Is Coucke begonnen aan wraakactie? Hij dacht: die trek ik een kloot af

    Is Coucke begonnen aan wraakactie? "Hij dacht: die trek ik een kloot af"

    zondag 25 februari 2018 om 07:15

    Marc Coucke heeft zaterdag afscheid genomen van KV Oostende, dat thuis met 2-0 won van STVV. Nu is hij de nieuwe eigenaar van Anderlecht. Lang op voorhand had hij dat niet gepland. Anderlecht zou volgens ingewijden vooral een impulsaankoop zijn.

    Hans Vandeweghe schrijft in De Morgen dat het om een wraakactie zou kunnen gaan. "Een medestander van Coucke die hem goed kan inschatten, denkt dat het dossier-Anderlecht een impulsaankoop was, een vereffening van oude Knokse rekeningen. 'Hij hoorde wie in poleposition stond en hij dacht: die trek ik een kloot af.' ‘Die’ slaat op Paul Gheysens, topman van Ghelamco en kandidaat-bouwer van grote complexen en stadions." 

    Gheysens en Coucke zijn namelijk geen goeie vrienden. "Tussen Gheysens en het duo Coucke-Versluys, zakenpartners in de Versluys Bouwgroep, botert het niet meer sinds Gheysens het exclusieve One Carlton-project van Versluys in Knokke heeft geboycot. Gheysens kocht in alle stilte twee van de af te breken appartementen aan het Albertplein en ging daarna dwarsliggen."

    "Gheysens had eerder al Joris Ide (vennoot van Coucke in de overname van Anderlecht) tegen zich in het harnas gejaagd in de strijd om een boerenhof in de Knokse polders. Gheysens sloot de gronden van Joris Ide volledig in door alles daaromheen aan te kopen."

    Problemen?
    Impulsaankoop of niet, Coucke zou een uitstekende voorzitter kunnen zijn voor Anderlecht. Het zijn erg discutabele beweegredenen om een club over te nemen, maar een Coucke-kenner denkt dat dit ook een voordeel kan zijn. 'Coucke is een ontsnappingskoning.  Een nijdige Coucke is op z’n best. Gheysens was hij te vlug af zoals eerder Bart Verhaeghe hem te vlug af was bij Club Brugge. Die twee zijn nog niet klaar met de revanchard Coucke.'"

    Poll

    Past Coucke bij Anderlecht?

    (1179 stemmen)

    Plaats een reactie

    Diego A M +3212
    zondag 25 februari 2018 om 08:55
    Weet er nog iemand een verhaal over de overname van Anderlecht. Verhalen worden steeds lachwekkender
    Vind ik leuk
    Dirk H +2849
    zondag 25 februari 2018 om 08:57
    De journalisten hebben gisterenavond weer in hun grote sprookjesboek gelezen
    Vind ik leuk
    Zetterberg +8840
    zondag 25 februari 2018 om 09:30
    Ik heb gehoord dat ze met een zakenmannen samen aan de toog zaten pietjesbak te spelen. Redelijk aangeschoten en maar lachen: ‘Wie het volgend rondje verliest, moet Anderlecht kopen’
    Vind ik leuk
    dakcota +4340
    zondag 25 februari 2018 om 10:56
    gelukkig dat coucke toen verloor....
    Vind ik leuk
    Riddlin +2178
    zondag 25 februari 2018 om 09:55
    Haha, rich man problems
    Vind ik leuk
    SD +8042
    zondag 25 februari 2018 om 10:37
    Beste vrienden; u moet u eerst over de parktijken van Dhr. Gheysens inzake grondverwervingen informeren en dan zult u begrijpen dat hem een "kloot aftrekken" een goede remedie blijkt om van Mr. Facelift Botox af te zijn. Recent heeft hij in Brugge grond gekocht om de plannen van Club Brugge en va de stad te dwarsbomen. Dat doet hij ook in Knokke voor de projecten van Mr. Ide.
    Vind ik leuk
    dakcota +4340
    zondag 25 februari 2018 om 10:57
    In brugge is het wel alchwekkend, maar deze man heeft gelukkig onze mooie club niet te pakken gekregen
    Vind ik leuk
    zondag 25 februari 2018 om 10:58
    Juist SD, Mr. Gheysens is geen braaf misdienaarke, maar een ondernemer. Maar anderzijds moet ik Gheysens bijzonder loven. We hebben mensen nodig als Gheysens om stadions te bouwen waar we fier op mogen zijn. Zijn gevoel voor risico en inschatting ervan in Oekraine en Rusland getuigen van pioneerschap. De thuishaven van de Buffalos, niemand die zegt dat dit stadion niet mooi is. De plannen voor het Eurostadion werden enkel door muggezifters gedwarsboomt. RSCA heeft uitstraling gehad en kan dat terugverwerven in een stadion dat het mooiste kan zijn van de Benelux en dat beter bereikbaar is dan het Astridpark. In andere landen zouden ze de firma Ghelamco met open armen ontvangen. Vanuit Afrika stel ik vast hoe kleinzielig Belgen soms kunnen zijn. Laat die mens toch zijn geld investeren, zelfs een Wouter Vanden Hautte heeft nog nooit van een stadion gesproken en Joris Ide viert liever de 18de verjaardag van zijn snotneus door hem een Bentley te schenken en magnum champagneflessen te laten openen met een sabel. Die decadentie heeft topman Gheysens niet. Hij onderneemt, hij investeert en hij staat borg voor jobaangroei.
    Vind ik leuk
    Brubru +3823
    zondag 25 februari 2018 om 11:43
    Anderlecht heeft zelf zijn deelname aan het project stopgezet. Ze hebben nu al moeite om winst te maken in hun eigen stadion. Als je dan 10m huurgeld moet betalen voor iets dat niet van u is wordt het nog moeilijker.
    Als de overige aandeelhouders Mr. Coucke volgen komt het wel weer goed. Het is tenslotte maar voetbal. Een paar jaar minder resultaten halen is geen drama.
    Vind ik leuk
    E.V +2449
    zondag 25 februari 2018 om 19:18
    Mr De Moor,
    Het is duidelijk dat je vanuit Afrika niet aanvoelt wat hier gaande is...Als je zo'n fan van Gheysens bent mag je hem ginder altijd hebben hoor....Ik zelf zit ook in de business en verafschuw mensen die geld investeren om anderen te dwarsbomen...wat je er ook van denkt...mijn symphatie krijgt hij niet net als al zijn volgers..met groot genoegen Mr De Moor.
    Vind ik leuk
    Dirk H +2849
    zondag 25 februari 2018 om 10:59
    Zoiets als Verhaeghe met het eurostadion?
    Vind ik leuk
    ElPimpi +1409
    zondag 25 februari 2018 om 13:30
    En deed IDE ook niet hetzelfde tov Club? Ene pot nat toch?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Is Coucke begonnen aan wraakactie? "Hij dacht: die trek ik een kloot af"