Vanhaezebrouck snoert critici de mond: 'Dramatisch, nooit gezien zo slecht'

Vanhaezebrouck snoert critici de mond: 'Dramatisch, nooit gezien zo slecht'

donderdag 18 januari 2018 om 11:00

Hein Vanhaezebrouck zit in de hoek waar de klappen vallen. De coach van Anderlecht moet Club Brugge bekampen met een behoorlijk krappe kern. Anderlecht slikt veel kritiek, maar Vanhaezebrouck houdt het hoofd koel.

Heel wat analisten en ex-coaches hebben hun ongenoegen al laten blijken, en dat stoort de huidige coach duidelijk. "Ik hoorde al ex-coaches zeggen dat Anderlecht 'dramatisch' is. 'Nooit gezien, zo slecht' … Terwijl zij ooit zelf op hetzelfde moment veertien punten achter stonden. Nog eens kloppen op een dier dat al geschoten is, dat is gemakkelijk. Ach, de situatie is nu eenmaal wat ze is."

In La Manga is er vooral gewerkt aan het groepsgevoel. De A-kern klit niet genoeg aaneen. "Dat was inderdaad één van de werkpunten. Het is al positief dat de spelers zich daar bewust van zijn. Dat is ook de bedoeling van zo'n stage. Dat ze door een tijdje samen te zitten, dat ook oppikken. Ik hoop dat ik het ook op het veld zal zien."

Zo lijkt het een overgangsseizoen te gaan worden, maar dat wil de coach niet gezegd hebben. "Anderlecht is dit seizoen begonnen als de titelfavoriet, dan kan je halverwege niet spreken over een overgangsjaar, omdat er een aantal dingen niet blijken te kloppen. Neen, dan moet je blíjven zeggen: 'We gaan proberen zo lang mogelijk mee te doen'. En tegelijk bouwen aan de toekomst."

Plaats een reactie

donderdag 18 januari 2018 om 11:20
Aan alle criticasters we zullen wel zien wie gelijk heeft
Vind ik leuk
ketje55 +1535
donderdag 18 januari 2018 om 11:30
Als ja al die 'trainers' nu als anaalisten bezig hoor over voetbal, dan kan je begrijpen dat ze nergens meer aan de bak komen.
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 14:28
Leuke woordspeling anaalisten...
Vind ik leuk
Garland +3777
donderdag 18 januari 2018 om 11:42
Over wie heeft Hein het? Als Anderlecht meer dan 6 punten achter staat, vliegt de trainer meestal buiten.
Vind ik leuk
Mckenzie +1360
donderdag 18 januari 2018 om 13:47
Dat is ook gebeurd. Hein heeft overgenomen, weet je nog?
Vind ik leuk
Garland +3777
donderdag 18 januari 2018 om 14:01
Damn, meen je dat??? Dat is het eerste wat ik daar van hoor.

Volgens mij heeft Weiler zich trouwens nog niet uitgelaten over Hein.

Mijn vraag was daarjuist dus al over wie heeft ie het wel?
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 11:45
Ben benieuwd waar ze zullen zijn de pseudo-analisten en voetbalkenners die nu lachen...
RSCA = Millwall ...No one likes us ...no one likes us...we don't care...
Vind ik leuk
Toca +16485
donderdag 18 januari 2018 om 11:51
Vorig seizoen was het voetbal bij momenten nog dramatischer als dit seizoen, toen hadden we Teo die er 22 scoorde en werden we kampioen.
Een spits missen we om resultaten te halen, daar blijf ik bij.
En voor deftig voetbal dat we willen, moet er natuurlijk wel meer bij.
Maar ach, we zijn uittredend landskampioen, en we staan in crisis nog altijd 3e, dus wat moeten we dan klagen. En al die andere clubs, die jaren geen titel hebben gepakt, hoe slecht zijn die dan niet?
Vind ik leuk
Boerken +3501
donderdag 18 januari 2018 om 12:22
Ach, er zijn ook nog slechtere dingen int leven dan derde staan! Maar hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind, en zeker vandaag!
Vind ik leuk
Toca +16485
donderdag 18 januari 2018 om 12:41
Dat is zo, af en toe moeten we ook wat positief denken hé.
Vind ik leuk
GVG +99
donderdag 18 januari 2018 om 13:03
Klopt natuurlijk gedeeltelijk. Door Teo en de flitsen van Tielemans, in combinatie met het laten afweten van andere ploegen, werden jullie vorig jaar nog kampioen, hoewel toen ook de beperkingen van trainer en kern duidelijk zichtbaar waren.
Persoonlijk vind ik, dat jullie wel mogen klagen, gezien elk jaar gepretendeerd wordt vanuit bestuur en de supporters dat jullie kampioen zullen worden. De vergelijking met andere clubs gaat bijgevolg niet volledig op.
Vind ik leuk
SD +3128
donderdag 18 januari 2018 om 12:21
Ik heb het ook al gehad met die Hein !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vanhaezebrouck snoert critici de mond: 'Dramatisch, nooit gezien zo slecht'