Martinez gokt, maar verliest: 'Zijn masterplan werkte niet'

    Martinez gokt, maar verliest: 'Zijn masterplan werkte niet'

    woensdag 11 juli 2018 om 08:36

    Roberto Martinez verraste door tegen Frankrijk Mousa Dembélé opnieuw een kans te geven. De middenvelder verving rechtsachter Thomas Meunier. Een groot succes werd dat niet.

    Dembélé kon uiteindelijk niet helemaal overtuigen. Dat zag men ook bij Het Nieuwsblad. 'Dembélé wel en Carrasco niet in de ploeg. Daardoor werd het centrale middenveld versterkt, maar lag de linkerkant open waardoor Hazard meer verdedigend werk moest verrichten', klinkt het.

    Martinez krijgt dan ook (matige) kritiek. 'Het was geen goede zet omdat Dembélé zo verrassend flauw speelde. De aanvoerder van de Rode Duivels leed daar, ondanks een sterk eerste halfuur, ook nog eens onder', schrijft het dagblad.

    Naast de keuze voor Dembélé, vielen ook de wissels tegen. 'Ook de vervanging van Fellaini, die met zijn lengte de Fransen voor problemen stelde, in de slotfase was moeilijk te verklaren. Vooral omdat de voorzetten van Mertens uitstekend waren', oordeelt men.

    Lees meer over:Rode Duivels

    Plaats een reactie

    Goaltje +538
    woensdag 11 juli 2018 om 08:40
    De grootste beuker er afhalen op het einde ??
    Vind ik leuk
    Julien +1041
    woensdag 11 juli 2018 om 09:10
    Met zijn tactische blunder (Dembélé) en paniekvervanging (Fellaini) doet Martinez het krediet dat hij opbouwde tegen Brazilië, zomaar teniet.
    Topcoach ?
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +275
    woensdag 11 juli 2018 om 09:35
    Dat eens speler zijn eigen normale niveau niet haalt dat kanbjebeen coach niet verwijten.
    Vervanging Fellaini begreep ok ook niet. Maar misschien was er een reden voor.
    Vind ik leuk
    Brubru +2960
    woensdag 11 juli 2018 om 11:03
    Toch niet vergeten dat iedereen hier al weken zit te roepen dat Dembele altijd moet spelen.
    Nu hij mocht spelen is het een blunder. Zo krijgen sommigen altijd gelijk.
    Gisteren was een match zoals ik er (jammer genoeg) al veel heb gezien. De ploeg die eerst kon
    scoren zou winnen.
    Vind ik leuk
    agdh +920
    woensdag 11 juli 2018 om 12:06
    Iedereen riep toch al weken dat Dembele altijd basisspeler moet zijn? En als hij dat dan doet is het een tactische blunder.. Dembele was gewoon de slechtste man op het veld en kon het niveau en de intensiteit van het spel niet aan, kan Martinez er iets aan doen dat die zo'n non match speelt?
    Vind ik leuk
    TageMeister +2288
    woensdag 11 juli 2018 om 09:11
    het was wel deze Fellaini die voor de 1-0 zorgde !
    hij was nooit gevaarlijk....Batsman had sneller in de ploeg gemoeten
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +275
    woensdag 11 juli 2018 om 09:36
    1-0 was schuld van alderweireld. Fellaini was enkel te laat om Toby zijn fout te kunnen herstellen.
    Vind ik leuk
    agdh +920
    woensdag 11 juli 2018 om 12:07
    Helemaal niet!! Toby liet zijn man lopen en fellaini probeerde dat nog goed te maken maar kwam te laat, beter naar u fases kijken;)
    Vind ik leuk
    Toca +28081
    woensdag 11 juli 2018 om 09:14
    Laten we het positieve onthouden aub. Voor de match was iedereen of toch bijna iedereen aangenaam verrast door de keuze van Dembélé. Martinez ga ik niks verwijten dit tornooi.
    Vind ik leuk
    JanB +4610
    woensdag 11 juli 2018 om 09:22
    Idd Toca
    Gisteren de nationale held
    Vandaag de nationale kluns
    Herinner u de lijfspreuk van Gerbrand Adriaenszoon Bredero
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8870
    woensdag 11 juli 2018 om 09:44
    Neemt niet weg dat Dembele een enorm zwakke schakel was gisteren...
    Vind ik leuk
    Toca +28081
    woensdag 11 juli 2018 om 09:50
    Oké maar dat was een zet die jammer genoeg tegengeslagen is.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8870
    woensdag 11 juli 2018 om 09:52
    Zeg dat wel....we zijn echt geen enkele keer in de buurt gekomen...ontgoocheling.
    Vind ik leuk
    Brubru +2960
    woensdag 11 juli 2018 om 11:11
    We kregen wel drie mooie kansen op 1-0. Bal van Hazard die door een Franse verdediger gedevieerd werd boven de lat, schot Hazard voorlangs en superredding keeper. En kopbal Fellaini tweede helft naast (keeper was te laat).
    Ik ben vooral ontgoocheld dat ze er de laatste 10, 15 minuten niet meer in geloofden. Ze hadden Fellaini moeten laten staan en alles of niets spelen. Nu speelden ze zelfs in blessuretijd de bal nog rond op het middenveld in plaats van in de 16 te gooien. Als je niets probeert kan er ook niets lukken.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8870
    woensdag 11 juli 2018 om 11:28
    Dat was inderdaad heel irritant! Het leek wel Spanje... En die corners van Chadli, pfffff
    Vind ik leuk
    Goaltje +538
    woensdag 11 juli 2018 om 12:25
    Chadli was even slecht hoor.
    Vind ik leuk
    buck +2104
    woensdag 11 juli 2018 om 10:29
    Mogen inderdaad fier zijn.Geluk was op.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:00
    Als wij de laatste 30 minuten eens een aanjager en een van afstand schietende Radja hadden gehad ................
    Vind ik leuk
    JanB +4610
    woensdag 11 juli 2018 om 10:03
    sorry, vijgen na pasen
    Vind ik leuk
    Dirk H +2244
    woensdag 11 juli 2018 om 10:20
    Bla bla bla ...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:47
    af en toe eens lachen mag toch zeker ,of niet ?
    Vind ik leuk
    agdh +920
    woensdag 11 juli 2018 om 12:09
    Deze ploeg is beter zonder dan met Radja, die had hier niets aan kunnen veranderen en vind de reactie zelf een beetje zielig en onnodig
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:36
    Dat is Uw gedacht en ik respecteer dat , maar ik heb mijn gedacht en zal dat niet veranderen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 12:37]
    Vind ik leuk
    Mario_ +1117
    woensdag 11 juli 2018 om 12:21
    Op het einde van zo'n competitie moet iedereen top zijn om door t kunnen stoten.
    Helaas was dit niet het geval, o.a. Dembele had niet zijn beste dag. Laat Alderweirels 1 keer wat ruimte bij een corner, was de reflex van Thibeau net niet van het niveau tegen Brazilie, ging de trap van Eden net naast, kon Romelu net geen kracht en richting geven aan de kopbal, zoefde de bal van Witsel recht op de keeper zonder een deviatie....
    De Fransen waren echt niet goed en durfden niet te voetballen,....maar ze halen daar wel onverdiend de finale mee.
    Ik ben trots op de prestaties van onze ploeg, had natuurlijk liever anders gezien. Maar je ziet wel de progressie onder Martinez. Hopelijk was dit de laatste les waarbij we ons nog beter kunnen wapenen voor het EK.
    3e of 4e..... Laat beide ploegen vrank en vrij voetballen en maak er een leuke match van.
    Vind ik leuk
    reality +318
    woensdag 11 juli 2018 om 13:27
    Noem een kat een kat, Dembele en Chadli hebben veel te lang op het veld gestaan. Dembele leed constant balverlies en bracht problemen in de ploeg en Chadli raakte helemaal geen bal en verstopte zich, hij kreeg er geen voorzet uit aan de overkant.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Martinez gokt, maar verliest: 'Zijn masterplan werkte niet'