Martinez: “Het zou unfair zijn om daar de spelers mee te belasten”

    Martinez: “Het zou unfair zijn om daar de spelers mee te belasten”

    maandag 21 mei 2018 om 12:34

    Radja Nainggolan gaat niet mee naar het WK. Roberto Martinez nam die beslissing in eer en geweten. De bondscoach deed dat zonder de andere Rode Duivels te raadplegen.

    Het is geen geheim dat Nainggolan binnen de selectie heel wat vrienden heeft, maar die mochten niet gaan over de al dan niet selectie van Il Ninja. "Of ik met jongens als Kevin De Bryne en Thibaut Courtois gepraat heb over Nainggolan? Nee, dat heb ik niet gedaan. Dat zou unfair zijn tegenover de spelers."

    "De niet selectie van Nainggolan is een moeilijke keuze. Moeilijke keuzes zijn een taak van de bondscoach. Deze beslissing moest ik alleen nemen. Ik heb de beslissing in eer en geweten genomen en met alle respect voor Nainggolan. Met mijn technische staf werken we dag en nacht keihard samen om alle informatie over de spelers te krijgen en goede keuzes te maken. Daar moet ik de spelers niet mee belasten."

    Lees ookWK-selectie is bekend, maar Martinez zit nog met kopzorgen bij vier spelers

    Poll

    Had Martinez de raad van zijn spelers moeten vragen?

    (333 stemmen)

    Plaats een reactie

    Daydreamer +3283
    maandag 21 mei 2018 om 12:47
    Dit toont andermaal de klasse van deze bondscoach!
    Hij staat voor zijn principes, is een gentleman in alles wat hij doet. Is eerlijk en transparant voor zijn spelers en geeft Nainggolan persoonlijk zijn boodschap.
    Laat zich niet sturen door druk of emoties...
    Goed werk!
    Vind ik leuk
    AzEz86 +5351
    maandag 21 mei 2018 om 12:57
    Lol, en gij geloofd dat nog?
    De enige reden dat Radja er ni bij is is omdat hij hem ni kan luchten.
    Als het sportieve primeert is Radja 1 van de eerste op het selectieblad.

    Hij is idd negatief in het nieuws gekomen met zaken die niks met voetbal te maken hebben maar bibhijnnen voetbal is hij sowiso beter dan 90% van de middenvelders die wel meemogen en hij ligt goed in de groep (maakt ni uit welke leugens Martinez verkoopt)
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 12:57]
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12693
    maandag 21 mei 2018 om 12:58
    Stop maar al met dromen ze gij.. Wat een grap dit.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:36
    Ik veronderstel dat dit sarcasme is want anders zit je echt wel hoog id wolken...
    Vind ik leuk
    MrComment +1641
    maandag 21 mei 2018 om 13:41
    'laat zich niet sturen door emoties'

    Het is juist omdat hij zich laat sturen door emoties dat hij Radja niet meeneemt...
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +2832
    maandag 21 mei 2018 om 12:54
    Professioneel mss ja..maar toch gewoon dom! Radja hoort bij deze selectie! Stel dat DeBruyne zich blesseert..gaan we dan met Tielemans spelen? Of Chadli?
    Gewoon dom v Martinez om Radja thuis te laten, gwn omdat hij niet dezelfde etiquette heeft..
    Vind ik leuk
    MrComment +1641
    maandag 21 mei 2018 om 13:45
    Voor mij heeft Martinez nu echt wel volledig afgedaan. Dat de bond dan nog ook zo dom is om die vooraf een contractverlenging te geven gaat er bij mij echt niet in. Ze leren echt maar traag bij de bond zo te zien.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Martinez: “Het zou unfair zijn om daar de spelers mee te belasten”