Racing Genk begint uitstekend en laat de Zweden kansloos

    Racing Genk begint uitstekend en laat de Zweden kansloos

    donderdag 20 september 2018 om 20:45

    KRC Genk heeft de eerste horde in de Europa League-poules makkelijk genomen. Het kwam nooit in de problemen tegen Malmö en won met 2-0.

    Na een studieronde van een tiental minuten kwamen de kansen voor Genk. Trossard liet zich opmerken met een knappe schijnbeweging, maar schoot over. Even later kreeg Pozuelo een grote kans, maar hij trapte te wild naast. 

    Het bleek uitstel van executie, want op het halfuur profiteerde Maehle van balverlies bij de Zweden. Hij stootte goed door en bereikt Trossard, die de kans niet liggen. 1-0 bij de rust na een helft waarin Malmö geen kans die naam waardig kreeg.

    Samatta velt het verdict
    In de tweede helft ging het tempo fel naar beneden. In het vierde kwartier was er dan ook nauwelijks doelgevaar, maar iets daarna kon Genk de match op slot gooien. Pozuelo zag zijn inzet gekeerd door doelman Dahlin, maar Samatta werkte de rebound wél binnen. 

    In de volgende match moet Genk gaat spelen bij het Noorse Sarpsborg. Die club verloor al op het veld van Besiktas.

    Lees meer over:Europa LeagueKRC Genk

    Plaats een reactie

    donderdag 20 september 2018 om 21:02
    Volwassen wedstrikd van genk. Defensief alles onder controle en.offensief een paar keer versnellen en klaar is.kees.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1400
    donderdag 20 september 2018 om 21:38
    Weer mooi combinatie voetbal, had meer tegenstand van de Zweden verwacht ,en goede sfeer in stadion, wat wil je nog meer!!
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 21:48
    Het ziet er naar uit dat Genk weer de Belgische eer in Europa hoog zal moeten houden.
    Kunnen we de bond niet verplichten om Genk een automatisch EL ticket te geven en de tickets van Brugge, Anderlecht of Standard te weigeren?
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 22:27
    WTF?
    Anderlecht heeft nog geen match gespeeld...
    Brugge heeft er een zeer verdienstelijke match tegen een Europese topploeg op zitten en Genk... wint van ocharme Malmö...

    Ik ben blij voor Genk maar dit is echt een triestige reactie.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4452
    donderdag 20 september 2018 om 22:34
    Niet op reageren, hij komt wel vaker met triestige reacties...
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 22:59
    En Anderlecht verliest schandelijk van FC potteke stamp uit Chocowakije.
    Laatste keer dat ploeg uit Chocowakije wint is 18 jaar geleden.
    Anderlecht is grootste schande van Belgie ooit.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1400
    donderdag 20 september 2018 om 23:12
    Ik schat de Zweedse kampioen hoger in dan die Slovaken by the way....maar vanavond was het zaak dat al onze Belgische ploegen zoveel mogelijk punten sprokkelden
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:23
    En tis weer dezelfde ploeg die als enige de winst pakt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:54
    Licht verdiend, mijnheer de journalist (die niets kent van voetbal)??
    OVERVERDIEND !!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Racing Genk begint uitstekend en laat de Zweden kansloos