Vormer haalt flink uit na Genk - Club Brugge: ‘Wat was onze vriend weer slecht’

Vormer haalt flink uit na Genk - Club Brugge: ‘Wat was onze vriend weer slecht’

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 07:02ma 15-04-2019 om 07:02

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 07:26ma 15-04-2019 om 07:26

Club Brugge verloor met 3-1 op het veld van leider KRC Genk. Vooral de penaltyfase in het voordeel van KRC Genk wordt veel onder de loep genomen ook. Ook Ruud Vormer houdt zich niet stil.

Scheidsrechter Alexandre Boucaut legde de bal op de stip nadat de bal tegen de hand va Brandon Mechele kwam. Vormer vond de beslissing onterecht en laat tegenover Het Nieuwsblad duidelijk zijn onvrede merken. “Onze vriend Boucaut, hé. Wat was hij slecht”, haalt Vormer uit.

Club Brugge won maar één keer dit seizoen wanneer Boucaut een match van Blauw-Zwart floot. “In het verleden was hij al vaak tegen ons, dus dat wisten we op voorhand. Meteen na de wedstrijd kreeg ik een vloedgolf aan berichten van mensen die het een lachwekkende beslissing vonden”, aldus Vormer.

“Excuses zoeken bij die strafschop gaan we niet doen. Zij waren beter”, gaat Vormer verder. “Wij hebben het een beetje aan onszelf te danken. Maar ik hoop toch dat Clement nu eens toegeeft dat ze voor de titel gaan. Ik lees enkel dat Genk tweede wil worden...”

Poll

Heeft Vormer hier gelijk?

(1560 stemmen)

Plaats een reactie

Genkie_86 +51
maandag 15 april 2019 om 07:09
Zucht * Vormer , de hele wedstrijd maar zitten zagen en mekkeren tegen de scheids. Over Boucaut hadden ze niet te klagen.

De strafschopfase, ik vond het ook geen. Maar volgens de idiote regel wel. En hier heeft Boucaut naar gehandeld.
Vind ik leuk
Hedgehog +197
maandag 15 april 2019 om 07:17
Zucht*Genkie ...de rest mag je zelf invullen! Ook als je (terecht) wint mag je groot blijven! Dit is even grote zever als 7 weken voor Mali! Gaan jullie nu roepen dat de bond blauw-wit is? Het zou maar even fair zijn
Vind ik leuk
Quizmaster +1145
maandag 15 april 2019 om 07:20
Dat is een algemene regel eh..wat kan Genk daar nu aan doen?!
De (domme) regels zijn gevolgd. Einde discussie!
Vind ik leuk
Ultron1891 +1022
maandag 15 april 2019 om 08:48
Hij wijst Genk toch niet met de vinger? Maar als het Club is dan wordt er al heel snel blauwzwarte bond geroepen. Einde discussie, niet echt vind ik. De regels worden bepaald in een of ander orgaan dat hoogstwaarschijnlijk bestaat uit mensen die nog nooit gevoetbald hebben of niet in staat zijn om het huidige voetbal te begrijpen. Het gaat er over om dit soort regels asap terug af te schaffen of aan te passen want anders is er weldra geen verschil meer tussen FIFA soccer en echt voetbal. Alles wordt voorgeprogrammeerd. Regels moeten er zijn maar er moet langer over nagedacht worden. Hoe lang gaat het duren vooraleer deze regel gaat “misbruikt” worden. Gaat echt nie lang duren hoor. Een voorbeeld is de bal bewust opwippen om hem dan (zelf) terug te koppen naar de doelman die hem dan mag “pakken”. Mag niet want wordt aanzien als “bewust omzeilen” van de regel. Ik heb het er geen een meer zien doen.
Vind ik leuk
Truth +4550
maandag 15 april 2019 om 09:13
Was jij niet diegene die hier steeds aan het roepen was dat VARhaeghe achter die 7 speeldagen zat en dat Club Kampioen Moest worden ?
Vind ik leuk
Quizmaster +1145
maandag 15 april 2019 om 09:29
Nee dat was ik niet :-)
Vind ik leuk
Truth +4550
dinsdag 16 april 2019 om 07:51
Zwak ...heel zwak ...ontzettend zwak ....want als jullie verliezen door die domme regel ...Dan Pas zou ik je uitleg wel eens willen horen ! Einde discussie met jou valt niet te praten !
Vind ik leuk
Quizmaster +1145
dinsdag 16 april 2019 om 09:48
Ik zeg niet dat dat een goede regel is. Ik vind het ook geen penalty hoor!
Maar Boucaut heeft naar de regel gefloten, de regel deugt gewoon niet
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:24
Deze discussies komen er alleen maar door de nieuwe 'richtlijnen' die er gekomen zijn om, en hou u vast want nu komt het, minder discutabele fases te hebben!
Je moet er maar aan uit kunnen..
Nog nooit zoveel discussie geweest over handsballen sinds de nieuwe richtlijnen er zijn..
Kbvb misschien is het tijd om wakker te worden?
Vind ik leuk
Wim1966 +2185
maandag 15 april 2019 om 07:49
Volgens mij is er geen discussie over de strafschop: iedereen is akkoord dat, volgens de nieuwe regel, het strafschop is.
En iedereen is akkoord dat het eigenlijk belachelijk is.
Vind ik leuk
Ultron1891 +1022
maandag 15 april 2019 om 11:02
En dus laten we het maar rusten ?
Vind ik leuk
Wim1966 +2185
maandag 15 april 2019 om 11:43
Dacht je op één of andere manier de regels van het spel terug aan te passen?
Dat zal (hopelijk) na verloop van tijd en nadat teveel bewust naar de armen wordt geschopt binnen de elfmeter wel terug bijgesteld worden.
Voortschrijdend inzicht...
Vind ik leuk
Ultron1891 +1022
maandag 15 april 2019 om 12:16
Da’s dus wat ik bedoel he...duhuh 😳😳😳
Vind ik leuk
Truth +4550
maandag 15 april 2019 om 09:16
Proficiat met de dikverdiende overwinning , jullie waren echt sterk 👍👍👍
jammer dat mijn wens niet is uitgekomen en dat het alweer met heel veel controverse gepaard is gegaan ...en ik volg je de kbvb ....die blijven zichzelf maar belachelijk maken en slapen ondertussen rustig verder 😜
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:15
Thanks! Ik begrijp niet hoe Brugge aan deze match begint.. beetje overmoed zoals leko zegt?
Akkoord, maar dan wel door hemzelf..
Ik vind het vooral raar dat we niks hebben teruggezien van die enorme fysieke kracht die Brugge normaal heeft, en waarvan iedereen verwacht had dat dat het verschil zou maken tegen Genk.
Vind ik leuk
Truth +4550
maandag 15 april 2019 om 12:40
Je was niet de enige...ik had dit echt niet zien aankomen maar kudos aan genk die ons nooit in de match hebben laten komen en een goeie les dat elke wedstrijd moet gespeeld worden ongeacht de vorige ...er is nog niks verloren maar zoals genk gisteren speelde dat is klasse ...nu nog volhouden 👍👍👍
Vind ik leuk
Truth +4550
maandag 15 april 2019 om 13:43
Ik heb het je gezegd ...niks in dit land gaat nog normaal ...als mens is dit enorm frustrerend en zeker omdat je er niks kan tegen doen !
Vind ik leuk
Freddyploiks +15375
maandag 15 april 2019 om 07:14
En zo zet hij weer veel druk op de scheidsrechters voor komende wedstrijden. Na elke nederlaag wordt de scheidsrechter in vraag gesteld, echt wansmakelijk.
Vind ik leuk
Zelfkweek +1470
maandag 15 april 2019 om 08:48
En jullie coache(s) doen dat niet he.....😂
Vind ik leuk
Freddyploiks +15375
maandag 15 april 2019 om 11:13
Rutten al horen klagen?
Vind ik leuk
Ultron1891 +1022
maandag 15 april 2019 om 12:22
Jawel maar ik versta die mens zijn gebrabbel maar voor de helft🤪
Vind ik leuk
Zelfkweek +1470
dinsdag 16 april 2019 om 22:21
Die paar matchen , denk het niet......AL DE REST WEL
Dus niet proberen 😂😂😂
Vind ik leuk
Truth +4550
maandag 15 april 2019 om 09:43
Yoo freddy zou je niet beter een andere hobby zoeken want je reacties zijn echt om van te 🤢🤮
Een hele week cinema ivm Malinovsky en dan hoor je niks van jou dus maw ...ofwel zat je in afzondering in saint louis 😂😂😂 ofwel Is je internet zo ingesteld dat je enkel zever mag verkopen 😂😂😂😜😜😜
Vind ik leuk
Freddyploiks +15375
maandag 15 april 2019 om 11:14
Zo’n smiley maakt echt indruk!
Vind ik leuk
Truth +4550
maandag 15 april 2019 om 11:19
Net als je reacties ...ik pas me aan 😂😂
Vind ik leuk
Freddyploiks +15375
maandag 15 april 2019 om 11:31
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Zelfkweek +1470
dinsdag 16 april 2019 om 22:22
Dat is pas indruk....:p
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:14
Ik vond het volgens de nieuwe regels dat het geen penalty is.. maar whatever.. Brugge was nergens, ze moeten het niet op de scheids gaan steken nu.. ik had van Vormer iets meer klasse verwacht!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:36
Als jij vindt dat het volgens de nieuwe regels geen penalty was, dan ken je de nieuwe regels niet.
Punt.

Ps: ja het is inderdaad een idiote regel!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:24
Lol.. als ge mij wat beter kent, weet je dat ik de regels ken..
Wat ik bedoel is dat de regels niet zwartwit zijn. Deze discussie wil ik gerust aangaan met de beelden en regels erbij.
Volgens de richtlijnen is dit geen 100% duidelijke fase!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:26
Dus ja.. absoluut achterlijke regels! Want er is nog meer onduidelijkheid dan voorheen en dat kan niet de bedoeling zijn van nieuwe regels!
Vind ik leuk
blondel +3842
maandag 15 april 2019 om 15:39
Waarom achterlijke regels?In het hockey is dat toch ook hetzelfde,en daar spelen ze vrijwillig naar de benen van de tegenstander.En al ene horen klagen over die regel.Als dat de regels zijn ,en ze worden juist toegepast,wat is het probleem dan?Hoe belachelijk die regels ook zijn ,heeft er niks mee te maken.Gewoon bij neerleggen,en verder supporteren voor uw ploeg.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:40]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:21
En hockey is de referentie voor topregels of wat? 🤨
Ik ben een voetbalfan, ik heb niks met hockey te maken. En neen ik leg mij niet neer bij belachelijke regels die opgemaakt zijn door mensen die nooit zelf gevoetbald hebben!
Vind ik leuk
Truth +4550
dinsdag 16 april 2019 om 08:20
Idd ...je kan naar andere sporten kijken om je eigen sport te verbeteren bv door technologie over te nemen maar als je er dan net de domste regels gaat van overnemen awel dan ken je idd niks van voetbal of heb je nooit zelf gevoetbald ...want mocht dat zo zijn dan weet je dat dit voor enorme frustraties gaat zorgen Bij iedereen die begaan is met de sport !
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 06:52
Foute redenering! Er is net minder onduidelijkheid met die nieuwe regels!
Je moet niet meer uitgaan van 'de intentie van de speler'! Die kent niemand anders dan de speler zelf.
Arm weg van het lichaam? ALTIJD fout volgens het nieuwe reglement, op 2 uitzonderingen na.
Een aangeschoten bal telt dus niet meer, zelfs niet als je de bal niet kan zien, zoals nu het geval was.
Eenvoudiger kan natuurlijk een regel niet zijn.

MAAR ... Natuurlijk zijn de gevolgen van een 'vereenvoudigde' regel daarom niet beter, want nu zal er nog meer een gevoel van onrecht komen dan in het verleden omdat er veel penalty's zullen moeten gefloten worden op situaties waarbij de speler zelf helemaal niet de bedoeling/intentie had om de bal met hand/arm tegen te houden.
En dat voelt als supporter/speler/bestuurder (en zelfs bij scheidsrechter Boucaut) terecht niet goed aan!
Ze creëren dus helaas net het tegenovergestelde effect dan hun doelstelling was met deze nieuwe regel...
Vind ik leuk
Zelfkweek +1470
maandag 15 april 2019 om 08:49
Denk dat je het eens helemaal moet lezen ipv alleen de titel voor je commentaar geeft 😏🤔😉
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:27
Heb inderdaad de laatste alinea gemist! Excuses!
Het was laat gisteren! 🍺😇👌
Vind ik leuk
Truth +4550
maandag 15 april 2019 om 11:23
Niemand steekt het op de scheids alvast dat concludeer ik niet en iedereen geeft toe dat jullie verdiend gewonnen hebben dat heb ik jou al in verschillende onbeantwoorde posts gezegd !
Maar wat hij zegt over Bocaut is er bonk op en dat weet elke clubfan ...het gaat niet alleen over deze wedstrijd maar over elke match die hij al voor ons gefloten heeft ..je moet zijn reactie in een ruimer context zien !
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:22
Ik zeg ook niet dat dat gebeurd he..
En ik begrijp de frustratie zeer zeker! En Boucaut in een topmatch is altijd miserie.. ga maar na. Niet per se altijd tegen Brugge!
Ik moet wel toegeven dat ik de laatste alinea van het artikel gemist heb!

My bad! Sorry jongens, het was laat gisteren!! 😇🍺🍺
Vind ik leuk
Fcb for ever +4905
maandag 15 april 2019 om 07:14
Beste Ruud voor mij ben je nog altijd een kanjer
Wees dus ook groot in het verlies.
KRC Genk was in alle opzichten beter
Vind ik leuk
Truth +4550
maandag 15 april 2019 om 11:19
Hij zegt het toch ! Maar heeft wel 100% gelijk wat Bocaut betreft !
Vind ik leuk
Ultron1891 +1022
maandag 15 april 2019 om 12:24
Vormer zei toch ook dat Genk verdiend won.
Vind ik leuk
Figaro +352
maandag 15 april 2019 om 07:16
Flauw hoor Ruudje, ik vond Boucaut echt niet slecht vandaag, jullie mogen de hand in eigen boezem steken.
Penalty was inderdaad lachwekkend, maar zijn nu eenmaal de nieuwe regels, alleen jammer dat die niet altijd consequent toegepast ( zullen ) worden.
Op naar volgende week.
Vind ik leuk
Rebel +2238
maandag 15 april 2019 om 08:30
Als hij de bal niet met de hand raakt komt die terug bij Samata en was het een open doelkans, dus kan men er voor fluiten.
Trouwens was het wel de VAR die Boucaut tot de orde riep.
De ene week (VAR )is de andere niet!
Vind ik leuk
Truth +4550
maandag 15 april 2019 om 11:24
En die wist toen nog niet wat hij moest doen ! Bekijk de beelden maar eens opnieuw !
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:26
Je ziet hem echt zeggen 'maar ale man, dat kan ik toch niet fluiten?'
Vind ik leuk
Truth +4550
dinsdag 16 april 2019 om 07:57
Ik heb de beelden opnieuw bekeken en enkel die fase en zoals je zegt en ik heb het hier al vaak gezegd ...je ziet de twijfel zelfs nadat hij op het scherm had gekeken , zijn gezicht , zijn lichaamstaal.....ga ik nu de regels volgens want dit is echt lachwekkend of ga ik af op mijn gevoel en keur ik dit af want op die manier zeg ik als scheids fuck you tegen deze belachelijke regel ...jammer voor ons nekte hij ons ...maar los daarvan ...Dikverdiende overwinning van jullie ! Hopelijk worden jullie kampioen en wij 2de ...
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 07:21
Daar teken ik voor uiteraard! Ik hoop dat het pas op de laatste speeldag beslist wordt! Echt een leuke PO1 dit jaar!
Vind ik leuk
blondel +3842
maandag 15 april 2019 om 15:43
Hoe kan die bal terugkomen naar Samata?Die bal kwam al van Samata,of was het een boemerang die "bal".
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:17
Aan de scheidsrechter lag het niet. Genk was beter, tijd om jullie te herpakken op Antwerp. Dan is er nog niks verloren
Vind ik leuk
Quizmaster +1145
maandag 15 april 2019 om 07:19
En waarom was hij juist slecht? Omdat Brugge geen 3 passes na mekaar kan geven?
En het was een terechte penalty: Boucaut volgt enkel de regels die hem zijn opgelegd! Fluit hij dan slecht?
Iedereen weet ook wel dat die regel op niets slaat...maar hij is er wel. Volgende week heeft Brugge mss ook zo'n fase en dan is de ref weer ok wrs!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:32
Bal is toch aangeschoten? Via de grond weliswaar.. al is de hand wel ver uitgestoken en moeten we sinds Wagner zijn show blijkbaar ook rekening houden met gelaatsuitdrukkingen! En ja dan kan je misschien penalty fluiten.. maar ik had liever gewonnen zonder deze zever! En dat was zoiezo ook gelukt!
Vind ik leuk
Quizmaster +1145
maandag 15 april 2019 om 09:28
Aangeschoten is verleden tijd metvdie nieuwe regels.
Ik zeg niet dat ik dat een terechte penalty vind eh..maar Boucaut heeft de regels gevolgd
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 07:19
Ruudje moet de regels kennen!
En als kapitein zo een zaken niet zeggen.

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:21
Vormer is een janker!!!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:30
Jammer dat de fout voorgaande aan deze onterechte strafschop net niet door de scheidsrechter en VAR al dan niet opzettelijk gezien werden, dan was heel die zever er niet geweest.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:40
Indien er al een voorgaande fout was, dan mag de VAR enkel ingrijpen als de overtreder een rode kaart verdiende.
Leer nu eindelijk die regel eens kennen! 🙄
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:20
A, leg dat dan maar eens uit aan de VAR want bij doelpunten doen ze dat ook ingrijpen bij voorgaande overtreding!
Dus leer hen dus maar eens de regels 🙄
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:41
Nog iemand die de buitenspellijn bij het afgekeurde doelpunt nogal 'scheef' vond?
Ik begrijp dat dat te maken heeft met dieptezicht enz.. maar zo fel?
Ben benieuwd naar jullie meningen!
Vind ik leuk
Truth +4550
maandag 15 april 2019 om 13:42
Ja het is zeer nipt ...maar ja de regels he 😜😜😜
Vanaf nu een teennagel , een tepel , een wenkbrauw , nen stijve ...allemaal offside volgens de regels van de stomste kiekens op aarde
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:28
😂😂😂
Prachtige analyse! Hahahah
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:54
Heeft niets met scheef te maken, we mogen niet afgaan op de gekalkte lijnen op het gras en denken dat die loodrecht zijn en ze als basis gebruiken.
Net zoals je thuis denkt dat je een rechte muur hebt tot je er een laserpas langs legt....
Vind ik leuk
Hhti +1714
maandag 15 april 2019 om 07:53
Vormer zegt eigenlijk gewoon dat Genk beter was maar dat hij het jammer vind dat je als Scheids/Var nog een handje moet toesteken. Genk ha snaar mijn gevoel toch ook gewoon gewonnen in het laatste kwartier zoals zovele keren al. DE TITEL VAN DIT ARTIKEL, TJA UITDAGEND HÉ!!!
Vind ik leuk
DeGreatOld +429
maandag 15 april 2019 om 07:59
Vormer moet de reglementen maar eens nalezen en kan dan enkel vaststellen dat de fase op die basis juist beoordeeld werd. Over de zin en onzin van die nieuwe regel zal (terecht) nog veel gediscussieerd worden. Maar vooral was Genk vele malen beter - op alle vlak - dan wat FCB gisteren op de grasmat bracht. Dus zou hij beter in eigen boezem kijken, zn voorzitter aanspreken (die heel wat zeggenschap heeft in de bond, dus allicht ook over de nieuwe reglementen), ipv ervoor te zorgen dat de arbiters met n ei in hun broek afzakken naar n volgende wedstrijd van FCB. In premiere league zou dit met n grote boete gepaard gaan, soms zelfs schorsing. Waarom kan dat hier niet?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 08:01]
Vind ik leuk
dethklok28 +5728
maandag 15 april 2019 om 08:44
En de laatste die over hands moet klagen is wel Vormer.
Vind ik leuk
Wux 1880 +38
maandag 15 april 2019 om 10:59
5000 euro boete, voor wie was dat ook alweer? 😉
Vind ik leuk
Gheintje +268
maandag 15 april 2019 om 11:07
Is 5000 groot?
Vind ik leuk
Cripler +626
maandag 15 april 2019 om 08:06
Ik had eerder de indruk dat boucaut het zelf ook niks vond en niet wou fluiten . Maar aangezien die nieuwe belachelijke regel zo strikt werd toegepast de laatste matchen was hij bijna verplicht het te fluiten na tussenkomst van de var om zo concequent te blijven . Valt boucaut niets te verwijten , enkel die retards die deze regel hebben aangepast .
Vind ik leuk
Kingambo +2987
maandag 15 april 2019 om 08:13
Jawadde, kan dit zomaar zonder gevolgen blijven, die van Genk hebben de regels niet uitgevonden hé...ongelooflijk wat een calimero's die van van Brugge...play offs, leuk hoor !
Vind ik leuk
Peed +839
maandag 15 april 2019 om 08:14
Voor die ene keer was Boucaut echt goed. Bij die penalty heeft hij de - belachelijke - regels gevolgd, hetgeen zijn plicht was. Jammer dat de kapitein van Club die niet wil inzien ...
Vind ik leuk
blondel +3842
maandag 15 april 2019 om 15:52
Of hij kende de regel nog niet.Ook een mogelijkheid.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:30
len
niet de scheidsrechter ging in de fout, die volgde het reglement, Brugge werd geklopt op hun zwak punt de snelheid, ze kwamen telkens iets te kort zodat Vanaken en Vormer hun stempel niet konden drukken op de wedstrijd .
Vind ik leuk
12a34b +1329
maandag 15 april 2019 om 08:31
Ik heb het ook niet voor Boucaut, maar hij floot prima gisteren. Het zijn de regels die slecht zijn.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:37
Benieuwd of die blauwe smurfen en hun paarse vriendtjes nu nog gaan roepen en wenen dat de bond en VAR blauw zwart kleurt???
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:02
Dat roepen heeft precies wel geholpen :-)
Vind ik leuk
freejazz +2678
maandag 15 april 2019 om 09:51
Tot nu toe reageerde hier iedereen vrij volwassen en sereen......
Vind ik leuk
lefjos52 +18
maandag 15 april 2019 om 08:39
Aangepast. Mod 2
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 09:23]
Vind ik leuk
Zelfkweek +1470
maandag 15 april 2019 om 08:53
Aan jouw visitekaartje hebben we hier niks......
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:43
Ging men trainers en spelers voor zulke uitspraken niet straffen sinds 2019?
Bölöni werd zelfs gestraft toen hij zij dat hij maar niet ging reageren op de prestaties van de scheidsrechter ... Die insinuatie was blijkbaar al voldoende ...
Vind ik leuk
firedwarf +4295
maandag 15 april 2019 om 08:57
Blauw zwarte bond eh haha
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 08:57]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:47
Geeft die blijtmuil na de tweede mekkerbeurt geel en na de vierde rood! Hij zal wel dimmen met zijn arrogante dwaze smoel. Eens ne boer altijd ne boer
Vind ik leuk
firedwarf +4295
maandag 15 april 2019 om 08:56
Als genk fan, dit was geen penalty,anderzijds toen brugge lichte penalties kreeg zelfs wegens snoekduiken van vormer heb ik ze ook nooit gehoord, komt erbij ,en chapeau voor leko die dit wel toegaf,dat genk brugge onmiddelijk bij de keel greep... wordt het dan 3-0 hebben ze bij brugge niks te vertellen...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:08
Dat is frustratie na verlies , en maar mekkeren tegen de scheids daar is Ruud ook de nr 1 in , maar ze zwijgen wel over de wedstrijden waar ze het voordeel kregen over twijfelgevallen , 8 penaltys al gekregen denk ik , dan is het SSSSTIL , en een reglement moet nageleefd worden ook al is het geval op Genk onzin , dat weet je dat dit kan gebeuren aan bij de zijden , dus mond dicht Ruud
Vind ik leuk
blondel +3842
maandag 15 april 2019 om 15:56
8 penaltys al gekregen?En hoeveel nog niet gekregen.Stuur mij de beelden eens door van die gekregen penaltys.Wil dat wel eens zien.Zever kan iedereen verkopen.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 09:17
Ben benieuwd of ze gestraft(enkel financieel) kunnen worden voor uitspraken betreffende de ref
Vind ik leuk
Lodecol13 +3932
maandag 15 april 2019 om 09:43
Ja tag dan was heel Genk gestraft en uitgesloten na de fase Mali , wat ref ,bond en procureur hier over hun gekregen hebben dat mag , als het maar niet van Brugse spelers ,club komt ,kleine kinderachtige reactie, wat je wel opmerkt is met hoeveel Brugge haters er hier op vp aanwezig zijn
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 09:47]
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 09:52
is der daar over de ref gesproken ?
ik dacht het niet é !

en de spelers of vooral ex-spelers etc ?

Als je dit tolereert, schep je weer een precedent voor alst echt fout loopt...

Ik zeg ook niet dat ze geschorst moeten worden, maar even op de vingers getikt worden, is wel op zijn plaats . Der zijn regels gelieve deze na te volgen...

Wa ist volgende een persconferentie om te zeggen dat de refs corrupt zijn etc. Om dan te melden dat je verkeerd geïnterpreteerd bent ;-) ?
Vind ik leuk
freejazz +2678
maandag 15 april 2019 om 09:58
Lode, ik zeg dit nu echt niet om je te sarren, maar jouw uitspraak over 'Brugge haters', zou dat niks te maken kunnen hebben met de 'dubbelfunctie' van jullie voorzitter ? Deze situatie biedt toch wel echt een voedingsbodem tot (soms wel belachelijke) insinuaties. Zoiets lok je dan toch zelf uit.
Vind ik leuk
BW +562
maandag 15 april 2019 om 10:46
Ik blijf erbij dat er momenteel zoveel Brugge haters zijn omdat Verhaeghe ondervoorzitter is bij de bond.De bond moet van mij neutraal zijn. Hier mag geen enkele clubvoorzitter in het bestuur zitten.
Wat betreft gisteren, zoals iedereen vond ik het ook geen strafschop, enkel de regels zeggen van wel. Om dan ref Boucaut alle schuld te geven vind ik erover. Hansje heeft het ook altijd moeilijk om toe te geven dat een tegenstander eens beter is. En gisteren was Genk duidelijk beter. Genk heeft gisteren een veldslag gewonnen, maar nog niet de oorlog. Volgende week kan het weer heel anders zijn.
En Ruud, Clement heeft nooit gezegd dat hij niet voor de titel zou gaan. Hij heeft wel gezegd dat ze de titel willen en er alles aan zullen doen om kampioen te spelen, maar dat de titelfavoriet, net zoals de hele media en de Brugse supporters, Club Brugge is.
Vind ik leuk
blondel +3842
maandag 15 april 2019 om 16:01
Wie moet er dan bij de bond zitten?Mensen die niet uit het voetbal komen ,zoals die bondsprocureur.En daar werd al direkt commentaar op gegeven dat hij geen verstand van voetbal heeft.Allez,zeg het,kritiek geven is gemakkelijk,geef nu ook de oplossing.
Vind ik leuk
freejazz +2678
dinsdag 16 april 2019 om 08:33
In GEEN ENKELE Europese competitie is het toegelaten dat een lid van een voetbalclub deel uitmaakt van de nationale voetbalbond. Bij ons is dat dus de uitzondering op de regel, en toevallig loopt het hier dikwijls fout met onze bond (als ik verder mag gaan op de talloze reacties hier). Trouwens, jouw argument als zou jullie voorzitter wel iets van voetbal kennen is ook helemaal van de pot gerukt.
Vind ik leuk
margot +415
maandag 15 april 2019 om 09:55
Blijkbaar veel supporters van Brugge op dit forum.... Boucaut heeft mi een goede match gefloten. Hem blijft niets te verwijten. Is het zo moeilijk toe te geven dat Genk gisteren de betere was? Hoeveel kansen heeft Brugge gecreëerd over 90 minuten? Daar spreekt de heer Vormer niet over. Nu na één slag is de oorlog nog niet gewonnen. En.. er zullen altijd discussiepunten en zondebokken zijn als je verliest.
Vind ik leuk
BW +562
maandag 15 april 2019 om 10:56
Ik vond zelfs dat Rits heel veel fouten op Malinovski maakte die niet gefloten werden...
En beste Ruud, het is door dit soort uitspraken en gedrag, net als Vanaken, dat het overgrote deel van de supporters wil dat Genk kampioen speelt en niet Brugge.
Vind ik leuk
blondel +3842
maandag 15 april 2019 om 16:05
Bij Genk hebben ze nog nooit gezegd dat de ref slecht gefloten heeft?Sorry,maar zulke uitspraken heb ik al dikwijls gehoord van de verliezende ploeg(spelers of trainer)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:49
Beste Margot, we hebben de meeste supporters in het hele land. Dus schrik niet als je dat merkt op een forum. grtn Jullie hebben gisteren jullie thuismatch verdiend gewonnen, de 3e op 4 tot nu .Dus komen er een aantal uitmatchen aan,oa naar ons. We zien nog wel...
Vind ik leuk
margot +415
maandag 15 april 2019 om 14:12
Notabene ik ben geen supporter, maar een brave voetballiefhebber al moet ik toegeven dat de match van gisteren me ontgaan is. Fietsen leek me leuker na Parijs-Roubaix en met dit weer. Ik zit op dit forum om me lekker te amuseren en af en toe eens te jennen. Voor een plus 65 mag dat toch wel, niet... en inderdaad ikzelf heb al verschillende malen gezegd dat Brugge meer power heeft dan Genk en dat dit de doorslag kan geven in dit spelletje. Dit verantwoord niet de reactie van een Vormer of Vanaken, als je geen kansen afdwingt kan je niet winnen en dat was gisteren blijkbaar het geval, tja....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:08
Margot ....Er zal niemand zeggen dat Genk de match gestolen heeft met die penalty . Genk was gewoon beter . Maar....Dat Boucaut niets te verwijten is , daar stel ik mij vragen bij . Boucout is onbekwaam ....dus men kan hem niets verwijten. Hier heb je dus gelijk en het is zelfs zijn fout niet .Het reglement schrijft dit voor , dus ...penalty !!! Juist ???? Neen hoor ! Een goede scheids , fluit en volgt de regels EN voelt het spel aan , voelt de voetbal aan , voelt de match aan . En dat doet hij niet . Iedereen kan wit - zwart fluiten . Is makkelijk . Met gezond gevoel en kennis van zaken gevoel voor de match is geen enkele ref in Belgie gezegend . BTW , ben geen supporter van beiden . Neutraal en voetbalgenieter .
Vind ik leuk
margot +415
maandag 15 april 2019 om 14:17
Dat de scheidsrechters geen voetbal gevoel hebben is niet nieuw. dat hebben we verleden week mogen ondervinden.... Maar, in dit geval is niet de penalty die Brugge in het verlies heeft gestort. Als je geen kansen afdwingt kan je niet winnen en moet je in je eigen boezem kijken en mea culpa slaan, maar dit is in deze maatschappij niet meer mogelijk, gemakkelijker om een zondebok te zoeken. Ik heb jarenlange management ervaring en als ik fout was durfde ik daar ook vooruitkomen en mea culpa slaan, Dan moest ik niet naar mijn medewerkers wijzen..... duidelijk;
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:18]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:09
Margot , zeg ik toch niet dat de elfmeter de schuld is van het verlies van Brugge. Nogmaals Genk was in alle rangen beter . Ik heb het over de Belgische refs in het algemeen . Ze voelen de match niet aan . In voetbal ... A zegt juiste beslissing , B zegt verkeerde beslissing naargelang welke kant je staat . Zelfs in dit geval , na contact met VAR , twijfelde hij nog ! Triest de wedstrijdleiding . Elke week hetzelfde .
Vind ik leuk
agdh +2374
maandag 15 april 2019 om 10:26
Tjah, het ene jaar speel je kampioen door een niet gefloten handsbal ( vorig jaar vs Standard) en het andere jaar niet omdat ze de handsbal wel fluiten eh Ruudje, zo is het heelal weer in evenwicht ;)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:45
Tiens ik dacht dat we kampioen waren door de meeste punten.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:20
Vorig jaar kreeg Vormer en co de ene cadeau na de andere , het kan verkeren zei Bredero .
Vind ik leuk
Hhti +1714
maandag 15 april 2019 om 15:16
Vanaf nu gaan we niet meer proberen een voorzet te geven maar richting de hand of armen te trappen. Als dit lukt en de arm is iets weg van het lichaam is het dus nu penalty en geen discussie meer. Bam, je zou voor minder kwaad worden. Waar is de deontologie nog van het voetbalspel, als we dit gaan proberen na te streven!!! EN STOP HET AUB. MET TE ZEGGEN MEN VOLGT DE REGELS. Was het andersom geweest was het kot te klein!!!
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:17]
Vind ik leuk
blondel +3842
maandag 15 april 2019 om 16:09
Waarom zou je die regel nu niet uitbuiten?Reglement is reglement,wat is er verkeerd aan om vrijwillig de bal op iemand zijn hand te trappen.
Vind ik leuk
Smuuw +1429
maandag 15 april 2019 om 15:50
Toch zo gek als je even nadenkt over die uitspraak. Is voetbal de enige sport waar je de ref tegen kunt hebben en dat de wedstrijd maw oneerlijk verloopt? Ik kan geen andere sport bedenken waar je zoiets regelmatig leest of hoort
Vind ik leuk