Moet Club Brugge uitkijken voor AA Gent? Ze staan op 16 punten... tja

    Moet Club Brugge uitkijken voor AA Gent? "Ze staan op 16 punten... tja"

    maandag 12 februari 2018 om 20:45

    Club Brugge doet het de laatste tijd niet zo best met een 6 op 15. Gelukkig voor Club doen concurrenten Charleroi en Anderlecht het ook niet goed... maar wel met AA Gent?

    Ludo Vandewalle van Het Nieuwsblad ziet dat de machine van Club Brugge af en toe stokt. Soms draait het niet, gaan de passes de mist in, wordt er onoordeelkundig verdedigd of hebben sterkhouders als Vormer, Vanaken en Limbombe een mindere dag. Club sukkelt met zijn doelman, aanwinst Scholz heeft zijn wankele Standard-vorm nog niet afgeschud. Maar je kan van Club nooit zeggen dat de strijdlust en passie ontbreken"

    De wintertransfers van Club zijn geen schot in de roos, maar dat zorgt niet voor onrust. "Club Brugge heeft alle redenen om niet in paniek te raken. De twee dichtste achtervolgers Charleroi en Anderlecht bleven net als Club na de winterstop steken op 6 op 15. Het is nu al zo ver dat AA Gent (wel 11 op 15 na de winterstop) als belangrijkste titelconcurrent voor Club naar voren wordt geschoven. De Buffalo’s volgen op 16 punten. Tja."

    Club heeft voorlopig helemaal geen tegenstand. "De competitieleider uit Brugge zakte, behalve in Eupen en op Antwerp, nooit zo diep weg als regerend landskampioen Anderlecht in te veel wedstrijden. Club slaagde, in tegenstelling tot Charleroi, in die vijf wedstrijden na de winterstop er altijd wel in doelkansen te creëren. Ivan Leko leidde het bescheiden Sint-Truiden vorig seizoen zo naar de finale van Play-off 2. Ondanks het vele puntenverlies lijkt het er sterk op dat hij Club Brugge op die manier naar de titel aan het leiden is."

    Poll

    Heeft Gent een waterkansje op de titel?

    (920 stemmen)

    Plaats een reactie

    Boerken +6842
    maandag 12 februari 2018 om 21:08
    Gent is goed bezig , maar om nu te zeggen dat ze kampioen gaan spelen ! Is een Brugge te ver.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3715
    maandag 12 februari 2018 om 21:11
    Of ze een waterkansje hebben. Zeer zeker. Een reële kans is nog iets anders.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 21:16
    Ze zitten in de hoek waar alles goed draait net zoal's standard
    Vind ik leuk
    Boerken +6842
    maandag 12 februari 2018 om 21:18
    Oké maar ook daar zal het wel eens mislopen hoor.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14268
    maandag 12 februari 2018 om 21:23
    Zo diep als de match tegen Altach zullen we in ieder geval niet meer zakken dit seizoen. Voorlopig vol op die 2de plaats mikken.

    De kern is sterk genoeg. Wetende dat Esiti, Neto en Simon er zelfs nog niet bijzijn op dit moment.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4507
    maandag 12 februari 2018 om 22:33
    In die hoek heeft Brugge ook een hele poos gezeten hè!
    Vind ik leuk
    Boerken +6842
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:33
    Ach iedereen zit soms in die hoek , de ene wat meer dan de andere.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 22:13
    Gewoon match per match bekijken. Zal al moeilijk genoeg zijn om plaats 3 of zeker plaats 2 te bemachtigen. Maar het is een aangenaam gevoel hun gunstige evolutie te volgen. En onderweg niet teveel laten vallen, behalve de andere ploegen als het effen kan... Hadden we na de eerste 10 matchen zeker niet meer verwacht.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4507
    maandag 12 februari 2018 om 22:39
    Geen enkele ploeg is een heel seizoen top! Wat als Brugge zijn top-periode voorbij is en die van Gent eraan komt? Voor de play-offs nog 1 match inlopen en het verschil is... 7 punten! Dan kan Brugge zich geen slechte start van de play-offs veroorloven...
    Voor mij mag Brugge (verdiend) kampioen spelen, laat dat duidelijk zijn! Ik wil alleen maar aangeven hoe snel het zou kunnen lopen!
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 22:51
    Tegen Stvv deed hun arbiter mee! Belachelijke rode kaart.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 22:51]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 00:21
    Laat ons eerst het einde van de reguliere competitie afwachten voor we ons aan speculaties wagen .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws