‘Anderlecht incasseert nu al 15 miljoen voor transfer’

    ‘Anderlecht incasseert nu al 15 miljoen voor transfer’

    Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 07:30za 22-09-2018 om 07:30

    Leander Dendoncker maakte afgelopen transferperiode de overstap van RSC Anderlecht naar Wolverhampton.

    De Engelse club huurde de verdediger echter met een verplichte aankoopoptie op het einde van het seizoen. Nu meldt Het Nieuwsblad dat paars-wit binnenkort al vijftien miljoen euro op zijn bankrekening zal krijgen van de Engelse club.

    Toch opvallend want de Rode Duivel speelde nog niet voor Wolverhampton in de competitie. De Engelse club zou de optie nu al lichten door regels van de Engelse bond. Anderlecht heeft de miljoenen alvast in het budget opgenomen.

    Plaats een reactie

    Riddlin +2415
    zaterdag 22 september 2018 om 08:20
    Ja meneer of mevrouw de artikelschrijver.
    Het is niet zo dat je pas moet betalen als je de speler opstelt.
    Plus hij heeft al wel gespeeld in de carabao cup. Ook een officiële wedstrijd.

    Waar moet ik solliciteren voor jouw job?
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    zaterdag 22 september 2018 om 08:46
    Ik snap uw cynische reactie niet... Volgens de kranten was het inderdaad pas de bedoeling om na het eerste jaar de optie te lichten en te betalen. Indien er nu eerder gecasht kan worden, dan is dat voor RSCA leuk meegenomen...
    Vind ik leuk
    hoekschop +3091
    zaterdag 22 september 2018 om 10:08
    Het was een verplichte aankoopoptie wat hetzelfde is als iets kopen met uitstel van betaling. Als de Engelse nu betalen zal dat wel contractueel vastgelegd zijn zeker. Anders zouden ze gewoon wachten tot de afgesproken datum.
    Vind ik leuk
    Riddlin +2415
    zaterdag 22 september 2018 om 10:43
    Omdat er staat dat het raar is dat ze nu betalen omdat Dendoncker nog niet gespeeld heeft.
    1 hij heeft al wel gespeeld en 2 het betalen van transferbedragen is niet afhankelijk van of een speler al dan niet opgesteld wordt.

    Duidelijker kan ik het niet maken voor u
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    zondag 23 september 2018 om 10:31
    Wat je schrijft is volkomen juist, en die verduidelijking had ik echt niet nodig... maar door te betalen is er voor geen Wolverhampton geen enkele weg terug en kunnen ze ook nooit onder de verplichting uit om de speler aan te kopen. Dat zou anders wel nog kunnen in een van de vele eventualiteiten die in een dergelijk contract gebruikelijk worden opgenomen. Ik begrijp dus wel dat deze vervroegde betaling een beetje verrassend is....
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 09:00
    Dat zijn pure dikke Leugens dat Anderlecht nu bekend maakte over den Dendoncker Leander want gij nog geen enkele keer op de Bank of geselecteerd geweest en ze denken zelf hem terug te sturen naar ok .
    Vind ik leuk
    hoekschop +3091
    zaterdag 22 september 2018 om 10:09
    Waarom doe jij je veel achterlijker voor dan dat je bent?
    Vind ik leuk
    9000 +386
    zaterdag 22 september 2018 om 10:20
    Sommige dingen zullen we nooit weten ok.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4837
    zaterdag 22 september 2018 om 13:22
    Mss keer herlezen, het is niet anderlecht dat dit meld, maar een krant. ok :P
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws