Bizar: 'Onderzoeksrechter in zaak matchfixing blijkt trouwe fan van eersteklasser'

    Bizar: 'Onderzoeksrechter in zaak matchfixing blijkt trouwe fan van eersteklasser'

    Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 09:15vr 12-10-2018 om 09:15

    Tijdens Operatie ‘Propere Handen’ werden er afgelopen nacht maar liefst twee extra onderzoeksrechters ingezet, waardoor er in totaal drie van de partij waren. Eén van hen heeft zelfs een link met het Belgische voetbal.

    Het gaat om Joris Raskin (49). De rasechte Limburger is volgens Het Laatste Nieuws een trouwe supporter van STVV. In het verleden was de man advocaat, waarna hij aan de slag ging bij het parket van Tongeren.

    Hij draagt nu een belangrijke taak met zich mee, want als onderzoeksrechter bepaalt hij mee wat er met de verdachten, met Mogi Bayat en Dejan Veljkovic op kop, gebeurt. In zijn vrije tijd is hij dus vaak te vinden op Stayen.

    Daarnaast zetelt Raskin ook in de licentiecommissie van de voetbalbond. Met die ervaring op zak beet de man zich vast in de louche transacties, waardoor hij toch wel een groot aandeel heeft in het ontdekken van één de grootste schandalen ooit in het Belgische voetbal.

    Plaats een reactie

    Reagens +2290
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:18
    Oh neen! Iemand met kennis van zaken? Das de druppel!
    Meester Van Steenbrugge heeft geen kans.
    Maar serieus. Aangezien voetbal de populairste sport is in Vlaanderen is de kans vrij groot dat de onderzoeksrechter een fan is. Doet ook niets ter zake.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:20
    Kolderjournalistiek.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1923
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:26
    Amaai das wel bizar zenne, waar goan we naartoe, waar goan we naartoe als nen onderzoeksrechter nu ook al voor een eerste klasse mag supporteren...onwaarschijnlijk dat we dat nog moeten meemaken..
    Vind ik leuk
    blondel +2736
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:46
    Of hoe snel je naam gelinkt kan worden aan criminelen of criminele zaken.Alhoewel er dit niets mee te maken heeft.Zoals het geval Leko.Alleen omdat je bevriend bent enz enz.
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:13
    alleen omdat je bevriend bent? er zijn bewijzen van witwassen bij leko... maarja, in brugge mag dat he
    Vind ik leuk
    TageMeister +5300
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:28
    itt sommige andere reacties snap ik dat dit best vreemd is, je kan snel spreken van belangenvermenging ...
    Vind ik leuk
    Reagens +2290
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:34
    Stelt u voor dat er morgen een vechtpartij is tussen hooligans van Antwerp en Beerschot. En dat de verantwoordelijke politieofficier die de rust moest komen herstellen een Antwerp fan is. Is dat dan voldoende om te zeggen dat zijn rapport van de feiten waardeloos is?
    Het zou moeilijker liggen moest het een fan van KVM, W-B of Club zijn. Maar STVV heeft geen hoofdrol in dit verhaal. Een onderzoeksrechter voert ook alleen maar een onderzoek hé. De feiten worden achteraf door anderen beoordeeld.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5300
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:42
    stel U voor dat er een vechtpartij is tussen fans van Antwerp-Beerschot en Berchem en diezelfde politieofficier is Antwerpfan en in zijn raport vermeld hij enkel Beerschot en Berchem, omdat de feiten van de Antwerpfans voor hem(als Antwerpsupporter) niet ernstig zijn .
    Dus ja die man kan het onderzoek beïnvloeden . Ik zeg nergens dat hij dit doet, maar speel advocaat van den duivel en dan is zo denken niet zo vreemd .
    Vind ik leuk
    Reagens +2290
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:47
    Dat zou niet lukken he. Want zijn agenten zijn/waren daar ook en kunnen ook een verklaring afleggen. En das uiteindelijk het punt. Er zijn ondertussen 3 onderzoeksrechters + een aantal speurders. Het feit dat die ene onderzoeksrechter fan is van STVV doet er niet toe. En de kans is groot dat minstens 1 van die 2 anderen ook fan is van een club (of een voorkeur heeft).
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:30
    zijn jullie foto's van Leko op mss VP, dat ineens Vertenten tentoon gesteld is?? dank u om eens voor verandering te zorgen!
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3322
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:09
    ze hebben nog een nieuwe van Leko maar daarop was hij niet geschoren...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2619
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:17
    Wat besparingen in het gevangeniswezen kunnen teweeg brengen ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:54
    Et alors
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:00
    Dan zal die goede man wel weten waar hij mee bezig is hé...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:18
    Er staat in zijn vrije tijd.... boucaut heeft ook eed afgelegd onpartijdig te fluiten. Voor zijn carrière als arbitter was hij ook een verwent RSCA supporter. Delfernière en vertenten mensen lief... wie ingodsnaam had deze zien aankomen. Ik vond dit en enkele nieuwkomers de betere en meest onpartijdige scheidsen die ik dacht er waren... niet dus. Wie is nog te vertrouwen dan? En hoeveel wordt er zo gemanipuleerd over de ganse voetbalwereld. Niet alleen België he heren. Deze rechter heeft eed afgeled hij gaat zijn ambt niet riskeren. Daarbij IN ZIJN VRIJE TIJD.... het zijn allemaal mensen en niemand is heilig. Mag deze man supporter zijn en aandeel hebben in STVV. Dan zal dit daar al niet meer gebeuren..maar voor degene die t niet wisten! Hij is nu verraden
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:02
    Naar mijn weten is het niet strafbaar om een sociaal leven te hebben buiten het werk?
    En als je dan in vrijetijd supporter bent van een voetbalclub, who cares.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:04
    We stevenen wéér af op een spaghetti-arrest maar nu in het voetbal vrees ik
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws