Mulder hekelt beslissing van Anderlecht: Heb zelden zoiets doms gezien

Mulder hekelt beslissing van Anderlecht: "Heb zelden zoiets doms gezien"

maandag 12 februari 2018 om 09:21

Wie kan het zwalpende schip van Anderlecht nog in een veilige haven brengen? Volgens Jan Mulder gaat dat dit seizoen niet meer lukken, ook al omdat de verkeerde diagnose wordt gesteld.

Mulder is het niet eens met de analyse van Hein Vanhaezebrouck. "Vanhaezebrouck analyseerde Oostende-Anderlecht zo: ' Mijn spelersgroep is op dit moment een dode bende. We hebben aanstekers nodig.' Waarvoor, Hein? En als je gelijk hebt: waar zijn goeie aanstekers zo gauw te vinden? De tijd vliegt en de situatie wordt met de dag nijpender", vertelt hij in Het Laatste Nieuws.

"'We kunnen nog diep vallen', waarschuwde de trainer van Anderlecht. Zeker. Op deze manier door knoeiend, dreigt paars-wit voor de eerste keer in vijftig jaar Europees voetbal te missen. Wat te doen? 'Er verandert niets als ik vertrek', zei de coach toen letterlijk op de persconferentie aan de inktzwarte kust bij Oostende. Niemand die aan het vertrek van Hein Vanhaezebrouck dacht, geen sterveling. Nu denk ik eraan.

Vanhaezebrouck plant mogelijk zelf zijn ontsnapping. "Zou een voortijdig vertrek echt door Hein’s hoofd spelen? Hij is moedeloos, meer niet. Ik word dat bij het kijken naar twee paars-witte spitsen ook, moedeloos. Teodorczyck en Ganvoula bezitten de kwaliteit voor 1B, niet voor een topclub in de Pro Jupiler League."

Zelden zoiets doms gezien
In de winterstop is Anderlecht zowaar nog verder verzwakt. "Anderlecht heeft geen aanstekers nodig, maar voetballers. Aanstekers, aanjagers en rotsen in de branding kunnen geen onversneden klasse vervangen, de roep om een 'leider' die het elftal 'op sleeptouw neemt' is zinloos. Het ontbreekt RSC Anderlecht aan voeten met techniek. De verkoop van Sofiane Hanni halverwege dit onzalige seizoen? Zelden zoiets doms gezien."

Plaats een reactie

SD +3260
maandag 12 februari 2018 om 09:43
Voor de verkoop van Hanni moet men niet bij H aankloppen dan wek bij Van Holsbeek die daarmee één van zijn veelvuldige putten wou delven.
Vind ik leuk
Watcher +117
maandag 12 februari 2018 om 10:47
Hanni wou weg omdat hij probleem had met Hein. Idem Dendoncker, maar die mocht niet weg v Coucke
Vind ik leuk
Hhti +468
maandag 12 februari 2018 om 10:01
Weet dat Vanholsbeeck de lachende derde is en nog vlug zijn zakken heeft gevuld, zoals hij al jaren doet ondertussen. Bij hem is eerst ik en dan de ploeg en dan de club, in die volgorde en niets anders. Waarom denk je dat hij nu naar Antwerpen wil, de zak geld is daar ook enorm groot!!!
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 10:01]
Vind ik leuk
Brubru +902
maandag 12 februari 2018 om 10:17
Dus al die andere mannen die daar in het bestuur zitten laten Herman maar doen !?!?! Dat geloof je toch zelf niet.
Ik dacht dat Herman werknemer was.
Vind ik leuk
Dirk H +1311
maandag 12 februari 2018 om 10:49
Die anderen hebben zichzelf ook veilig gesteld door de club voor eind december te verkopen. Want vanaf januari zouden ze een extra taks op hun aandelen moeten betaald hebben. Zoals altijd de rijken denken enkel aan zichzelf en van die taks zouden ze echt niet arm geworden zijn, maar wel hun club daardoor enkel verder in de problemen geduwd. Dus stop met zeveren dat die mannen anderlecht zijn en om de voetbalclub geven. Enkel hun eigen bankrekening daar geven ze om.
Vind ik leuk
Brubru +902
maandag 12 februari 2018 om 10:56
Die mannen doen dat natuurlijk niet voor hun plezier en dat is normaal. Die hebben ook kinderen en familie die dat geld waarschijnlijk liever zelf hebben dan in een bodemloze put (want dat is een investering in voetbal) te zien verdwijnen.
Hoe zou je zelf zijn. De dag dat Coucke zijn geld terug wil komt ook hoor.
Vind ik leuk
Johnmor +115
maandag 12 februari 2018 om 10:15
Als ge Hanni iets kon verwijten dan was dat het feit dat die geen goeie leider is. Aan inzet kwam die niks tekort. Heb al anderen gezien met veel minder. En bovenal moest die in de spits staan als rondhangende in een 4-4-2. Scoort en laat scoren. Mja, nu te laat...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:15
Jan voor nieujaar hekelde je nog Hanni als waardeloos
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:38
Mee eens jan ze hebben hem hier ook meermaals afgebroken en de trainer stelde hem ook ni altijd op en dan op het veld werd hij ook nog uitgefloten zodat hij zelfs niet meer juichte als hij scoorde maar zo zijn de paarse supporters
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:40
Vanholsbeeck zijn zakken waren ongetwijfeld nog niet vol genoeg; hij werkt als zelfstandigen bij RSCA en heeft jaarlijks recht op een dikke premie. Gezien er een minwaarde was bij de verkoop van Stancu , moetst de goedegemaakt worden met een meerwaarde bij de verkoop van hanni
zo is 1+1 altijd 2 en is Vanholsbeeck zijn zak altijd gevuld
Vind ik leuk
Brubru +902
maandag 12 februari 2018 om 13:13
Vanholsbeeck is bediende bij Anderlecht. Anders kan hij geen recht hebben op een ontslagvergoeding waar iedere bediende met een contract van onbepaalde duur recht op heeft. Als Herman al zijn zakken gevuld heeft dan zal dat met de goedkeuring van Roger, Alexandre en anderen zijn geweest.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Mulder hekelt beslissing van Anderlecht: "Heb zelden zoiets doms gezien"