Cercle Brugge reageert woedend: 'Wij denken na over verdere stappen'

    Cercle Brugge reageert woedend: 'Wij denken na over verdere stappen'

    Gepubliceerd: zaterdag 13 oktober 2018 om 15:45za 13-10-2018 om 15:45

    Operatie Propere Handen houdt het Belgische voetbal helemaal in de greep. Ook sporteconoom Trudo Dejonghe vertelde erover in De Morgen, maar zijn uitspraken vallen niet in goede aarde.

    Hij zei namelijk onder meer: "Als het parket dieper graaft bij Cercle Brugge, Eupen en Moeskroen, ligt de volgende bom klaar". Een uitspraak waar de Vereniging absoluut niet mee kan lachen.

    'Cercle Brugge neemt met grote verbazing kennis van een interview met T. Dejonghe, sporteconoom van de KU Leuven', staat dan ook te lezen op de officiële website. 'We vragen ons af welk recht deze professor van de KU Leuven zich toeëigent om dergelijke ongegronde insinuaties te doen en op welk onderzoek hij zich baseert om zijn stelling te staven.'

    'Dergelijke gratuïteit kunnen we niet accepteren van een KU Leuven professor, die verondersteld wordt de deontologische code te respecteren. Cercle Brugge werkt zowel voor, als na de kapitaalsverhoging door AS Monaco, op een correcte en transparante manier. Met deze ongefundeerde verklaring berokkent professor Dejonghe imagoschade aan Cercle Brugge. Cercle Brugge beraadt zich dan ook over verdere stappen.'

    Slachtoffer van omkoping?
    Cercle is zelf mogelijk slachtoffer van matchfixing. 'De onthullingen van de afgelopen week plaatsen de wedstrijd Cercle Brugge – KV Mechelen van 15 maart 2015, op de laatste speeldag van het seizoen 2014-2015, in een nieuw daglicht. Het loont de moeite dat de bevoegde instanties een onderzoek instellen naar het verloop van deze wedstrijd met de gekende dramatische afloop voor Cercle Brugge.'

    Plaats een reactie

    freeman +11904
    zaterdag 13 oktober 2018 om 16:00
    Wat was de einduitslag daar alweer ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 16:08
    Cecle die gedegradeerd is, was de einduitslag
    Vind ik leuk
    Peed +391
    zaterdag 13 oktober 2018 om 16:19
    Volledig pluis was die wedstrijd niet, maar achteraf gezien kan je dat van veel wedstrijden zeggen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    12a34b +665
    zaterdag 13 oktober 2018 om 21:35
    2-3. drie goals in de laatste 4 minuten voor Mechelen. 2 doelpunten van Wolski (waarvan 1 uit duidelijk offside) en 1 van Veselinovic (na penalty en rood voor Dussenne.)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 21:42]
    Vind ik leuk
    Peed +391
    zaterdag 13 oktober 2018 om 16:18
    Zucht nog zo'n visionair.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 16:40
    't Is nu niet omdat je zakt dat er geen matchfixing kan geweest zijn : zie maar naar KVM. Maar met al deze kranteninsinuaties is niemand gediend.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:59
    Die zijn toch geflikt zeker , in de voorlaatste minuut een onterechte penalty voor krijgen , dat was nog eens geflikt . Ik denk dat de heer Dejonghe die wedstrijd ook gezien heeft
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:23
    En de aansluitingstreffer voor KVM, bij 2-0, uit zuiver buitenspel niet vergeten.
    Vind ik leuk
    vhynnor +93
    zaterdag 13 oktober 2018 om 22:14
    Monstro, toen was er nog geen VAR en zijn er meerdere flaters gebeurt. Wat niet betekent dat het nu beter is. Trouwens als KV in de fout is moeten ze maar boeten, al ben ik er zelf fan van. Maar over de wedstrijd Eupen -Moeskroen wordt er blijkbaar niet gerept, al zijn er ook al verschillende klachten tegen Moeskroen. Juist zoals de klacht van Westerlo. Was Moeskroen niet de ploeg met makelaars als eigenaar die verkocht is voor en belachelijk bedrag om hun licentie te halen.

    Ik denk moesten we alles weten dat er niet veel ploegen zullen zijn de 100% clean zijn. Zelfs niet in de G5 want daar zijn de belangen nog véél véél groter
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 22:17]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws