Vandenbempt reageert na 'verkochte wedstrijd': De zotste dingen gezien

    Vandenbempt reageert na 'verkochte wedstrijd': "De zotste dingen gezien"

    Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 14:00ma 12-03-2018 om 14:00

    Eupen blijft na een 4-0 zege tegen Moeskroen in de hoogste afdeling. KV Mechelen degradeert naar 1B, al vinden zij dat Les Hurlus maar weinig weerwerk bood bij de Eupense doelpunten. Peter Vandenbempt denkt er het zijne van.

    Al weken werd er gesuggereerd dat Eupen het cadeau zou krijgen tegen Moeskroen. Vandenbempt begrijp dan ook de frustratie in het Mechelen-kamp. "En het is natuurlijk ook opmerkelijk: een ploeg die in zo'n beslissende wedstrijd ineens 4 doelpunten maakt in een kwartier", aldus de radioman bij Sporza.

    Reputatie
    "En dat Moeskroen er weer tussen hangt, dat helpt natuurlijk niet. De club heeft de voorbije jaren een bedenkelijke reputatie opgebouwd, op en naast het veld. Maar: het kan natuurlijk wel in het voetbal", verwijst Vandenbempt naar vorig seizoen. Toen bleef Moeskroen in 1A na een 'opmerkelijke' overwinning op het veld van buur KV Kortrijk.

    Vandenbempt ziet de ruime zege van Eupen dan ook niet als een verrassing. "We hebben al de zotste dingen gezien en ik had het zondagochtend op de radio ook al gezegd: Eupen kán winnen van Moeskroen", besluit hij.

    Poll

    Heeft hij gelijk?

    (779 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +15863
    maandag 12 maart 2018 om 14:03
    Groot gelijk. Met dat klote Moeskroen is het elk jaar wel iets.. Weg ermee!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:05
    Ga jij hier is weg.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15863
    maandag 12 maart 2018 om 14:07
    Kom kom.. Zo'n club ga je toch niet verdedigen zeker?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:19
    Waarom niet ? Ze brengen beter voetbaal dan vele andere eersteklassers !
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15863
    maandag 12 maart 2018 om 14:20
    Dat zal dan toch niet na nieuwjaar geweest zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:21
    Daarom dat Awonyi en Bolingi gewild zijn door iedereen ...
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:11
    Dat gebeurd alle seizoenen en de bond doet daar niks aan
    Vind ik leuk
    Dactylo01 +123
    maandag 12 maart 2018 om 14:22
    wat will die vanderbempt. heeft hij vergeten dat mechelen dit seizoen Op 21.10.2017 ook met 1-4 verliest in eupen, met 3 goals in n e g e n minuten, en eentje darvan van ook nog van Verdier, was dat ook "verkocht"
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 14:45]
    Vind ik leuk
    blondel +2737
    maandag 12 maart 2018 om 15:11
    Hier spreekt niemand over "verkocht".Alleen dat ze weinig weerwerk boden in de verdediging.Gebeurt wel meer ,maar is wel sneu voor Mechelen.
    Vind ik leuk
    Boerken +7042
    maandag 12 maart 2018 om 14:22
    Twas te denken dat er weer vele speculaties zouden zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:18
    omgekochten boel is da as kvm me 4 0 won wast ginder 6 0 geweest
    Vind ik leuk
    Na +114
    maandag 12 maart 2018 om 17:42
    Ik zag toch ook niet een echt verbeten Beveren..
    Oh ja, Vermant is een ex KVM speler, de ploeg die hem een kans gaf als jonge speler.
    Zo kan men blijven verdacht maken....
    Feit: vorige week nog 1-2 thuis verloren tegen het o zo sterke Lokeren dus een Moeskroen vol van vertrouwen afgezakt naar ginds en was inderdaad sterk bezig. Je zou je afvragen hoe zo een ploeg nu plots kan verliezen
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 17:44]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 18:38
    Als je het volledige interview leest: Vandenbempt wijst er ook op dat Moeskroen 7 van de laatste 9 wedstrijden verloren heeft, én dat KVM kansen genoeg heeft gehad om ook 5-0 te winnen. Op het einde van het regulier seizoen gebeuren er nu eenmaal rare dingen, zeker als je tegen ploegen speelt die niks meer te winnen of verliezen hebben. Je hoeft daar niet altijd een groot complot achter te zoeken.
    KVM had gewoon nooit in die sitatie mogen verzeild geraken, je degradeert niet op basis van 1 match he. Had Rits enkele matchen geleden die penalty niet gemist...
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:24
    Waasland-Beveren bood ook niet echt weer werk hoor. Hoeveel keer is W-B aan de Mechelse goal geweest? 2 - 3 keer? KVM heeft het aan zichzelf te danken dat ze volgend jaar in 1B speelt. Ik vraag me echt af of dat deze commotie ook zou gebeuren als Mechelen er in bleef?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:39
    als mechelen zo verder gaat met insinuaties moeten ze oppassen of ze zakken nog een reekske meer; doe zo door KAKKERS
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws