Anthuenis duimt straks voor Club Brugge: Oneerlijk en onbegrijpelijk

    Anthuenis duimt straks voor Club Brugge: "Oneerlijk en onbegrijpelijk"

    zondag 15 april 2018 om 07:00

    AA Gent heeft zaterdag de topper tegen Standard verloren. Met een zege tegen Anderlecht kan Club Brugge zijn beide concurrenten zo op negen punten zetten. Aimé Anthuenis hoopt dat dat lukt, want hij is duidelijk geen fan van de Play-Offs.

    Anthuenis zou het belachelijk vinden als Club geen kampioen wordt. "Club Brugge was al zeker geweest van de titel als de profliga niet de oneerlijke en stomme maatregel in het leven had geroepen om na de reguliere competitie de punten te halveren. Onbegrijpelijk dat deze regel nog niet gewijzigd is. Stel je voor dat de koersdirecteur vorige week in Roubaix op tien kilometer van de meet de voorsprong van Peter Sagan had gehalveerd", klinkt het in De Zondag.

    Eerlijk of niet, Anthuenis verwacht een lastig karwei voor Club. "Blauw-Zwart heeft het altijd moeilijk buitenshuis. Ik vermoed dat Ivan Leko zal kiezen voor een overbevolkt middenveld met een snelle diepe spits en Lior Refaelov in steun. Uiteraard verwacht men ook veel van de terugkerende Limbombe. Over wie Vermeer moet vervangen spreek ik mij niet uit. Dat weten enkel Leko en de keeperstrainer."

    Poll

    Wie wint Anderlecht - Club Brugge?

    (1031 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 15 april 2018 om 07:35
    antheunis je seniliteit begint nu werkelijk waar boven te drijven
    Vind ik leuk
    Mckenzie +2832
    zondag 15 april 2018 om 07:48
    Dit is het eerste jaar dat er zo veel gezaagd wordt over die halvering. Alsof het de eerste keer is. Volgend seizoen laten we de punten zoals ze zijn en verdubbelen we de play-offpunten.
    Vind ik leuk
    vanhimst +838
    dinsdag 17 april 2018 om 11:01
    indien Brugge minder punten zou gehad hebben dan was er geen enkel probleem geweest maar nu de punten gehalveerd zijn maken ze van hun oren , is reeds jaren zo en dan was er bijna geen enkel probleem en dat Antheunis liever Brugge ziet winnen dan Anderlecht dat vind ik schandalig heeft daar jaren trainer geweest en nu dit
    Vind ik leuk
    Daydreamer +2854
    zondag 15 april 2018 om 08:24
    Iedereen blijft spreken over de "reguliere competitie" alsof dat de eigenlijke competitie is en de play-offs slechts een bijvoegsel. Daardoor blijft men ook de nadruk leggen op de ploeg die als eerste eindigt in deze zogehete reguliere competitie alsof deze eigenlijk het kampioenschap verdient terwijl er nog 10 matchen te gaan zijn!? Toch een vreemde redenering...
    Om het zoals Antheunis in koerstaal te zeggen: Dus eigenlijk zou een vluchter die tot op 10 km van de meet alleen voorop reed de overwinning verdienen? Nee, de topper die je de hele wedstrijd niet ziet en zijn krachten gespaard heeft voor de eindspurt wint he!
    Iedereen weet dat een seizoen 40 matchen duurt en dat de punten na 30 matchen gehalveerd worden. Wie zich het beste aan deze formule aanpast en na 40 matchen eerste staat is dus de verdiende kampioen.
    Vind ik leuk
    hoekschop +631
    zondag 15 april 2018 om 08:25
    De ploeg die op het einde van POI de meeste punten heeft is de verdiende kampioen. Brugge, Gent, Anderlecht, ... maakt niet uit. Iedereen weet hoe het systeem al jaren werkt dus stop met huilen.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 08:53
    en daar moet je na 10 jaar play offs nog over zeveren ofwa??
    het zou niet eerlijk zijn om de punten niet te halveren als je dat al 10 jaar doet!!!!!!!
    in mei ben je kampioen ,wie dan op de eerste plaats staat is verdiend kampioen....
    Vind ik leuk
    calimeros +1961
    zondag 15 april 2018 om 09:51
    Het valt vooral op dat de pers, analisten, gepensioneerde trainers EN BRUGGE week na week zagen en lullen over het PO1 - SYSTEEM.
    DAT HET NIET EERLIJK ZOU ZIJN.
    Inderdaad zoals er hier al enkele gepost hebben, dat PO 1 SYSTEEM BESTAAT AL 10 JAAR of zoiets. En telkens ANDERLECHT een voorsprong had na 30 wedstrijden en hun voorsprong gehalveerd werd, dan was dat normaal, want dat was het systeem.
    En NU als het brugge is, dan is het janken en klagen.
    Het is om van te kotsen.

    Als Anderlechtfan hoop ik dat Anderlecht deze avond wint, zal NIET makkelijk zijn met de ref aan brugse zijde, want Mannaert was al aan het klagen vooraf dat zijne Wesley zo weinig mag doen. Euh hij mag zelfs ONGESTRAFT been breken van stvv speler. DE BRUGSE SPELERS VALLEN ZOALS VLIEGEN IN STRAFSCHOPGEBIED. Je zag vorige week ook dat Gentse spelers schrik hadden om penalty tegen te krijgen.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:36
    Het is niet omdat je luid roept (of hoofdletters gebruikt) dat je automatisch gelijk hebt hoor...
    Vind ik leuk
    DDT +2646
    zondag 15 april 2018 om 11:53
    Nee maar ze horen je wel zo te zien :)
    Vind ik leuk
    freeman +8378
    zondag 15 april 2018 om 11:33
    Allemaal larie ! " Zever in zakskes ", zoals de Boeren zeggen !
    Vind ik leuk
    Bossie12 +52
    zondag 15 april 2018 om 16:41
    Anderlecht heeft nog maar 1 of 2 keer een voorsprong gehad,van max 2 punten dan nog
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 13:36
    Anthuenis slaat nagels met koppen !!!
    Vind ik leuk
    Bossie12 +52
    zondag 15 april 2018 om 16:39
    Het is gewoon een oneerlijk systeem...wie er ook eerste staat na de reguliere competitie
    Vind ik leuk
    calimeros +1961