We kunnen Nainggolan geen belangrijke rol geven bij de Rode Duivels

    "We kunnen Nainggolan geen belangrijke rol geven bij de Rode Duivels"

    maandag 21 mei 2018 om 12:11

    Roberto Martinez heeft maandag zijn selectie voor het WK bekend gemaakt. Daarin uiteindelijk toch geen Radja Nainggolan. Een opmerkelijke beslissing. Martinez geeft uitleg waarom hij die keuze maakte.

    "We weten allemaal dat Nainggolan een topspeler is, daar is geen twijfel over. Maar het is een tactische keuze", klinkt het op zijn persconferentie. "De laatste twee jaren hebben we in een specifiek systeem gewerkt. Radja heeft een belangrijke rol bij AS Roma, maar die kunnen we hem niet bij Rode Duivels geven. Hij kan bij een ploeg geen kleine rol krijgen."

    Nainggolan kreeg het nieuws zondag al te horen van Martinez. "Ik ben naar Roma afgereisd om hem dat te vertellen. Hij is een populaire speler, maar we proberen een winnend team te maken. Dat hij er niet bij is, is dus een puur tactische keuze. Het was geen makkelijke beslissing. Een populaire beslissing nemen zou wél makkelijk zijn. Maar we moeten moeilijke beslissingen maken", klinkt het.

    Plaats een reactie

    Prpldynmt +4814
    maandag 21 mei 2018 om 12:17
    "De laatste twee jaren hebben we in een specifiek systeem gewerkt." Het systeem van de meelopers en kudde schapen bedoel je? Voor de rest heb ik nergens een tactisch systeem gezien.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 12:17]
    Vind ik leuk
    Brubru +3788
    maandag 21 mei 2018 om 12:22
    28 op 30, iemand ?
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +4814
    maandag 21 mei 2018 om 12:23
    Dat had iedereen kunnen behalen in deze groep en met deze kern. Eigenlijk is het nog een schande dat we geen 30/30 gehaald hebben.
    Vind ik leuk
    DDT +3044
    maandag 21 mei 2018 om 12:57
    dat komt omdat ons tactisch schaap toen met witsel fellaini ging spelen tegen godbetert griekenland
    zie hier ons tactische redenering
    je mag er zeker van zijn dat tegen toplanden we centraal het duo fellaine - witsel krijgen, kwestie van een sterk middenveld te hebben volgens onze pastoor
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:35
    Tegen Janneke en Mieke...laten we eerlijk blijven.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3917
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:31
    tegen wie simpele geest, met zo een generatie spelers , is dat geen prestatie maar de normaalste zaak van de wereld
    Vind ik leuk
    Toca +30627
    maandag 21 mei 2018 om 12:20
    Zo n voetballers en een trut als bondscoach.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13407
    maandag 21 mei 2018 om 12:22
    Eenzelfde systeem dat door twee van uw topspelers in twijfel wordt getrokken Martinez (De Bruyne en Courtois). Onbegrijpelijke keuze met een flauwe reden eraan vastgeknoopt.

    Wat wel pleit voor Martinez is dat hij het lef gehad heeft om het persoonlijk aan Nianggolan te gaan zeggen. Dat zie ik Wilmots niet doen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 12:24]
    Vind ik leuk
    Geertvdd +1876
    maandag 21 mei 2018 om 12:43
    De Bruyne trekt tegenwoordig elk systeem in twijfel ;-)
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13407
    maandag 21 mei 2018 om 12:48
    Achter het kapitalisme staat hij anders wel voor de volle 100% :)
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13538
    maandag 21 mei 2018 om 12:25
    Wat een onzin!
    Vind ik leuk
    Makke53 +271
    maandag 21 mei 2018 om 12:31
    De levende wraakbom onze Martinez. Getuigt van groot acteertalent wat hij met Raja figgelt! Persoonlijk en nog ne keer goe ingewreven! Moet deugd doen bij Raja. It is all in the name of the system, wa systeem, zeiker!
    Vind ik leuk
    DDT +3044
    maandag 21 mei 2018 om 13:36
    Is tegen Saudi Arabië gewoon opgeroepen omdat martinez anders 2 maand gezaag moest horen dat hij erbij moest zijn.
    Nu 2 weken en dan vertrekken ze.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:35
    Praatjes.
    Vind ik leuk
    Riddlin +2157
    maandag 21 mei 2018 om 12:59
    Dus Nainggolan is te goed voor de nationale ploeg ?
    Twee jaar in een systeem gewerkt waarbij je voorbij gelopen wordt door elk land in de top 15 of elk land met een paar snelle aanvallers.
    Meunier is bij PSG niet onmisbaar, mag hij bij de duivels dan wel zo belangrijk zijn?
    Vind ik leuk
    DDT +3044
    maandag 21 mei 2018 om 13:05
    "We kunnen Nainggolan geen belangrijke rol geven bij de Rode Duivels

    WE HADDEN MARTINEZ GEEN BELANGRIJKE ROL MOETEN GEVEN
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:39
    Je kan begrijpen dat Tielemans niet geselecteerd wordt. Het os verdedigbaar dat Dendoncker niet geselecteerd wordt. Ik denk dat zelfs 80 procent van onze fans zouden juichen als hij Witsel en Fellaini zou thuis laten. Die 2 hebben het ook laten afweten he. De ene anoniem in China en de andere meer geblesseerd dan wat anders en dan krijgen ze als bonus een WK cadeau. Radja die alles speelt...die mag thuisblijven...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:52
    Is er ergens een instelling voor mensen die ze niet allemaal meer op een rijtje hebben een waar er een man van middelbare leeftijd vermist is? Hij zat deze voormiddag in Brussel, haal hem snel even op a.u.b. Hij spreekt soms wartaal in het Engels met een Spaans accent. laat u dat niet weerhouden om hem terug op te vangen aub. Ooh ja, hij denkt dat hij al twee jaar coach is van de Rode Duivels en doet zich ook zo voor. Neem hem aub terug mee en vang hem op en zorg goed voor hem. Zijn buurman in het kamertje naast hem (Sa Pinto) zal blij zijn om samen met hem over voetbal te praten.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1218
    maandag 21 mei 2018 om 18:11
    ON-BE-GRIJ-PE-LIJK
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "We kunnen Nainggolan geen belangrijke rol geven bij de Rode Duivels"