'KAA Gent kondigt vertrek van smaakmakers aan, opvolger staat klaar'

    'KAA Gent kondigt vertrek van smaakmakers aan, opvolger staat klaar'

    vrijdag 25 mei 2018 om 08:50

    KAA Gent behaalde de vierde plaats en mag zo naar de Europa League volgend seizoen. De Buffalo’s mikken volgend seizoen minstens even hoog, al zal de spelersgroep niet al te fors meer wijzigen. Michel Louwagie maakt de transferplannen bekend.

    De Buffalo's stelden donderdag Stallone Limbombe voor als nieuwst aanwinst. De aalvlugge flankaanvaller komt transfervrij over van Antwerp FC. Verder keert ook Peter Olayinka – dit seizoen één van de smaakmakers bij Zulte Waregem – terug naar de Ghelamco Arena.

    Manager Michel Louwagie denkt dan ook dat het huiswerk van de Buffalo’s bijna af is. "Wij gaan niet veel transfers doen, wij gaan doelgericht spelers halen", klinkt het in Het Laatste Nieuws. "Daarmee hebben we geanticipeerd op een eventueel vertrek van Moses Simon en Samuel Kalu."

    Exit Kalinic
    De interesse in Simon en Kalu is al langer geweten. Naast de twee flankaanvaller dreigt ook Lovre Kalinic op weg naar de uitgang. De 'Doelman van het Jaar' zou in dat geval vervangen worden door Thomas Kaminski.

    Plaats een reactie

    TageMeister +1781
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:09
    even off topic: wat met Van Crombrugge ?
    Iedereen lijkt voor hem af te haken?
    Vind ik leuk
    Reagens +1368
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:17
    Iedereen zit in dezelfde situatie.
    Van Crombrugge wil m.i. alleen maar ergens naar toe gaan waar hij quasi zeker nummer 1 is. En dan heeft Anderlecht nog Sels en Gent Kalinic. Brugge weet ik niet wat die van plan zijn. Maar denk dat Van Crombrugge en zijn entourage gewoon rustig gaan wachten tot wanneer de carrousel vetrokken is.
    Vind ik leuk
    Reagens +1368
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:15
    Met alle respect voor Limbombe. Maar als hij het vertrek van Kalu en Simon moet opvangen gaat het toch ne moeilijke worden.
    Ben er ook vrij zeker van dat we nog veel meer transfers gaan moeten maken.

    Als ik denk aan spelers die zelf gaan willen vertrekken zie ik:

    Kubo, Simon, Kalu, Gigot, Bronn (?), Kalinic, Foket
    Toch 7 spelers die heel wat speelminuten hebben verzameld.

    Spelers die daarbij nog mogen vertrekken:

    Sylla, Dusenne, Machado, Esiti.

    En dan hebben we m.i. nog een goede backup voor Asare nodig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:55
    Waarom Dussenne? Kwalitatief, of gewoon gebarreerd door Mitrovic, Gigot, Bronn?
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:00
    Zie nu pas dat Dussenne eigenlijk gehuurd werd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:18
    zonder Esiti degradeert Gent volgend seizoen
    Vind ik leuk
    DDT +2356
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:09
    Kalu en Simon zijn niet veel beter Stallone
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10484
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:56
    Op de rechts -en linksachter mag er toch nog iets bijkomen. De rest hangt af naargelang de vertrekkers. Verder toch nog altijd niet overtuigd van ons middenveld voor een volledig seizoen. Misschien bieden een Neto en/of Raskin oplossingen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Crusader +1398
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:17
    Die Raskin lijkt me een goede speler, geen idee of hij al op JPL niveau zit...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10484
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:02
    Groot talent, is nog maar 17 overigens. Maar zullen die toch speelminuten moeten gunnen komend seizoen. Ben alleen bang dat Yves dat niet snel gaat doen, wat zonde is!
    Vind ik leuk
    Crusader +1398
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:21
    Ben ik ook voorstander van als je in een match 3-0 voor staat drop die maar eens in de ploeg!
    'k Heb hem zien spelen bij RD U17 is trouwens kapitein goeie speler...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10484
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:15
    Geeft al een zeer volwassen indruk voor zijn piepkuiken leeftijd. In de oefenwedstrijden vorige zomer viel me dat sterk op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:19
    Daarom moet Yves ook buiten!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'KAA Gent kondigt vertrek van smaakmakers aan, opvolger staat klaar'