Vanhaezebrouck over beloftevolle transfer: Hij is momenteel nog niet klaar

    Vanhaezebrouck over beloftevolle transfer: "Hij is momenteel nog niet klaar"

    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:14

    RSC Anderlecht versterkte zich deze zomer met Zakaria Bakkali. De verwachtingen lagen hoog voor het voormalige toptalent, maar voorlopig komt de winger niet aan te pas. Hein Vanhaezebrouck legt uit waarom.

    "Ik denk dat Bakkali meer een individuele actie heeft, maar we moeten bekijken of dat functioneert met de andere jongens. Je moet zien dat het evenwicht in je ploeg nog klopt", aldus Vanhaezebrouck vrijdagnamiddag tijdens een persconferentie. 

    "Momenteel is hij nog niet klaar, maar dat wisten we. Daar zal nog wat tijd moeten overgaan. Hij is aan het werken aan zijn progressie. We zullen op termijn bekijken hoe we hem gaan gebruiken", besloot de trainer van paars-wit.

    Plaats een reactie

    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:24
    een balgoochelaar was hij bij PSV daarna waarschijnlijk verblind door het geld
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:48
    Bla bla bla... ik geloof niet dat Bakkali gaat doorbreken onder Heintje... hij past niet in het systeem want hij kan niet de volledige flank alleen aan en Heintje gaat zijn systeem niet aanpassen. Helaas want Bakkali kon wel eens terug een publiekslieveling worden met zijn individuele acties als hij terug niveau zou halen.
    Vind ik leuk
    Xytox +970
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:11
    Er is maar één positie in de ploeg zeker? Hij kan evengoed op de plaats van 2e spits of de positie van Gerkens spelen. Als je echt RSCA-fan bent, mag je net iets positiever zijn ipv continu te kakken op de trainer...
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:17
    Ik ben fan van rsca... en zal dat altijd blijven .. ben gewoon geen fan van Heintje... zijn gedrag, zijn excuses, zijn aanpak naar spelers toe,... allemaal zaken die mij niet liggen.
    Ze zijn twee maanden bezig en Bakkali zou nog niet klaar zijn?? Als ge geen speelkansen krijgt .. hoe kunt ge dan spelritme krijgen.. na twee maanden moet zo iemand toch klaar zijn voor een invalbeurt. Trouwens Heintje heeft vandaag alweer lovende kritiek geuit naar Gerkens en hoe goed hij past bij Dimata en Santini dus ik denk niet dat Gerkens vlug vervangen zal worden door Bakkali.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1034
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:23
    Ik denk dat HVH de eerste weken vooral punten wil pakken met gestructureerd werkvoetbal.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:29
    Ik vond het voetbal tegen KVK en KVO nog best goed .. ja het waren mindere tegenstanders maar verleden seizoen hebben we veel slechtere voetbal gezien en ook tegen zwakkere tegenstanders.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9287
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:34
    Dus het minste wat we kunnen doen is het voordeel van de twijfel te geven en niet direct beginnen te vitten bij een offday, die in toekomst zeker en vast eens zal komen! Bovendien baseren we ons niet op de kwaliteiten van de tegenstander zoals een vorige coach wel deed, tegen godbetert KVK!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 19:37]
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:22
    Zo is dat Pär. We moeten achter de ploeg staan. Hopelijk denken onze medesupporters daar ook zo over.. zeker met jonge gasten zullen we af en toe op onze tanden moeten bijten. Maar liever paar keer in mezelf grommelen omwille van een jonge gast dan omwille van een overbetaalde vedette die niet brengt wat hij kan.
    Vind ik leuk
    Patfey +5086
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:35
    Als hij begint over “evenwicht in de ploeg” hou ik mijn hart vast. Ik zie hem inderdaad op de plaats van Gerkens, maar dat vind ik niet terug in de reactie van HVH.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4623
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:58
    Zegt deze onzin al wel een tijdje. Maakt niet uit wat je erop antwoord. Iedereen weet dat bakkali niet gehaald is om de flank af te lopen. Toch begint hij daar altijd over. Ik ben 99.99 procent zeker dat hij op de plek van Gerkens gaat terecht komen.
    Hieronder geeft hij commentaar over Hein met zijn spelers omgaat en 1 zin later dat hij zich over Gerkens positief uitgelaten heeft (waar hij duidelijk niet mee akkoord is)
    Het is het een of het ander natuurlijk. Iemand die jaren niet gespeeld heeft is niet dadelijk fit ook niet. Zie naar Markovic. Duurde ook een tijdje. Moest hij nu spelen en het zou niet lukken dan word hij al verbrand door de supporters. Ik heb liever dat hij rustig gebracht word. En Gerkens zal daarna eerste stand in zijn voor Makarenko.
    Bakkali klaar krijgen voor tegen Brugge zal een uitdaging zijn, maar zou super zijn.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:35
    Ge moet dringend mijn uitleg eens fatsoenlijk lezen en als u dat niet lukt dan misschien eens hulp vragen aan iemand die er wel verstand van heeft 😉.
    Ik ga niet akkoord met de omgang van Heintje met zijn spelers... en de zin erna zeg ik dat Heintje positief commentaar heeft gegeven over Gerkens... wat heeft dat ermee te maken dat ik niet akkoord ga met de manier van communicatie van Heintje over spelers..??
    Ik zeg toch ook niet dat Bakkali gehaald is voor de volledige flank want dat kan hij niet.. ik zeg dat Bakkali zijn beste positie linksbuiten is en dat deze positie niet bestaat in Hein zijn systeem .. dit maakt het veel moeilijker voor Bakkali aangezien we eerder met twee spitsen spelen en iemand er kortbij. Gerkens zorgt voor loopacties en infiltraties waar Heintje zeer tevreden over is en daarom denk ik dat hij Bakkali niet meteen veel kansen gaat geven achter de spits.
    Vandaag werd de vraag gesteld aan Heintje als we nog creativiteit konden gebruiken.. niet nodig was zijn antwoord... ik ben anders fan geworden van rsca omwille van het aanvallend en creatief voetbal .. dus voor mij is zo iemand altijd welkom.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4623
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:31
    Eigenlijk ben jij een denigrerend persoon.
    Tegen mensen zeggen dat ze moeten hulp vragen aan een "verstandig" iemand en onze trainer Heintje noemen. Allemaal dingen waarmee je wil aantonen dat JIJ het allemaal beter weet.
    Jij geeft die van Brugge gewoon gelijk. Jij bent een echte nek.

    In 1 van de berichten zeg je dat we achter de ploeg moeten blijven staan zelfs als we het moeilijk krijgen. VOLLEDIG MEE AKKOORD! Maar ik hoor je niets anders doen als klagen. Zie je die ironie niet?

    En voor de rest ga ik mezelf niet herhalen.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:38
    Ik ben een nek en ben er fier op.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4623
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:46
    Het is goed dat andere ploegen dat van ons vinden. Van het moment dat je bij je eigen ploeg zo genoemd word is dat niet iets om fier over te zijn.
    In dit geval wil dat gewoon betweter zeggen. Anderlecht zou voor klasse moeten staan. Maar in je denigrerende taal is dat ver te zoeken.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:52
    Gij snapt er niks van. Als onze tegenstander mij een nek vinden dan ben ik daar fier op omdat ik dan gelinkt wordt aan onze club. Gij zegt dat ik altijd negatief ben.. dan moet ge toch wat meer reacties bekijken van mij want ik ben alleen negatief tov Heintje omdat ik daar gewoon geen fan van ben.. ik heb dat al uitgelegd dus daar ga ik niet meer aan beginnen.. heb ik altijd gelijk? Neen zeker niet maar ik zeg wel mijn mening en als ge daar op reageert.. geen probleem maar dan moet ge er ook tegen kunnen dat ik terug reageer. En het feit dat ge mij een gebrek aan klasse verwijt? Aub he.. ik ben voor rsca geworden omwille van de klasse in ons spel en de klasse van onze spelers .. helaas is daar de laatste jaren nog weinig van terug te vinden in ons spel en in onze spelerskern en als ge dat niet inziet... tjah dan zijn we voor rsca geworden in een andere tijdsbestek.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4623
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:09
    Je mag de klasse zelf ook uitstralen hoor. Of is dat te moeilijk?

    En van mij mag je reageren zoveel je wil. Maar breng iets bij aan het gesprek ipv constant hetzelfde te zeggen. (Wat in mijn ogen fout is maar dat terzijde)

    En je mag fier zijn als de tegenstander je een nek vind. Dat zeg ik zelfs LETTERLIJK.
    Ik zeg ook dat dat in je eigen ploeg geen compliment is. Ik ben geen tegenstander in dit debat. Ik ben Anderlecht supporter. Paarswit in België, FCB in Spanje.

    Trouwens bij momenten vind ik dat je zeker en vast goede inzichten hebt. Ik vind je alleen heel vaak te negatief. En in je woordgebruik een beetje betweterig overkomen.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:12
    Het probleem is dat gij een Hein-fan zijt en ik niet. Zoals ik reeds heb aangehaald , ben ik alleen negatief tov Hein.. kom ik betweterig over.. dat kan maar dat is ook omdat ik sta achter mijn voetbalvisie en men met degelijke argumenten moet afkomen om mij het tegendeel te bewijzen.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4623
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:23
    Hein heeft een titel in de Belgische eerste klasse met een ploeg die dat nooit eerder deed. Met een soort voetbal dat we sinds Standard niet meer gezien hadden (Defour, Witsel,fellaini)

    Tweede ronde gehaald in champions league met hetzelfde soort voetbal.

    Daar kan je niet anders als respect voor opbrengen. En ja ik vertrouw die mening meer dan dat ik de mening vertrouw van iemand op de hoek van de toog.
    Btw tof dat je nu Hein zegt. Dit bericht heeft al een heel andere intonatie.
    Maar in mijn ogen, zolang Hein bij Anderlecht is, IS hij Anderlecht. Dus achter je ploeg staan is ook achter de trainer. Zeker omdat hij in dit korte seizoen ook nog niets fout gedaan heeft. En zelfs degelijke resultaten kan voorleggen.

    Ben ik eigenlijk fout door te zeggen dat je meer een probleem hebt met persoon Hein als met trainer Hein?
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    zaterdag 11 augustus 2018 om 09:46
    Nog even een laatste reactie in ons privégesprek 😂
    Wat Heintje (ja Heintje) geflikt heeft bij AAGent is formidabel en daar moeten we idd respect voor hebben. Maar toch ben ik er geen fan van.. als trainer of als mens.. Dat moogt ge zelf invullen.. ik vind het een mengeling van de twee. Ik vind dat hij de klasse ontbreekt om trainer van rsca te zijn. Hij heeft altijd excuses klaar, openlijke kritiek op scheidsrechters en op eigen spelers, ook vindt hij zijn systeem geweldig en wilt hij daar niet van afwijken. Afgelopen seizoen hadden we gewoon de spelers niet om met 3 vanachter te spelen waardoor LDD naar achter moest schuiven .. wat echt geen succes was. Toch heeft hij nooit eens gekeken of geprobeerd als iets anders niet beter zou zijn. Ook de omgang met jeugdspelers vind ik nogal speciaal ... hij heeft nergens succes gehad met jeugdspelers, heeft altijd harde en openbare kritiek op hen. Hij stoeft nu over saelemakers maar toch heeft het tot aan de PO’s geduurd voordat hij eens een kans kreeg ondanks het gestuntel van Appiah. Dit jaar krijgt Bornauw zijn kans en ook Delcroix is al mogen invallen.. goeie zaak. Hopelijk krijgt ook Amuzu terug af en toe zijn kans want ik snap nog altijd niet waarom die uit de ploeg is gezet geweest want die haalde hoog niveau voor de winterstop en hij had zich na twee matchen al in de harten van supporters gespeeld. Op naar het volgende topic en onze volgende discussie .. ik zal wat minder negatief zijn.. 🤦‍♂️
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4623
    zaterdag 11 augustus 2018 om 13:23
    Op het verkleinwoord na kan ik dit bericht appreciëren. :-) inderdaad op naar het volgende topic idd :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:17
    Dat is evenzeer met Mertens en Martinez het geval en Mertens heeft toch veel wedstrijden mogen afwerken. Dus het één sluit het ander niet uit.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:20
    Ik snap niet wat Mertens en Martinez hiermee te maken heeft ...?? Het feit dat Mertens veel speelt, komt doordat er niemand echt klaar is voor de positie van rechtsbuiten bij België.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:43
    Dat is toch heel duidelijk. Mertens kan ook de hele flank niet aan. Misschien als hij er zich zou op toeleggen dat hij dat zou kunnen, maar gezien zijn lengte is dat niet echt een optie. En is het systeem van Martinez met Wingbacks is er dus geen plaats voor pure flankaanvallers. Eigenlijk exit Mertens, maar toch speelt hij achter de spitsen. Idem met Hein waar je zegt dat Bakkali niet veel gaat spelen omdat hij een flankaanvaller is en niet past in het systeem van Hein omdat die graag met spelers speelt die de hele flank aankunnen. Ook hier kan je Bakkali posteren achter de spitsen. Net als Martinez een oplossing gevonden heeft voor een flankaanvaller in zijn systeem, kan dat idem bij Hein het geval zijn. Ik denk niet dat we een speler een plezier doen als hij conditieachterstand heeft al op te stellen, kans op slechte wedstrijden en blessures is groter. Een fysieke achterstand wegwerken duurt lang, heeeeeel lang. En nog even aanvullend. Bakkali is bij Anderlecht omdat Hein daar akkoord met is gegaan. Ik denk niet dat Bakkali zou komen als hij weet dat Hein hem niet moet. En stel dat Hein zijn basisopstelling eens aanpast aan de omstandigheden of hij wil tijdens de wedstrijd zijn opstelling aanpassen, dan kan dat ook. Vorig seizoen was dat onmogelijk.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 18:51]
    Vind ik leuk
    SD +8722
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:57
    Hoeveel gewicht moet er nog van af ?
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:25
    Geen idee maar na 2 maanden intensieve voorbereiding zou het extra gewicht er toch vanaf mogen zijn he of niet? Aangezien hij verleden seizoen toch ook getraind heeft, zal hij toch niet met 5 tot 10 kilo teveel aangekomen zijn he.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:51
    Van Hein of van Bakkali? ;-)
    Vind ik leuk
    FcRazor +1154
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:32
    Bakkaali achter de spitsen, waarom eens niet proberen. Is niet de eerste speler die omgevirmd wordt.
    Vind ik leuk
    Joesay +664
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:24
    Waarom staat dit artikel er 2x maar onder een andere naam?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vanhaezebrouck over beloftevolle transfer: "Hij is momenteel nog niet klaar"