'Slechtziende' Club Brugge-speler vernederd: Cheque van paar duizend euro

    'Slechtziende' Club Brugge-speler vernederd: "Cheque van paar duizend euro"

    woensdag 17 januari 2018 om 10:00

    Club Brugge kon dinsdag Charleroi van de mat vegen met een ruime 5-1, maar niet iedere speler was even gelukkig. Guillaume Hubert ging opnieuw in de fout bij de tegengoal, en dat wordt hem stevig aangewreven.

    Stephen Keygnaert van Het Laatste Nieuws lacht de jonge doelman dan ook uit. Hubert was duidelijk de vreemde eend in de bijt bij Club Brugge. "Leko stond tevens in voor de jolige toon. Hij had er niets beter op gevonden dan in zijn orkest een slechtziende te laten optreden", begint Keygnaert.

    "Die jongen had tijdens De Warmste Week een cheque van een paar duizend euro ingestuurd en vroeg daarbij of hij eens mocht meespelen met het Brugse orkest - hij had in een ver verleden een keer doelman gespeeld. Bij het eerste schot op doel van Charleroi ging Guillaume Hubert natuurlijk de mist in. Niemand die het erg vond. De supporters, onder hen Michel Preud’homme, vermaakten zich."

    De kans dat Hubert nog veel speelt voor Club Brugge is overigens klein. Tegen Charleroi kwam hij enkel in actie omdat Vladimir Gabulov niet speelgerechtigd is. Ook Denys Boyko zou nog komen als extra concurrent.

    Poll

    Moet Hubert nu al vertrekken?

    (1350 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +14526
    woensdag 17 januari 2018 om 10:16
    Dit is pas schandalig! Veel erger dan de analisten die eens een voorkeur hebben voor een bepaalde club of speler.. In een krant hoor je toch echt wel objectief te zijn. Zwak!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 om 10:26]
    Vind ik leuk
    Reagens +2064
    woensdag 17 januari 2018 om 10:21
    Wat is er niet objectief aan de vaststelling dat Hubert niets te zoeken heeft in het doel van Club? Is meermaals in de fout gegaan maar omdat Club meestal zoveel overwicht heeft maakt het op het einde maakte het niets uit, maar stel u voor dat Club al 6 punten verloren was door hem zou je zelf roepen dat hij blind is.
    Vind ik leuk
    User251 +1502
    woensdag 17 januari 2018 om 10:24
    De toon waarop hij het verkondigd is er toch wel (een beetje) over. Allée vind ik toch.
    Vind ik leuk
    Reagens +2064
    woensdag 17 januari 2018 om 10:27
    Daar kan je idd over discussiëren, maar als je de andere artikels van die gazet leest ligt het gewoon in de 'journalistieke' lijn die ze daar hebben.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14526
    woensdag 17 januari 2018 om 10:27
    Jij noemt dit objectief? Amai mijne frak.. Subjectiever dan dat kan bijna niet. Hij noemt hem quasi een vliegenvanger.
    Vind ik leuk
    Reagens +2064
    woensdag 17 januari 2018 om 10:29
    En dat is hij niet?
    Komaan. Heeft nooit kunnen overtuigen bij Standard en bevestigd quasi iedere keer dat hij een vliegenvanger als hij de kans krijgt bij jullie.
    De boodschap is m.i. correct. De formulering had anders gemogen.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14526
    woensdag 17 januari 2018 om 10:30
    Jullie? Ik ben geen Club-supporter hoor. Dus ik ben wél objectief in dit geval ;)
    Vind ik leuk
    Toca +33726
    woensdag 17 januari 2018 om 10:33
    Ik vind Hubert ook een vliegenvanger. Zeker en vast een keeper onwaardig voor Club. Maar hij moet daar gewoon de slechtzienden en de warmste week niet bij betrekken. Dat is er zwaar over, journalisten hebben nu eenmaal vaak het gevoel van perfectie, en dan nog meer bij de geschreven pers heb ik de indruk.
    Vind ik leuk
    SD +8781
    woensdag 17 januari 2018 om 10:25
    Zeer laag van die journalist; maar het is wel zo dat men van het Laatste Nieuws niet meer moet verwachten
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 10:26
    Triestig, kerel. echt. Triestig.
    In een wereld waarin élke voetbalclub zijn best doet om mensen met allerhande beperkingen, waaronder ook slechtziendheid, te laten genieten van een voetbalmatch, vind je altijd wel een rotte appel in de boom die hun beperking gebruiken in een volgens hen lollige vergelijking.
    Lollig.
    Echt waar. We komen met z'n allen niet bij van het lachen.
    Schrijf voor mijn part dat hij glorieus naast de bal grabbelde. Kan me echt niet schelen. Dat kan je over de beste keepers ter wereld schrijven. Over Buffon en De Gea. Over Casillas en Barthez in zijn beste tijd. Pak ze op hun talent. Toon jezelf een gewiekst maar gevat schrijver en dan verdien je respect. Maar dit soort vergelijkingen bovenhalen? Triestig.
    Ik hoop dat je nooit hoeft te weten wat het is om slechtziend te zijn. Dat wens ik je echt niet toe. Maar misschien zou je dan pas écht beseffen wat je neergepend hebt.

    Denk er eens over na.
    Ik dank u.
    Met-de-pet, J.
    Vind ik leuk
    Patfey +5091
    woensdag 17 januari 2018 om 11:06
    Jan, ik zou het niet beter kunnen formuleren. Ik was echt geschokt toen ik dit las.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 10:56
    Spotdrijven met slechtzienden vind ik evenmin kunnen
    Vind ik leuk
    BS90 +4578
    woensdag 17 januari 2018 om 11:40
    Zien kan die mens wel. Springen is een ander paar mouwen, komt echt niet van de grond
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14240
    woensdag 17 januari 2018 om 11:50
    Clown Keygnaert is weer ontsnapt uit het circus en heeft zich vermomd in de chef sport van HLN.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1036
    woensdag 17 januari 2018 om 12:41
    de vergelijking hier is onacceptabel, doch het gaat inderdaad om een zeer slechte en totaal waardeloze "keeper"

    ze zouden beter hubert een shot in zijn kloten geven (meerdere zijn natuurlijk zeker ook toegestaan) en hem gewoon buiten smijten, ze weten niet wat goed werk ze daarmee zouden doen en eigenlijk geldt voor horvath die niks beter is hetzelfde

    er moet absoluut nog een nieuwe keeper aangetrokken worden dat deze voorvermelde "keepers" zelfs geen van beide de bank zouden mogen of kunnen verwarmen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws