Club Brugge komt met duidelijk statement over Diaby

Club Brugge komt met duidelijk statement over Diaby

maandag 19 juni 2017 om 13:45

Abdoulay Diaby was twee seizoenen geleden één van dé toppers bij Club Brugge, met zestien competitiegoals bracht hij Club een stuk vooruit in de titelstrijd. Afgelopen seizoen bleef de teller op nul staan, maar dat is geen reden om hem te verkopen.

Club Brugge heeft nog heel wat aanvallers in de kern zitten, aangezien Wesley Moraes en Jelle Vossen hoogstwaarschijnlijk blijven is Diaby lang niet zeker van een basisplaats. Er wordt gespeculeerd over een Belgische transfern, maar dat zal niet gebeuren.

"Hij is bijna volledig fit en zal er tegen de start van de Europese campagne en de competitie staan. Een vertrek naar Oostende of Standard? Ik denk dat zijn ambitie elders ligt", zo meldt de sportief manager aan Het Nieuwsblad. 

Uiteraard zit de marktwaarde van Diaby momenteel ook op de dieptepunt. Club Brugge betaalde zelf ongeveer drie miljoen euro voor de spits, maar weinig ploegen zullen bereid zijn om dat nog voor hem te betalen.

Plaats een reactie

maandag 19 juni 2017 om 13:56
je mag een spits 'met nul doelpunten in een seizoen', zoals VP elke keer fijntjes weet te benadrukken (we weten het onderhand wel), niet afschrijven op dat aantal als je een heel seizoen geblesseerd bent geweest. Zeker niet als je het jaar ervoor 16 prikkers hebt gemaakt.
Vind ik leuk
Kdb90 +995
maandag 19 juni 2017 om 14:03
ja maar van die 16 zijn er wel vijf uit een match de 7-1 tegen standard. dus zo goed is hij niet hoor.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 15:06
1) bij mijn weten scoorde Diaby 4x in die wedstrijd, geen 5x. maar dat kan aan mij liggen ook.
2) het was idd tegen standard, toch nog altijd een van de topclubs in België. Was het nu tegen pakweg (met alle respect) Roeselare, Westerlo of Moeskroen geweest, kon je inderdaad nog schamper doen. Diaby scoorde ook 2x in de titelmatch tegen RSCA, of mogen we die dan ook niet meetellen?
Vind ik leuk
Kdb90 +995
maandag 19 juni 2017 om 15:31
idd ik ben mis het was 4x.
Maar op die moment speelde standard een van zijn slechtste matchen van het seizoen. dus zo een prestatie is dat niet maar bon. Oke dat hij scoorde tegen Anderlecht maar ik vind hem persoonlijk niks. en er zijn al veel supporters van brugge over hem beginnen klagen dus mocht brugge genoeg geld voor hem krijgen was hij al lang weg geweest.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 19:17
Als je tegen Anderlecht kan scoren ben je inderdaad een wereldspits.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 14:15
16 zijn 16 hoor ;hoe wat waar en wanneer doet er niet toe.
Maar daarom zal hij niet bij de solden zitten hoor.
Vind ik leuk
Kdb90 +995
maandag 19 juni 2017 om 14:42
Ja idd en nul is nul ;)
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 15:41
Dat maakt wel degelijk uit , maar bon elk zijn wijsheid ;)
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 21:38
Jullie vergeten de beker. Hoeveel potten heeft ie daar wel niet gemaakt?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Club Brugge komt met duidelijk statement over Diaby