OFFICIEEL: Martinez geeft selectie vrij voor Rode Duivels, zonder Nainggolan

    OFFICIEEL: Martinez geeft selectie vrij voor Rode Duivels, zonder Nainggolan

    maandag 21 mei 2018 om 12:07

    De selectie voor de Rode Duivels is bekend. Roberto Martinez gaf een 28-koppige selectie vrij. Daarin géén Radja Nainggolan.

    Sinds zondag klonken de geruchten dat Nainggolan de groep voor Rusland niet ging halen. Maandag bevestigde Martinez dat nieuws. De bondsoach laat de middenvelder van AS Roma thuis.

    Lees ook: "We kunnen Nainggolan geen belangrijke rol geven bij de Rode Duivels"

    Martinez maakt zijn definitieve selectie pas bekend op 4 juni. Er moeten dus nog vijf namen afvallen. Opvallend in de voorselectie is dat Adnan Januzaj als wit konijn uit de hoed wordt getoverd. Ook Youri Tielemans en Christian Kabasele mogen hoop koesteren. Kevin Mirallas en Divock Origi zijn er na een tegenvallend seizoen dan weer niet bij. 

    Martinez heeft ook nog geen keuze gemaakt in doel: daar liggen Matz Sels en Koen Casteels al heel de voorbereiding met mekaar in balans. Voorlopig staan er nog vier keepers in de selectie, maar er moet sowieso nog iemand weg. 

    Lees ook: Martinez: “Het zou unfair zijn om daar de spelers mee te belasten”

    In de spits selecteerde Martinez vorige keer geen Christian Benteke, maar die is er deze wél weer bij na een moeilijk seizoen bij Crystal Palace. Hij scoorde er amper drie goals, maar krijgt nu toch de voorkeur op onder meer Origi en Depoitre. Van Standard-speler Junior Edmilson, die de laatste weken ook nog werd getipt als verrassing, is er geen spoor

    Plaats een reactie

    Toca +28517
    maandag 21 mei 2018 om 12:12
    Triest. Laatste wat ik erover ga zeggen.
    Vind ik leuk
    vanhimst +869
    maandag 21 mei 2018 om 12:26
    Toca ik vind het ook zeer triest dat hij niet meegaat veruit de enige speler die er steeds voor vecht maar ja Martinez gaat liever voor ja knikkers dan spelers met een karakter
    Vind ik leuk
    User251 +1473
    maandag 21 mei 2018 om 12:13
    En terug 4 doelmannen... Waarom eigenlijk? 3 is toch meer dan voldoende.
    Vind ik leuk
    Toca +28517
    maandag 21 mei 2018 om 12:14
    Er zal nog wel 1 afvallen he. Zijn 28 namen.. wellicht courtois omwille van zijn vader ;-)
    Vind ik leuk
    Brubru +3247
    maandag 21 mei 2018 om 12:16
    Een is reserve. Logisch toch, er kan nog een blessure vallen voor het WK.

    Vind ik leuk
    User251 +1473
    maandag 21 mei 2018 om 12:31
    Ah ja oei foutje ;)
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:17
    Teveel zelfs
    Vind ik leuk
    Wim1966 +676
    maandag 21 mei 2018 om 12:13
    Hij is nog dommer dan ik dacht en het was a niet vet.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +3552
    maandag 21 mei 2018 om 12:14
    Voor mij de beste beslissing die hij kon maken! Een duidelijk signaal naar de buitenwereld dat bepaald gedrag nu eenmaal niet past in onze samenleving, of je nu Jan modaal bent of een grote ster!
    Dit toont klasse Martinez!
    Vind ik leuk
    Geert1980 +470
    maandag 21 mei 2018 om 12:20
    Klasse? Omdat Radja sigaret rookt ?
    Vanger ,het trekt op niks.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:22
    Zeker dat je de namen goed gelezen hebt?
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +2878
    maandag 21 mei 2018 om 12:22
    Wat boeit het als iemand een sigaret opsteekt? Ok,hij moet dat niet en plein public doen maar so what? Hij presteert bij Roma, halve finalist CL... wat doen middenvelders als Den Doncker/Tielemans? Bankzitten en wat lummelen in de JPL
    Vind ik leuk
    Wim1966 +676
    maandag 21 mei 2018 om 12:28
    Hij moet hem met voetbal bezig houden en niet de moraalridder uithangen. Gaat hij de scheefpoepers ook uit het team gooien omdat dit niet kan en zij die te snel rijden en die alcohol drinken... Zo mag hij bijna al zijn spelers doorsturen.
    Voetbal is voetbal en de rest is voor de media.
    Vind ik leuk
    DDT +2881
    maandag 21 mei 2018 om 13:00
    de scheefpoepers ook, dan zal courtois de afvaller van de keepers worden :)
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +4542
    maandag 21 mei 2018 om 12:15
    Hopelijk liggen we er snel uit en kunnen we dit WK vergeten. Onbegrijpelijk dat Benteke, Chadli, Ciman en Kabasele opgeroepen zijn.
    En dat Martinez achteraf niet afkomt (nadat we in de achtste finale eruit liggen tegen Colombia of Polen) dat we te braaf in de duels waren en winning spirit mistten! Zo'n topploeg verdient een topcoach en geen derderangs Spanjaardje die overal buiten gevlogen is!
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    Brubru +3247
    maandag 21 mei 2018 om 12:20
    Domme reactie. Dat je kwaad bent omdat er een speler niet bij is (er zal daar wel een goede reden voor zijn) ok maar al die andere spelers een slecht WK toewensen is even erg of nog erger dan een niet selectie.
    Vind ik leuk
    vanhimst +869
    maandag 21 mei 2018 om 12:30
    helemaal akkoord en het strafste van al is dat zijn contract reeds verlengd is met 2 jaar , denk dat we deze keer er ook rap zullen uitvliegen , hebben nog tegen geen enkele sterke ploeg kunnen winnen
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12749
    maandag 21 mei 2018 om 12:15
    Wie zijn de reserves in dit lijstje?

    Ze mochten dat lijstje toch wel wat duidelijker opgesteld hebben.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 12:17]
    Vind ik leuk
    Geert1980 +470
    maandag 21 mei 2018 om 12:17
    Yoeri Tielemans? Wtf !!!! Hij is de grootste flop in Frankrijk en die mag mee? Den Doncker? Is ook geen vette dit jaar ,4 keepers wa ne randdebiel en Radja niet mee? Met zijne domme uitleg .
    Maak de Rode Duivels maar kapot !!!
    Vind ik leuk
    Makke53 +257
    maandag 21 mei 2018 om 12:18
    Wa een klet, wat een blaaskaak! Zie die namen, Raja is toch wel beter dan Chadli! Smijt da kind buite! Met zijn gezanik! Is den bond blind?
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +2878
    maandag 21 mei 2018 om 12:24
    Tielemans bankzitter, DenDoncker zijn slechtste jaar, Januzai zeer wisselvallig, Chadli zeer zwak jaar... Radja: elke week belangrijk bij Roma, 2 goals halve finale CL..
    Zeer triestig, Radja moet er altijd bij zijn!
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12723
    maandag 21 mei 2018 om 12:24
    Wat een kutselectie! 2 Chinezen, 3 bankzitters en een oude zak die in de MLS-babycompetitie speelt. LOL
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:33
    Hem niet meenemen is totaal niet gebaseerd op sportieve redenen anders was hij er altijd bij. Veel van onze middenvelders hebben veel minder te bieden dan hem. Martinez bevestigd wat voor een bekrompen mannetje hij is.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:36
    Ongelooflijk, tactische keuze my ass. Hij kan Radja gewoon niet uitstaan. Ciman meenemen, dat wel. En niet te vergeten de Chinezen. Boludo de mierda
    Vind ik leuk
    Kurtus +5
    maandag 21 mei 2018 om 12:37
    Hoe kun je nu in god naam Nainggolan niet meenemen en andere wel vb Den doncker of jordan lukaku of nog anderen wel ??
    Zo een werkbeest op het middenveld kan je altijd gebruiken
    Wat een misser van formaat en den bond legt zich er bij neer ??
    Vind ik leuk
    Intel +1006
    maandag 21 mei 2018 om 12:38
    Zelfs al is hij een eikel , halve finale champions en 2 keer scoren maar er moet toch iets zijn al de 2de keer dat ze hem thuis laten, ik had hem toch altijd meegenomen zenne...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:45
    Misschien beter Martinez thuis laten en terug na spanje sturen das ook een optie
    Vind ik leuk
    Kingambo +916
    maandag 21 mei 2018 om 12:52
    Raja moet er altijd bij zijn, onbegrijpelijk !! En dat de Bond het contract met diene imbeciel nog verlengt voor het WK gaat ook mijn verstand te boven...suggeleer
    Vind ik leuk
    12a34b +559
    maandag 21 mei 2018 om 12:58
    Martinez helpt een gouden generatie naar de kl*t*n. Als hij de beste meeneemt kan je België gerust een topkandidaat noemen, maar als je Benteke, Ciman, J. Lukaku en Witsel meeneemt en dan nog eens Radja niet selecteert dan wil je gewoon niet winnen. Ik zie ons zo al 3e worden en in de poules
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 13:35]
    Vind ik leuk
    kasper90 +166
    maandag 21 mei 2018 om 13:27
    Dat Naingolan niet meegaat, is een schande ! En wat doet Dendoncker in die selectie? Nog nooit zoveel flaters gezien op een heel seizoen van hem ! Duidelijk dat Martinez geen Club fan is, anders had Vanaken er even goed in kunnen staan ipv Dendoncker
    Vind ik leuk
    Polleken 77 +1849
    maandag 21 mei 2018 om 14:54
    Vanaken ? ? ? nee geen strijkplanken.
    Vind ik leuk
    kasper90 +166
    maandag 21 mei 2018 om 22:40
    Een strijkplank die wel verdomd goed kan voetballen dan, mede zonder hem is Club geen kampioen en ja pintjescompetitie stelt internationaal niets of heel weinig voor maar als je dan iemand oproept dan toch van de kampioen zou ik veronderstellen?
    Vind ik leuk
    Luvabo +218
    maandag 21 mei 2018 om 13:45
    Martinez bestia cobarde! Lejos con eso!
    Vind ik leuk
    RWDM47 +1
    maandag 21 mei 2018 om 14:58
    Een radicale schande is dit. Martinez bewijst hiermee dat hij niet om kan gaan met sterke karakters. . Het WK interessert mij niet meer . Wat een belachelijke kerel. Hij weet dat bijna gans België Radja erbij wil en hij moet de eigenzinnige uithangen. En dan hebben ze zijn contract nog verlengd ook. Pfffff. Als de bond zich haast, kunnen ze Martinez nog ontslaan en een andere coach nemen met verstand van voetbal !
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    Phill +1
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:22
    Zo'n krijger kan je toch niet thuislaten ! En Kompany gaat wel mee?
    Als hij tegenwoordig een bal ziet is hij al geblesseerd. Volgens mij
    is hij mee verantwoordelijk voor het buitenspel zetten van Nainggolan.
    Onze ninja zal er terug bij zijn als we een nieuwe bondscoach hebben.
    Vind ik leuk
    Phill +1
    woensdag 23 mei 2018 om 07:58
    Tielemans en Dendoncker gaan wel mee. Die komen nog niet tot
    aan de enkels van Nainggolan. Gaat nog moeilijk worden om
    de kwartfinale te halen zonder echte vechtlust.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    OFFICIEEL: Martinez geeft selectie vrij voor Rode Duivels, zonder Nainggolan