Verhaeghe overtuigd: Wij kunnen de plaats van Nederland innemen

    Verhaeghe overtuigd: "Wij kunnen de plaats van Nederland innemen"

    donderdag 12 juli 2018 om 14:45

    De Rode Duivels hebben de halve finale gehaald op het WK, maar kunnen ze ook een basis leggen voor de toekomst. Chris Van Puyvelde en Bart Verhaeghe zijn overtuigd van wel.

    Van Puyvelde, technisch directeur bij de KBVB, ziet dit als een mijlpaal. "Ik denk niet dat wij tenvolle beseffen wat de ploeg, de staf... op dit toernooi heeft gerealiseerd. Alles wat België niét was - en ik ga daar niet verder op in -, is hier door het voetbal in één keer van tafel geveegd. De hele wereld weet nu: 'Hey, België stelt wel degelijk iets voor.'", vertelt hij bij Het Laatste Nieuws.

    Ondervoorzitter Verhaeghe doet daarop een boude uitspraak. "Tuurlijk is imago belangrijk. Ik ben overtuigd dat wij de plaats kunnen pakken die Nederland twintig jaar lang heeft ingenomen in het internationale voetbal..."

    Er is echter nog één werkpunt: de Belgische trainers. "Het is een feit dat buitenlanders blijkbaar meer kunnen halen uit het aanwezige talent. Wij hébben
    inhoudelijk uitstekende trainers in België, maar het probleem is: krijg je jouw verhaal verkocht aan déze internationale spelersgroep? Een Spanjaard (Martínez, red.), twee Britten (Jones en Evans, red.) en een Fransman (Henry, red.) wéten hoe die jongens uit de Premier League leven en denken - zij vertrekken niet van hún waarheid."

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Plaats een reactie

    TageMeister +2288
    donderdag 12 juli 2018 om 14:57
    Als nu de basis nog gelegd moet worden, zijn we te laat...
    Vind ik leuk
    DDT +2645
    donderdag 12 juli 2018 om 15:10
    Als we van Bartje zijn waarheden moeten vertrekken zijn we sowieso gesjost
    Vind ik leuk
    Boerken +6091
    donderdag 12 juli 2018 om 15:23
    E moeten ons zelf zijn , niet van Nederland
    Vind ik leuk
    Rdken +375
    donderdag 12 juli 2018 om 15:27
    Hij heeft gelijk! Wij moeten eens durven zeggen dat de tegenstander bang vsn ons moet zijn. De spelers moeten wat arroganter zijn.
    Op het veld moeten ze laten zien, hier staat belgie!!
    Wij zijn veel te bescheiden altijd heb ii het gevoel!
    Vind ik leuk
    Mckenzie +2818
    donderdag 12 juli 2018 om 16:52
    Nooit gedacht dat er een dag zou komen dat ik BV zou gelijk geven. We moeten binnen vier jaar weer voor de finale gaan en niet doen alsof dit een enige kans was. Alleen moeten we beter doen dan de Hollanders ooit hebben gedaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:07
    Hollanders??? Weet niet hoor mijn vriendin is Nederlandse maar supporterde wel voor belgie dus stop met dat gezeik over hollanders en zeg gewoon Nederlanders dank u dit zeg ik alsvlaming
    Vind ik leuk
    Mckenzie +2818
    donderdag 12 juli 2018 om 20:06
    Ik zeik helemaal niet over de Hollanders. Niet zo agressief, jongen. Ik volg alleen de stelling dat we net als zij het meerdere jaren deden de top moeten blijven ambiëren. En nog beter, als het kan. En 'hollander' is niet beledigend.
    Vind ik leuk
    Hhti +1003
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:17
    Dat is een makkelijke hoor. Je eigen kinderen luisteren ook sneller naar een vreemde dan naar de woorden van hun eigen ouders, hoewel beiden hetzelfde zeggen of willen zeggen. Daarbij komt nog dat de trainers in België, buiten Preud'homme en Gerets ook echt iets hebben betekend bij de RD. Wilmots was en is nog altijd een amateur die geluk had deze groep in handen te hebben gekregen, zie maar hoe hij zichzelf nog wilde bekronen met de goede gang van zaken nu in Rusland. Opeens was hij daar weer, belachelijk hoor. Hou deze staf maar en blijf groeien. Het enige wat ik nog altijd jammer vind is dat Naigolan niet bij de selectie was. We hadden hem al goed kunnen gebruiken.( Ipv Dembélé)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Verhaeghe overtuigd: "Wij kunnen de plaats van Nederland innemen"