Fransen rekten buitengewoon veel tijd: spel lag 14 minuten stil in de slotfase

    Fransen rekten buitengewoon veel tijd: spel lag 14 minuten stil in de slotfase

    donderdag 12 juli 2018 om 09:42

    De Fransen kregen na hun 1-0 overwinning op de Rode Duivels veel kritiek op hun negatieve speelstijl. Het gedrag van sommige Fransen leidde ook over de grens tot grote ergernis. Cijfers tonen nu aan hoe erg Les Blues de wedstrijd dood hebben gemaakt in de slotfase. De bal was gedurende de laatste 26 minuten amper 11 daarvan in het spel. Aan de blessuretijd hadden de Rode Duivels ook weinig, zo blijkt.

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 09:58
    In 14 min kan er veel gebeuren in voetbal maar ja tzij zo zekers?
    Vind ik leuk
    TageMeister +2288
    donderdag 12 juli 2018 om 09:58
    slim of sluw van de Fransen ! Toont aan dat die groep matuurder is als de onze...
    ze moesten geen zieltjes winnen, maar de match !
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:03
    100% gelijk met je al zie ik toch liever een ander Frankrijk als je hun kern bekijkt jij niet dan?
    Vind ik leuk
    TageMeister +2288
    donderdag 12 juli 2018 om 10:52
    Uiteraard ! maar wie speelt de finale ! en als ik eerlijk moet zijn werd ik ook niet warm van onzen 2den helft tegen Brazilië of de match tegen Frankrijk...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:09
    Maar volgens de FIFA is alles correct inclusief iedere worstelwedstrijd bij iedere stilstaande fase . Een aanvaller word in een dubbele Nelson gehouden hij tracht zich los te rukken en krijgt een vrijschop tegen , dat was de standaard op dit WK . De scheidsrechter was wel telkens gaan zeggen dat hij ging fluiten en deed toen zijn ogen toe en floot tegen de aanvaller.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:09
    Iedereen gisteren Kroatië zien spelen ?! Dat waren DUIVELS die over hun limieten zijn gegaan !! Die hebben er ALLES voor gegeven en gedaan.
    Dit héb ik niet gezien van onze oranje duiveltjes !!
    Vind ik leuk
    Time +101
    donderdag 12 juli 2018 om 10:15
    Ze kregen dan ook een pak meer ruimte. Maar ze bleven inderdaad met een groot hart verdergaan.
    Vind ik leuk
    Obelgix +121
    donderdag 12 juli 2018 om 10:33
    We hadden Perisic moeten naturaliseren tot Belg toen die nog bij Brugge speelde ;-). Was gisteren man van de match. En ook Mandzukic was top, ook al kost die 60 miljoen minder dan Lukaku. Ik vraag me wel af, waren de Kroaten nu zo sterk, of waren de Engelsen nu plots zo zwak, ze verdedigden wel heel ver van hun man af, en lieten de Kroaten combineren tot ze er gek van werden.
    Vind ik leuk
    WouterB +198
    donderdag 12 juli 2018 om 10:54
    De Engelsen waren echt niet zo sterk over heel het toernooi bekeken hoor. Hadden die in 1/8 finale of kwartfinale een ietwat sterkere tegenstander geloot, hadden ze er al veel vroeger uit geweest.

    Tegen Colombia was het al met de hakken over de sloot.
    Vind ik leuk
    vanhimst +838
    donderdag 12 juli 2018 om 18:23
    André Toujour onze duivels zijn rood en niet oranje en ja de spelers van Kroatie hebben alles gegeven om verder te kunnen gaan en daar is het mis gelopen bij de Belgen , ze hebben er zich bij neergelegd inplaats van tot hun laatste snik te vechten , ik hoop dat Kroatie wereldkampioen wordt en niet de Fransen zij verdienen dat helemaal niet
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:30
    iedereen vroeg om de VAR maar de bedeesde belgen niet,spijtig maar meer karakter tonen dat moeten ze nu ook leren zeker voor de rest goed op Dembele na waar was Martinez dom om hem te laten staan was van begin slecht
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 11:32]
    Vind ik leuk
    Goegebuer +610
    donderdag 12 juli 2018 om 11:46
    Dit kan alleen maar verholpen worden als ze de regels van basketbal omtrent tijd toepassen op voetbal.
    Bij elke onderbreking klok effectief stilleggen en de tijd pas opnieuw starten eens de bal terug in het spel is.
    En daarbovenop ook nog de inworp binnen 5 seconden regel, zoniet bal aan tegenstander.
    Vind ik leuk
    agdh +920
    donderdag 12 juli 2018 om 12:07
    Helemaal mee eens! De regels spelen in het voordeel van de anti voetbalploeg
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:10
    Je kan zoals Frankrijk verdedigend spelen. Is het mooi? Nee. Maar het mag en als dat je sterkte is, dan moet je het zo maar doen. Je stelt je ploeg verdedigend op, met vooral verdedigende instructies als je dat als trainer wil. Heb ik niets op tegen. Maar tijd winnen zoals de Fransen gedaan hebben, dat is er ver over. Dan wordt er amper nog met de bal gespeeld. Als je ziet van de 26 minuten dat de bal nog niets eens de helft in het spel was. Dat is wel schandalig en dat heeft alles te maken met Frankrijk, die deden er al vroeg alles aan. Zelfs na een tackle gooide een speler die de bal op dat moment in zijn handen had, gewoon richting cornervlag om zo tijd te winnen. Het was gewoon walgelijk om te zien, dat is geen voetbal. Courtois heeft gelijk als hij van anti-voetbal spreekt. Het was niet eens verdedigend, het was inderdaad anti-voetbal, want de bal was meer niet dan wel in het spel.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:16
    is zo opgelost met dat tijd rekken, direct rood en 10 minuten er bij, zullen het dan wel afleren....
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:31
    zelde als bij moedwillig aanval afbreken door truitje trek ofzo, geel en 5 minuten op de strafbank, heeft de 4de ref ook iets te doen hahahaha
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 05:28
    En dan dat de scheidsrechter heel grote fan is van het nationale elftal (zie zijn FB pagina maar eens, pluis dat maar eens uit) hoe bevooroordeeld dat hij heeft gefloten!
    Hoop,dat die nooit nog een matsch mag fluiten. Waar zit de FIFA nu ze moeten dit uitpluizen tot het bot en FRANKRIJK discwaliviseren want dit was al een gespeelde matschvoor hem en hoeveel heeft hij misschien nog gekregen om in het voordeel te fluiten van FRANKRIJK!
    Hoop dat de FIFA hier werk van gaat maken want dit doet het WK geen goed aan!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Fransen rekten buitengewoon veel tijd: spel lag 14 minuten stil in de slotfase