Drama voor Club Brugge, lucky goal van Dortmund zorgt voor kater

    Drama voor Club Brugge, lucky goal van Dortmund zorgt voor kater

    dinsdag 18 september 2018 om 22:45

    Club Brugge is met een nederlaag aan de groepsfase van de Champions League begonnen. Tegen Dortmund speelde het een sterke wedstrijd, maar in de slotfase verloor Blauw-Zwart onverdiend door een lucky goal van de Duitsers. 

    Ivan Leko koos voor drie nieuwe namen in zijn ploeg. De meest opvallende was die van Thibault Vlietinck. Tot voor deze match in de Champions League had hij maar 23 minuten gespeeld dit seizoen. Afgelopen weekend viel de flankspeler in tegen Lokeren. Ook Matej Mitrović en Jelle Vossen kwamen bij Blauw-Zwart in de ploeg. Bij Dortmund begon Axel Witsel aan de aftrap.

    Alle ballen op Wesley
    Na tien seconden liep het bijna mis voor Club Brugge, maar heel vroeg balverlies strafte Dortmund niet af. Na het eerste schrikmoment zette de thuisploeg zijn voet langs de Duitsers. Club Brugge koos voor een tactiek met veel spelers achter de bal. Al Blauw-Zwart het leer had, ging die snel naar voren en moest Wesley Moraes de Duitse achterhoede aan de praat houden.

    De tactiek van Club Brugge zorgden ook voor kansen. Vossen was tot twee keer toe dreigend. Ook een bedrijvige Danjuma liet zich opmerken. De Nederlander sneed goed naar binnen en haalde uit. Helaas voor Club Brugge bleef de 0-0 op het bord. Een poging van Ruud Vormer en een afstandsschot van Stefano Denswil geraakten niet voorbij Roman Bürki. Dortmund liet het gebeuren en toonde zelf weinig. In de eerste helft claimden de Duitsers tevergeefs een strafschop nadat Hans Vanaken de bal tegen de hand kreeg. De Duitse fans hadden er ondertussen voor gezorgd dat hun club aan het nieuwe Champions League-seizoen begon met een boete

    Geen hemel, maar hel
    Na de pauze werd snel duidelijk dat Club Brugge heel veel gegeven had in de eerste 45 minuten. Op het uur was de kaart van Vlietinck – die geroemd werd bij zijn basisdebuut – op. Ook aan de andere kant kon Danjuma zich niet meer doorzetten. Ook hij moest vroegtijdig naar de kant. Dortmund ging almaar meer op de helft van Club Brugge spelen, maar Blauw-Zwart hield stand. Zes minuten voor het einde kreeg invaller Openda dé kans om Brugge naar de zevende hemel te trappen, maar hij mikte op Bürki. Meteen aan de andere kant stuurde Christian Pulisic Blauw-Zwart naar de hel. De Amerikaan scoorde met het nodige geluk. 

    Atlético wint op verplaatsing
    Ook in de andere wedstrijd van groep A noteerden we een zege voor de bezoekers. Monaco met Youri Tielemans en Nacer Chadli verloor in eigen huis met 1-2 van Atlético Madrid. De thuisploeg was via Samuel Grandsir nog op voorsprong gekomen. Maar door treffers van Diego Costa en Jose Gimenez gingen de bezoekers met de zege aan de haal. 

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +14447
    dinsdag 18 september 2018 om 22:56
    Zeer sterke teamprestatie, maar Mitrovic en (de ingevallen) Cools vielen uit de boot. Club verdiende zeker dat punt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 22:57
    een schande dat die gast (Cools) ons trotse B-Z truitje mag dragen!!!
    Vind ik leuk
    Kingambo +1344
    dinsdag 18 september 2018 om 22:56
    De eerste nul punten zijn binnen...
    Vind ik leuk
    Shredder +3076
    dinsdag 18 september 2018 om 22:58
    Schandalige reactie. Je moet voor Belgische teams supporteren in Europa.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:09
    Weinig schandalig, de waarheid mag gezegd worden... spijtig dat wel!
    Als voetballiefhebber hoop je wel dat belgische ploegen winnen in Europese wedstrijden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 23:25]
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4086
    dinsdag 18 september 2018 om 23:16
    Klopt, maar waarom doet brugge fans (het overgrote deel) dat ook niet als het rsca betreft?
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:35
    Denk omdat alle Anderlechtfans dat exact 1 jaar geleden ook deden mss?
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4086
    dinsdag 18 september 2018 om 23:49
    Clubaanhang doet dat elk jaar, lijkt mij nogal een verschil
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    woensdag 19 september 2018 om 00:32
    Het gaat nu eens over Brugge geof
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4086
    woensdag 19 september 2018 om 00:44
    De stad Brugge? :P
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    woensdag 19 september 2018 om 00:46
    Nee echt waar het voetbal 😜
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4086
    woensdag 19 september 2018 om 00:49
    Voor een goed verstaander, ik heb niks tegen Brugge, nog tegen hun spelers (vormer is top op zijn positie, idem voor nakamba, en vanaken is de beste 10 samen met pozu van genk) Wat mij meer stoort is het gedrag van hun voorzitter, en mentaliteit van een groot deel club supporters (ok ja, tussen de rsca aanhangen zitten ook een paar hopeloze gevallen)
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    dinsdag 18 september 2018 om 23:34
    Dat is zever vind ik. Ik heb graag dat de Belgische teams het goed doen maar supporteren doe ik maar voor 1 ploeg en dat is in mijn geval ZW. Kijk ik vind het jammer dat Club verloor maar dat is vijf minuten na affluiten al vergeten. Mocht ZW vrijdag tegen KVK met zo een goal verliezen loop ik daar een paar dagen niet goed van.
    Dat is het verschil vind ik tussen supporter zijn van een ploeg en hopen dat onze teams het Europees goed doen.
    Elk zijn mening natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    dinsdag 18 september 2018 om 23:34
    Dat is zever vind ik. Ik heb graag dat de Belgische teams het goed doen maar supporteren doe ik maar voor 1 ploeg en dat is in mijn geval ZW. Kijk ik vind het jammer dat Club verloor maar dat is vijf minuten na affluiten al vergeten. Mocht ZW vrijdag tegen KVK met zo een goal verliezen loop ik daar een paar dagen niet goed van.
    Dat is het verschil vind ik tussen supporter zijn van een ploeg en hopen dat onze teams het Europees goed doen.
    Elk zijn mening natuurlijk.
    Vind ik leuk
    agdh +1418
    dinsdag 18 september 2018 om 22:59
    Flauwe reactie, Club verdiendde overduidelijk een punt, hoofden niet laten hangen en de goede dingen meepakken naar volgende CL wedstrijd ( in de competitie mag verloren worden van mij 🙈) en hopelijk dan wel beloond worden voor het gebrachte spel. Groot verschil met de vorige campagne
    Vind ik leuk
    Dondie +124
    dinsdag 18 september 2018 om 23:00
    Onozelaar kingambo
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 23:01]
    Vind ik leuk
    ElPimpi +1584
    dinsdag 18 september 2018 om 23:37
    🖕
    Vind ik leuk
    Kettos +2131
    woensdag 19 september 2018 om 09:50
    Haha, enkele boeren tonen hun geweldig gevoel voor humor en zelfrelativering hier weer eens...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 09:51]
    Vind ik leuk
    vampire81 +1036
    donderdag 20 september 2018 om 23:14
    proficiat met anderlecht, fantastisch zeg tegen het grote spartak trnava, dat was echt verschrikkelijk lachen, heb mij echt zeer erg geamuseerd, HAHAHAHAHA en LLLOOOLLL
    Vind ik leuk
    Genome +320
    dinsdag 18 september 2018 om 22:56
    Helaas 0-1. Met Duitsers ben je nooit klaar en de manier waarop is natuurlijk extra zuur, want een 0-0 was zeker verdiend geweest. Zo goed de eerste helft was hoe matig de tweede.

    Maar ik denk dat Brugge met opgegeven hoofd aan hun campagne begonnen is en met deze match in hun achterhoofd verder kan werken naar hun tweede match.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 00:12]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14082
    dinsdag 18 september 2018 om 22:57
    Als scheidsrechter had ik deze afgekeurd wegens absolute kutgoal.

    Club verdiende meer, maar had het ook zelf moeten afwerken in die eerste helft. Een stuntje in Dortmund dan maar? Want die Borussen vielen dik tegen.
    Vind ik leuk
    agdh +1418
    dinsdag 18 september 2018 om 23:01
    Mja maar thuis, met de steun van het publiek is Dormund wel een pak sterker, maar laten we hopen voor Brugge van wel! Maar thuis moet Brugge van niemand schrik hebben! Mooie prestatie!
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10902
    dinsdag 18 september 2018 om 23:05
    Tegen dit Dortmund moet je altijd een punt halen, ginder wordt het nog minder pretttig vrees ik. Les Brugeois laten een unieke kans liggen...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14082
    dinsdag 18 september 2018 om 23:07
    Zeker waar. Al is dit Dortmund en Europees toch geen goed huwelijk de laatste tijd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 22:59
    Hip hip hoera eerste 3punten zijn binnen 😁 oei oei Tes voor de bezoekers 😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
    Vind ik leuk
    Shredder +3076
    dinsdag 18 september 2018 om 23:00
    Supporter eens voor Belgische ploegen in Europa.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:02
    Ik zal ook niet supporteren voor andere ploegen uit België maar ik ga me zeker niet bezighouden met leedvermaak.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10902
    dinsdag 18 september 2018 om 23:06
    Correct, maar zeg dat volgende keer ook aan uw eigen clan aub
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:07
    t'is een stomme klootzak die liever Club zie verliezen dan dat het coëfficient van Belgie omhoog gaat ne echte volidioot
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14082
    dinsdag 18 september 2018 om 23:20
    Een beetje hypocriet dat 't van u komt na u Gent gebash vorige week, maar de mede-Buffalo hierboven mag wat stiller zijn na deze prestatie.
    Vind ik leuk
    agdh +1418
    dinsdag 18 september 2018 om 23:03
    Tegen wie moet Gent spelen donderdag? Ahja juist :)
    Vind ik leuk
    Philip R. +12
    dinsdag 18 september 2018 om 23:13
    Gast, kruipt gij maar terug in je mottig illegaal gebouwd stadionnetje waar amper 15.000 man in geraakt! Begin maar al te bibberen voor dit weekend en koop je maar al wa pamperkes om aan te doen! Marginaal uit Gent!
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:18
    Da's ook wel een mottige reactie Philip, het is wel een mooi stadion en er kunnen 20000 man binnen. Verlaag je niet tot die kleine zijn niveau...
    Vind ik leuk
    Philip R. +12
    dinsdag 18 september 2018 om 23:29
    Ja weet ik wel, maar was gezegd bij wijze van spreken hé... die gast zou beter es nadenken... ploegen zoals Club en Anderlecht zorgen ervoor dat Gent Europees kán spelen... en dan liggen ze er nog uit...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10902
    woensdag 19 september 2018 om 07:18
    Dan ben je de Europese campagne van Gent in de CL toch even vergeten vrees ik.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1036
    woensdag 19 september 2018 om 09:20
    het is meer dan de man hierboven zegt maar het blijft toch zeker en vast geen capaciteit om fier op te zijn, absoluut niet
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2179
    dinsdag 18 september 2018 om 23:36
    Jullie KUNNEN zelfs geen punten pakken Europees.... lachen met een ploeg die CL speelt terwijl je zelf niet eens in de EL geraakt... je snapt toch dat je jezelf harder belachelijk maakt dan jij ons?
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10902
    woensdag 19 september 2018 om 07:21
    Gent geraakte in de 2de ronde. Belachelijk...nou ja...
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2179
    woensdag 19 september 2018 om 11:38
    Ja, enkele jaren geleden... laatste 2 jaar zien we ze niet meer Europees, dan moet je niet te hard lopen lachen met ploegen die CL spelen me dunkt
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    woensdag 19 september 2018 om 00:42
    Met zo een reactie zal het 0/6 zijn voor de Buffalo s thuis
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:01
    Dortmund was zeker te pakken vanavond.Echt jammer voor fcb na een heel goeie wedstrijd en enkele serieuze kansen zo nog moeten verliezen had wellicht niemand meer zien aankomen.
    Vind ik leuk
    Genome +320
    dinsdag 18 september 2018 om 23:06
    Een gemiste kans vandaag, een gelijkspel zat er zeker in. Helaas dat er toch opnieuw mensen zijn die hier onnozel komen doen, onbegrijpelijk! Proficiat aan Club Brugge met deze prestatie in de 'CL'.
    Vind ik leuk
    Roach +1435
    dinsdag 18 september 2018 om 23:09
    Zonde! Hopelijk kunnen ze hier vertrouwen uit putten voor de volgende matchen!
    Vind ik leuk
    Garland +5346
    dinsdag 18 september 2018 om 23:12
    Raar, als Anderlecht-fan toch vloeken als Club Brugge een goal tegenkrijgt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:17
    de enige juiste reactie in Europa moeten we 1 zijn in de JPL rivalen
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:29
    Heb ik ook al vaak gedaan bij Anderlecht in CL en Uefa Cup, het is logisch dat we voor andere Belgische ploegen supporteren want iedere Belgische club word er beter van en we moeten het België gevoel niet enkel houden voor de rode duivels. 😉
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:38
    van mij moet je niet supporteren maar wel hopen dat de Belgische ploegen het Europees goed doen zodat we geen rechtstreekse CL-deelnemer verliezen of zelf een ploeg minder mogen leveren. Leedvermaak is hier niet op zijn plaats ne goede vloek wel
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3679
    dinsdag 18 september 2018 om 23:34
    Komt door de duivels vandezomer, denk ik. Beetje België-gevoel. Ik heb er ook wat van. Dit seizoen wat meer dan anders.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:14
    Das wahre eine scheisse tor!
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:15
    Bravo voor de prestatie van fcb ,minstens 1punt verdiend.Wat mij opviel is dat de budgetten van deze 2 ploegen zo verschillend zijn maar dat fcb op het veld even goed was .Van een RSCA supporter!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:18
    bedankt en hopelijk wint Anderlecht zijn match
    Vind ik leuk
    freeman +11002
    dinsdag 18 september 2018 om 23:27
    " Als je de kansen niet afmaakt, krijg je het deksel op de neus " , is nog maar eens te meer bewaarheid geworden .
    Club kreeg in de eerste helft voldoende kansen om op voorsprong te komen ...
    Wel leuke match gezien , met een sterk Club . Smaakt naar meer !!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:27
    Tevreden met de ploegprestatie. Allergrootste les en tevens cliche : in de CL moet je de weinige kansen afwerken want... het deksel en je neus.
    En collega supps : verlaag je niet tot het stokers niveau.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9279
    woensdag 19 september 2018 om 09:13
    Ik begreep niet waarom ze in de 2de heft zoveel initiatief lieten aan de Duitsers, het is niet dat ze overpowered werden? Misschien moet je (ipv tevreden zijn met een punt) méér durven doen. Er werd toen ook (een heel stuk van de 2de helft) minder hoog druk gezet...dat vond ik raar. Ik had niet het gevoel dat het van niet kunnen was maar eerder een keuze. Verkeerde keuze? Ik kan mis zijn hoor...
    Vind ik leuk
    ekakia +352
    dinsdag 18 september 2018 om 23:33
    Dit resultaat zal zwaar doorwegen voor de rest van deze campagne. Zeker omdat je nu naar Atletico moet.
    Chapeau voor de prestatie, Club. Een speciale vermelding voor Vanaken, die van mij de Gouden Schoen mag winnen als hij dit niveau vasthoudt.
    Nog 1 hoop: als ze zo tegen Monaco spelen, halen ze minstens 4 punten.

    Een RSCA-supporter
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9279
    woensdag 19 september 2018 om 01:13
    Dit Dortmund is, denk ik, momenteel de zwakste van de drie teams! Hier moest je thuis minstens een punt pakken. Brugge speelde een degelijke eerste helft maar kroop, volgens mij, te hard naar achter! Veel steriel balbezit van de Duitsers maar wegdrukken is er noot bij geweest. Het is dan extra jammer dat ze op zo een manier scoorden net toen Brugge het evenwicht aan het herstellen was!
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    woensdag 19 september 2018 om 00:38
    Ge zijt nu wel hard aan het roepen geof vind ik📢
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4086
    woensdag 19 september 2018 om 12:35
    In welk deel precies, kheb hier verschillende comments staan, en de manier van hoe ze hier reacties schikken wordt het soms onoverzichtelijk :P.
    Btw hier net de lokale loopwedstrijd achter de rug afgelopen weekend.
    Nu alle ogen gericht op Brugge :)
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    woensdag 19 september 2018 om 23:20
    Tof, hoe was het? Goed gevoel gehad? Ik verleden week mijn snelste tijd gelopen 13.34 per uur op de 10 km. En als je weet dat wrhouder marathon meer dan 20 loopt op 42 km hihidatkan tellen he.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4086
    woensdag 19 september 2018 om 23:47
    Hahah Ja kipoche, klets er gewoon meer dan een minuut af van het wereldrecord. Buitenaards !! Wij zijn jammer genoeg maar simpele stervelingen , lol.
    13.34 man man, best straf, rap gerekend is dat toch +- net onder of boven de 45 minuten afhankelijk van de accuraatheid van je gps en de afgemeten afstand van het parcours.

    Stadsloop Brugge lijkt me een tijd 1u05-1u08 realistisch voor jou.

    Persoonlijk geen record gelopen, het parcours leende zich daar niet toe. 2 Rondjes van 5 km, met elk 3 keer een stuk valsplat in. Te geaccidenteerd dus. Maar best tevreden, want mijn parcours record daar wel aan flarden gelopen. Wel op een veel trager ritme dan het jouwe, mits de problemen waar je al over weet, best tevreden mee. Tijden die jij loopt, is gewoon niet iets waar ik mij moet op richten. Wel plezant om in je eigen stad een wedstrijd te lopen (meer aanmoedigen dan elders) 2 rondjes draaien, waar je als supporter makkelijk op verschillende plaatsen per rondje kan zien. (handig voor ouders die er zijn en de moeite deden om fotos te nemen).
    Raar maar waar , veel minder in het 'rood' gelopen dan gewoonlijk. Normaal is dat van begin tot einde een rode streep :P , enfin een lagere max pols, en minder rood , wijst ergens ook op een verbeterde conditie , dus rouwig ben ik er niet om. Bijkomend voordeel. Na 48 uur voelen me benen volledig herstelt, terwijl dat anders toch een 5 tal dagen duurt. Mooi meegenomen.

    Doel voor Brugge is men parcours record met 7 minuten scherper te zetten :P
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:49]
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    donderdag 20 september 2018 om 06:42
    WoW het gaat de goede richting op! Ja in eigen gemeente hoe groot of klein het is is altijd leuk je hoort idd. Plots aanmoedigingen van kennissen zonder dat je het weet. De tijd was op de kop 45min. Ik was ook fe 45 ste kwou dak ook nog 45 was hihi . Ik volg mijn tijden wel via de Garmin maar correct kijk ik naar stratenlopen . Be ken je dat? Daar staan al jegelopen wedstrijden op of toch bijna allemaal met al je statistieken .
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4086
    donderdag 20 september 2018 om 13:10
    45ste op 45 min hehe what a coincidence. Met je aangegeven tempo lijkt me dat een wedstrijdje geweest met 200-225 deelnemers.
    Ik vertrouw op men garmin gps uurwerk gekoppeld aan garmin connect (toch handige combi die wat leuke extraatjes bied) wel nog een modelletje met borstband. Die hartslagmeting aan de pols zal wel nog aantal jaren duren voor het echt accuraat is. Of nu sneller of trager is dan je pr, omdat je nooit echt weet wat de afstand precies is, basseer ik me eerder op het tempo min/km. Die stratenlopensite ken ik idd, zoals je aangeeft mss niet geheel up to date. Maar toch een mooie database.

    Persoonlijk hou ik alles bij in een excell bestandje.

    Qua wedstrijdkeuzes zit ik ook niet bepaald in een slechte streek (Vlaamse Ardennen), u mss wel bekend van het voorjaar wielrennen / Ronde van Vlaanderen. Regio Kortrijk is op een klein half uurtje, Gent is op een half uurtje, en ook de waalse loopkalender is een optie , aangezien ik me net op de grens bevind, is die verplaatsing ook vaak minder dan een half uur.
    Te druk heeft niet echt men voorkeur (genre 20 k Bxl, 10 miles antwerp). Did that ones, was niet bepaald door aangetrokken, de ambiance was dan mss wel top, het lopen op zich vond ik eerder storend.
    Doch te klein qua deelnemersveld sta ik ook niet voor te springen (kleine wedstrijden = weinig tragere lopers= ik zit dan daar wat achteraan te bengelen = not fun).
    Bij mij ist dus voornamelijk wedstrijdjes met een deelnemersveld van 500 + tot pakweg brugge stadsloop (en voor die laatste wil ik mij wel 80 k verplaatsen, in andere gevallen blijft de verplaatsingradius eerder beperkt tot dat aangegeven half uurtje). Dan nog , geen fun runs voor mij genre Urbain trail, of zo van die thema runs ala spartacus run. In mijn ogen heeft dat nog maar weinig te maken met lopen. Eerder een geforceerd sensibliseringsgedoe om mensen tot bewegen aan te zetten. Wat ik op zich wel toejuich, maar zo van dat genre staan er naar mijn gevoel te veel op de kalender, en uiteindelijk is dat soort lopen ook gewoon 1 grote marketing.
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    donderdag 20 september 2018 om 23:28
    Zelfde gedacht over die urban Trails, geef me maar de gewone loopwedstrijden. Jammer voor u club vanavond ik weet enkel dat ze verloren hebben weet niet of het verdiend of niet was. Jammer int algemeen voor Belgisch voetbal, we konden 2x meer gewonnen hebben me dunkt
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4086
    donderdag 20 september 2018 om 23:58
    qua lopen zitten we klaarblijkelijk op de zelfde golflengte. Mss zijn we gewoon old fashion lol.

    wat de match betreft, tja veel valt er niet over te zeggen, twas van 1 ploeg die niet wou , en een ander die niet beter kon, met verschillende verzachtende omstandigheden die er eigenlijk tout court niet te doen, om de simpele reden dat een rsca op enig niveau die ploeg altijd opzij moet zetten. Enfin we zitten in het hoekje waar de klappen vallen. Gelukkig is het aan turkse zijde niet veel beter.
    Vind ik leuk
    Regaal +1071
    woensdag 19 september 2018 om 01:57
    Ik heb altijd gezegd dat Club 5 punten moet kunnen halen in deze poule. Al wat minder is, is niet goed genoeg.
    Qua CL normen is dit een zwakke groep. Vorig jaar speelden we tegen PSG en Bayern... wat toch enkele niveau's hoger was. En zelfs daar moesten we altijd meer dan 3 punten gehaald hebben.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 03:49]
    Vind ik leuk
    Riddlin +2279
    woensdag 19 september 2018 om 03:41
    Op zijn Belgisch verloren
    Vind ik leuk
    pitroken +73
    woensdag 19 september 2018 om 18:05
    in belgie duurt een wedstrijd van brugge 98 minuten of tot ze een penantie krijgen
    Vind ik leuk
    Frefke +441
    woensdag 19 september 2018 om 07:15
    Als RSCA supporter volgende puntjes :
    1) WoW, mooie prestatie van FCB. Proficiat, net niet. RSCA heeft ook in het verleden dergelijke mooie prestaties geleverd zonder dat het wat opbracht. Volgende match misschien meer kans...
    2) Bericht aan M. Verschueren : in tegenstelling van wat hij beweert, dergelijke ploeg kunnen wij hier niet tegenover stellen zulle manneke... Waar lopen bij ons de Denswillekes, Dunjamakes, Denniskes en Wesliekes ?
    3) Waarom krijgen we geen dergelijke toppers in onze JL ? Ze kunnen het nochtans...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9279
    woensdag 19 september 2018 om 09:16
    Ik begrijp je derde punt niet, wat bedoel je?

    Had je het over de match, want ik vond het een onderhoudende en goede match van Brugge, maar ik heb geen topvoetbal gezien?
    Vind ik leuk
    Frefke +441
    woensdag 19 september 2018 om 09:28
    Ik bedoel de match, ik mis die intensiteit in de JL, als je bij ons de topmatchen bekijkt, dan is dat enkel de tegenstander neutraliseren en er voor zorgen om niet te verliezen. Brugge was gisteren fisiek toch gedurende 1 uur sterk en speelde met open vizier. Vergeleken met vrijdag, wonnen ze met moeite en al krasselend van Lokeren...
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:32
    Goede eerste helft van brugge. Daarna wat minder. Spijtig van die ongelukkige goal. Verdienden.dit punt tegen een verschrikkelijk slecht dortmund die zeker niet zullen doorgaan in.deze groep.
    Vind ik leuk
    Joesay +664
    woensdag 19 september 2018 om 08:53
    Mitrovic treft geen schuld bij die goal, hij kon hem moeilijk in 2 splitten om beide spelers te dekken, kzou er niet versteld van staan moest hij nu een spierblessure heeft na zijn tussenkomst
    Vind ik leuk
    vampire81 +1036
    woensdag 19 september 2018 om 09:37
    mitrovic treft alle schuld bij die goal, proberen wegwerken met buitenkant rechts was het slechtst mogelijke dat kon gedaan worden, die bal moet altijd weggewerkt worden met links (dat ziet zelfs het kleinste kind) en als het dan toch met rechts moet omdat hij zijn "ander been absoluut niet wil gebruiken" (en dat was zeer duidelijk zo), verwerk hem dan gewoon met rechts en niet met de buitenkant

    als er iets is dat ik betreffende voetbal kan is het verdedigen (niks meer dan dat maar dat dan wel echt goed) en ik kan dus met zekerheid zeggen dat mitrovic zijn ingreep op alle mogelijke manieren bekeken echt zeer slecht was
    Vind ik leuk
    Joesay +664
    woensdag 19 september 2018 om 14:03
    Bal komt achter hem en hij plakt op de rug van zijn man.. hij kon onmogelijk op tijd draaien om met links weg te werken, ik vind dat het eerder de fout is van diegene Pulisic heeft laten lopen.
    Maar soit ik vind dat Mitrovic geen schuld treft, ok hij was niet de beste maar hier is het echt ongelukkig
    Vind ik leuk
    vampire81 +1036
    donderdag 20 september 2018 om 13:19
    mitrovic kwam van opzij, niet uit de rug van pulisic, en mitrovic zou ALTIJD EERST op de bal zijn (wat ook zo was), hij kon dus de bal wegwerken op ALLE mogelijke manieren en verkoos dit spijtig genoeg te doen op de ALLERSLECHTST mogelijke manier, zijnde met BUITENKANT RECHTS en hem naar VOOR TOE proberen weg te werken ipv hem gewoon weg te trappen zijwaarts of in corner, waarom in godsnaam met buitenkant rechts proberen weg te werken naar voor toe dus eigenlijk totaal onnodig de bal proberen weg te werken juist waar de tegenstander zich bevindt?

    als hij daar op een normale manier verdedigt eindigt de bal in de tribune ipv speciaal proberen te doen met het uiteindelijk gekende rampzalige resultaat

    zeer spijtig en ongelukkig natuurlijk maar dat neemt niet weg dat het gewoon slecht gedaan was, de uitkomst had anders kunnen zijn maar ja er kunnen gevolgen zijn aan het nemen van totaal onnodige risico's
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 13:23]
    Vind ik leuk
    Joesay +664
    donderdag 20 september 2018 om 17:53
    Ik zeg niet dat hij uit de rug van pulisic komt want pulisic komt wel in zijn rug terwijl mitrovic bij een andere speler was
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:18
    Jammer voor zowel Club als het Belgische voetbal. Het is nog steeds mogelijk, maar Europees overwinteren zal enkele topresultaten met zich moeten gaan mee brengen.

    Zelfs het wedstrijdschema zal bij de tegenstander nog geen wissels of rustperiode aan het sleutelspelers toelaten. Indien club zich kan overwinteren zal het afhangen van een overwinning of een gelijkspel in de volgende twee wedstrijden (Atletico uit en Monaco thuis).

    Duidelijk is de positievere manier van voetballen, het goed gevoel en de trots die in Europa getoond kan worden.
    Vind ik leuk
    morton +5
    woensdag 19 september 2018 om 16:01
    Nu kan ik het mij nog beter inbeelden hoe de anderlechtsupporters zich moeten gevoeld hebben wanneer ze tegen ' ik denk Bayern Munchen ' met een 1-0 voorsprong en sterk speelden toch nog op het laatste met 1-2 de boot ingingen in de champions league.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Drama voor Club Brugge, lucky goal van Dortmund zorgt voor kater