Historische zege van Club Brugge, eindelijk opvolger voor ex-Gent-speler

    Historische zege van Club Brugge, eindelijk opvolger voor ex-Gent-speler

    zondag 23 september 2018 om 16:20

    Club Brugge heeft KAA Gent zondag een serieuze klap verkocht. Blauw-Zwart was met 0-4 te sterk voor de Buffalo's. Het was een historische zege.

    Het was de grootste zege ooit van Club Brugge in de Ghelamco Arena en het was al bijna twintig jaar geleden dat Blauw-Zwart nog eens met vier goals verschil kon winnen van Gent.

    We moeten al teruggaan naar 24 oktober 1998 voor een 0-4 zege van Blauw-Zwart tegen de rivalen uit Oost-Vlaanderen. Opmerkelijk ook toen scoorde één speler drie goals. Tjörven De Brul - die later nog voor de Buffalo's speelde - ging Wesley voor. Koen Schockaert maakte het andere doelpunt. 

    Ook op 9 augustus 1997 won Club Brugge met deze zware cijfers van Gent. Robert Spehar maakte er toen drie. Nordin Jbari - nog een ex-Gent-speler - pikte ook zijn goaltje mee. 

    Op 26 December 2010 hield Club Brugge trouwens voor de laatste keer in Gent. Toen won het met 0-2. 

    Plaats een reactie

    Fcb for ever +2574
    zondag 23 september 2018 om 16:37
    Deze 0-4 is genieten .
    En vooral heel lang nagenieten
    Vind ik leuk
    ROBSON +2567
    zondag 23 september 2018 om 16:41
    🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:46
    Hier gaan we nog vaak aan kunnen terugdenken😁
    Vind ik leuk
    ade +6
    zondag 23 september 2018 om 16:48
    tis te hopen dat Louwagie zijn conclusies trekt over zijn slecht transferbeleid
    de laatste 3jaar
    Vind ik leuk
    SD +8635
    zondag 23 september 2018 om 16:54
    Heel juist ! Hoewel hetnduo dat het bestuur vormt heeft allicht flink verdiend aan de transfers
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:55
    dat denk ik wel Yves buiten om zijn eigen vel te redden
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:15
    Regel jij de aankopen. Er is een heel goede speler te koop in Lotenhulle. Zijn naam ben ik vergeten. Ze noemen hem Jantje
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 17:00
    Super en proficiat van Rene en groetjes De Ref.
    Vind ik leuk
    tom1981 +306
    zondag 23 september 2018 om 17:02
    Denk da bestuur van gent de schuld bij zichzelf mag gaan zoeken...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:16
    Voetbal is commerce geworden.
    Vind ik leuk
    freeman +10949
    zondag 23 september 2018 om 17:07
    Club speelde sterke match , met veel uitblinkers : Thibaut Vlietinck vond ik , na zijn Europese debuut, opnieuw sterk presteren . Danjuma mocht zich op links uitleven en bekroonde dit met een prachtgoal ! Wesley met een zuivere hattrick komt ook stilaan op volle toeren ! Club goed op dreef .... en zien ook de vele wisselmogelijkheden , wat straks van groot belang zal zijn !
    Vind ik leuk
    valere +304
    zondag 23 september 2018 om 17:08
    ???????? And how abouth our victory with Izzy?????
    Vind ik leuk
    ElPimpi +1582
    zondag 23 september 2018 om 18:32
    1-4
    Vind ik leuk
    rhn34408 +14
    zondag 23 september 2018 om 17:29
    Een dikke proficiat aan Gent. Omdat 3 dubbel hun best deed bleef de score enigszins beperkt tot 0-4, anders was 0-7 een normale uitslag geweest.
    Vind ik leuk
    Genome +319
    zondag 23 september 2018 om 18:32
    Ja uiteraard het oppermachtig Brugge heeft Gent van het kastje naar de muur gespeeld. Minstens 0-10 ging het geweest zijn.

    Man man man... Dit kan je toch niet meer serieus nemen.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14321
    zondag 23 september 2018 om 19:01
    Dit was geen Play-Off 1 duel. Wat een zwak Gent.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Historische zege van Club Brugge, eindelijk opvolger voor ex-Gent-speler