Amerikaanse Voetbalbond gelooft de ogen niet na bezoek aan Club Brugge

Amerikaanse Voetbalbond gelooft de ogen niet na bezoek aan Club Brugge

woensdag 18 oktober 2017 om 13:21

Club Brugge doet het bijzonder goed in de competitie. De Bruggelingen staan momenteel op een eerste plek in de stand en krijgen ook een pak lof. Niet alleen de eerste ploeg krijgt lof, ook de jeugdopleiding maakt heel wat indruk. Vooral op de Amerikaanse voetbalbond.

In de VS wil men te weten komen hoe het komt dat onze Rode Duivels het momenteel zo goed doen. Daarvoor stuurde de Amerikaanse voetbalbond een delegatie naar de jeugdopleiding van Club Brugge. Na een rondleiding en een uiteenzetting over de werking van de Club Brugge Academy, kon men de lof niet op over Blauw-Zwart.

"Het is duidelijk dat Club Brugge een prioriteit maakt van individuele begeleiding en tevens bewijst hoe dit in de praktijk mogelijk is", staat op de website van de US Soccer Development.

Ook de Amerikaan Ethan Horvath mocht zijn landgenoten even toespreken. "Toen ik hier aankwam, stond eerst alles in het teken van mijn ontwikkeling. Een basisplaats krijg je immers niet zomaar. Gelukkig wierp al het harde werk zijn vruchten af: ik momenteel de nummer één én we staan eerste in het klassement", zegt de doelman.

Plaats een reactie

woensdag 18 oktober 2017 om 13:26
Yes we can !
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:34
Grab them by the (foot)balls!
Vind ik leuk
Toca +7896
woensdag 18 oktober 2017 om 13:34
Wie heeft die amerikanen wijsgemaakt dat brugge iets met het succes van de rode duivels te maken heeft?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:45
Meunier doet het toch goed ?
Vind ik leuk
AzEz86 +2710
woensdag 18 oktober 2017 om 13:58
Da's waar, maar voor de rest zijn ze toch vooral paars getint!
Het grootste deel komt immers van RSCA en het vroegere Beerschot (zij zijn zelfs de grootste leverancier volgens mij)
en dan heb je de spelers van Genk en Standard (en zoals iedereen weet is blauw met rood mengen ook paars ;-) )
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:38
Weinig spelers die zoals Meunier direct de stap gezet hebben naar het hoogste niveau zonder tussenstap en daar direct schitteren. Ook niet vergeten dat Meunier verkozen werd tot beste rechtsback van het EK16 van alle teams, terwijl hij nog bij Club zat. Die paars wit getinte hebben eerst een tussenstap nodig van 3-6 jaar bij een betere club, voor de stap naar de absolute top minder groot is, bij Club is dat zo te zien anders. Kijk naar Bacca wat hij in Spanje deed match na match ook tegen Real/Barca.
Vind ik leuk
Toca +7896
woensdag 18 oktober 2017 om 15:03
Maar ik blijf erbij dat Club en Anderlecht niks te maken hebben met het succes van de rode duivels en daar gaat dit uiteindelijk toch over.
Vind ik leuk
JanB +1487
woensdag 18 oktober 2017 om 13:59
Zij kregen een anonieme tip via volgende website http://youth.rsca.be/nl
Vind ik leuk
freeman +2853
woensdag 18 oktober 2017 om 14:12
Ja, wat wil je .....? Ginds kennen ze ALLEEN maar Club !
Vind ik leuk
Toca +7896
woensdag 18 oktober 2017 om 14:17
Ze gaan weeral een pak wijzer naar huis dan....
Vind ik leuk
Boerken +1712
woensdag 18 oktober 2017 om 15:29
Www. Belgium topsoccerteam.be eerste 100 pagina's gaan over brugge.
Vind ik leuk
Toca +7896
woensdag 18 oktober 2017 om 15:33
Over hoe het niet moet dan haha. Grapje he gij zijt nog nen toffe brugge fan..
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:01
Welke Rode Duivel komt er uit de jeugdopleiding van Club Brugge dan? Slaagt nergens op..
Vind ik leuk
bolclbr +276
woensdag 18 oktober 2017 om 17:52
Zo uit het hoofd en uit de oude(re) doos maar toch: Nicolas Lombaerts, Marc Degryse, Raoul Lambert, Fernand Boone, Fernand Gooyvaerts (later Real Madrid en Barcelona). Misschien nog anderen?
Vind ik leuk
Rimka96 +215
woensdag 18 oktober 2017 om 14:06
Brugge is a beautiful country... hahaha, die gasten denken dat FCB de Rode Duivels zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 14:06]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 19:18
lol, enkel bij standard, genk en anderlecht braken de talenten door - zie selectie rode duivels ! hoeveel ex-club spelers lopen daar rond (uit de jeugd!) nul !!
in tegenstelling tot : lukaku, kompany, mertens, tielemans, dendoncker, .. (rsca) en club ???
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 10:12
Ja man, die meeloperkes Tielemans en dendoncker zijn er bij voor spek en bonen zunne. Naingolan zal wel mee naar Rusland gaan. Kompany akkoord maar die doet bijna niet meer mee. En Lukaku is geweldig, maar niet echt een voorbeeld van de Anderlechtschool met z'n zwakke techniek en balaanname ;-) Jaja hij scoort veel. Mertens kreeg 0 kansen bij ANderlecht RSCAfgang in de CL
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Amerikaanse Voetbalbond gelooft de ogen niet na bezoek aan Club Brugge