag 14 oktober 2018 om 17:58
    Duchatelet moet nu helemaal zijn mond niet meer opendoen, moest zijn bakkes open trekken wanneer dat wel moest. Dat zijn idd gratuite uitspraken. Tis nu niet omdat er operatie propere handen bezig is, dat men te pas en te onpas met modder moet beginnen gooien. Ik geef zelf ook aan dat joos nogal vaak zevert. Maar alst eens steek houdt mag het ook gezegd worden.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 14:49
    Patrick je staat zo heftig vandaag.Je weet toch dat Joos zijne frank veel later valt. Hij moest zijn eigen zelf interessant maken met het wit doosje om in het nieuws te komen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 14:46
    De grote vraag is wie komt er in de plaats ,als dat ook iemand is die verbonden is aan een club staan we even ver.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 14:51
    Mehdi bayat van charlero is het waalse tegengewicht..

    Denk dat het minder erg is een afgevaardigde/gewone bestuurder naar de KBVB te zenden dan naar de proleague als voorzitter
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 14:53
    Gelijk hoe goed je je best doet,je kan nooit goed doen in de ogen van concurrerende supporters, daarom onafhankelijk iemand
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:23
    Idd
    Vind ik leuk
    firedwarf +3142
    zondag 14 oktober 2018 om 15:38
    zo zo charlero nogwel... :) we leren bij van onze universitair haha
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:56
    Joost moet naar zijn gezin kijken en eens voor de Spiegel gaan staan Lul ok De Ref groetjes.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2619
    zondag 14 oktober 2018 om 16:08
    René, ik denk dat je hier iets heel diepzinnig gezegd heb. Ik begrijp het alleen niet.
    Vind ik leuk
    Peed +302
    zondag 14 oktober 2018 om 16:25
    Bespaar u de moeite ...
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    zondag 14 oktober 2018 om 16:46
    Hij associeert hem weer met de ref, kdacht dat de liefde over was 😂
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:25
    Nee, nee nee, nog heftiger dan voordien. Ze zouden mekaar kunnen opeten
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:43
    Heel wat mensen kritisch over Joos
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:06
    Joos doe nu eens niet langer belachelijk!!
    Je hebt met al uwe commentaar al zoveel tegenwind en nu ga je nog de grootste supporterschare op je nek halen... slim is anders !!! Iedere voetbalsupporter heeft een favoriete club dus wat maakt het uit...
    Vind ik leuk
    tom1981 +524
    zondag 14 oktober 2018 om 18:45
    Eet nog een crème brûlée
    Vind ik leuk
    freejazz +1222
    zondag 14 oktober 2018 om 18:59
    Ik snap wel dat de Bruggelingen hem nu 'rauw' lusten. Maar los van alle supporters-gevoel; het is toch niet onredelijk om te vinden dat de hoogste jobs bij de KBVB zouden moeten ingenomen worden door mensen die geen enkele binding hebben met 1 van de clubs. Er dienen soms beslissingen genomen te worden die zich voor of tegen bepaalde clubs keren. Er zal dan steeds een zweem van favoritisme of tegenzin aanwezig zijn bij welke beslissing ook genomen wordt. Je kan toch niet tegelijk rechter en advocaat zijn, je kan toch niet tegelijk belastingcontroleur en fiscaal raadgever zijn, dat snapt toch elke weldenkende persoon.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15052
    zondag 14 oktober 2018 om 19:39
    Groot gelijk, dat hoort niet. Belangenvermenging ten top.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:28
    Het bestuur van de pro league zou volledig onznfhankelijk moeten zijn.
    Dit om alle zever te vermijden die nu de ronde doet.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15052
    maandag 15 oktober 2018 om 08:31
    Ja dat vind ik ook wel.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2932
    zondag 14 oktober 2018 om 22:45
    Als clubsupporter geef ik die vent 100% gelijk, een bestuurder van een ploeg heeft niks, maar dan ook niks te zoeken bij een overkoepelend orgaan.
    Ook al doe je het met de beste intenties, je zal altijd van een dubbele agenda verdacht worden (en terecht)
    Vind ik leuk
    freejazz +1222
    maandag 15 oktober 2018 om 10:05
    Sportieve reactie, top.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1926
    maandag 15 oktober 2018 om 10:37
    Naar mijn weten is de voorzitter ne waal en is bart maar onder voorzitter, maar wat zeker is daar horen club leiders niet thuis die moeten onhafhankelijk zijn