Didillon over bekritiseerde Gerkens: Hij wordt zwaar onderschat

Didillon over bekritiseerde Gerkens: "Hij wordt zwaar onderschat"

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 14:29ma 25-03-2019 om 14:29

Pieter Gerkens werd door de fans van Anderlecht al enkele keren uitgefloten dit seizoen. Thomas Didillon neemt het in Het Nieuwsblad op voor zijn ploegmaat.

Onder Hein Vanhaezebrouck stond Pieter Gerkens steevast in de basis. In de eerste weken onder Fred Rutten zat hij op de bank, ondertussen heroverde hij zijn plaats in de basiself wel. "Hij wordt onderschat", zegt Didillon.

Gerkens is niet de meest opvallende speler bij paars-wit, maar toch is hij volgens Didillon erg nuttig. "Niet alleen omdat hij twaalf kilometer per wedstrijd loopt, waardoor hij soms wat scherpte mist voor doel. Maar ook omdat hij de wedstrijd tactisch ontzettend goed leest. Hij is de klei die zichzelf in het gat durft gooien als het nodig is. Er zijn niet veel spelers die over die kwaliteit beschikken", aldus Didillon.  

Plaats een reactie

VeeDeeVee +20200
maandag 25 maart 2019 om 14:48
Evenwicht in een ploeg is belangrijk. Gerkens maakt veel ruimte voor zijn ploegmaats, zonder bal is hij zeer sterk.
Vind ik leuk
Paars hart +402
maandag 25 maart 2019 om 15:08
De mensen die kritiek hebben op gerkens hebben niet veel verstand van voetbal, zet elf messis op het veld en je zal niet veel punten halen
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:13]
Vind ik leuk
Heppen1J +935
maandag 25 maart 2019 om 15:48
Iedereen dacht toen Gerkens van STVV naar Anderlecht kwam wat komt hij doen heeft toch al mooie dingen laten zien ik persoonlijk zou hem niet verkopen is altijd nuttig voor de ploeg en pikt regelmatig zijn doelpunt mee is altijd goed als hij invalt
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:49
@ paars hart: Daar durf ik toch aan twijfelen 😉
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:50]
Vind ik leuk
Patfey +6442
maandag 25 maart 2019 om 17:42
Maar nog altijd veel meer als met 11 Gerkens😃. Zoals Didillon zelf zegt “hij loopt 12 km en mist daardoor scherpte voor doel”. Dat laatste is juist het probleem : hij verkwanselt veel te veel kansen. En vermits het nog altijd gaat om een doelpunt meer te scoren dan de tegenstander, is dat een groot probleem. Dus voor mij niet meer dan een reserve, die al eens goed kan invallen of een onbeschikbaar titularis vervangen, maar net niet genoeg.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:06
gebruik hem als box to box speler ,door zijn inhoud kan hij daar meer renderen voor RSCA in een iets meer verdedigende rol
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:57
Dat is een heel ander verhaal Paars Hart. Het hoeven ook niet allemaal Messi's te zijn, daar gaat het ook niet om. Maar een speler achter de spitsen bij Anderlecht....die moet je niet roemen omdat hij goed kan lopen. Die speler moet acties maken, dribbelen, afstandschoten afvuren, een-twee's opzetten, assists uitdelen,.... Gerkens is niet de juiste man op de juiste plaats. Je zet Messi niet als linksachter, wel zet Gerkens dan met zijn loopkwaliteiten niet achter de spitsen. Zet daar dan iemand creatief.
Vind ik leuk
Paars hart +402
maandag 25 maart 2019 om 20:28
Ik.vind gerkens nu ook niet een echte nr10, is meer een acht voor mij, dat ze hem.gebruiken als een nr10 is een andere zaak, maar dat is gerkens zijn fout niet
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:23
Maar daarom zijn de fans net zo boos. Inzet en werklust kan je hem niet verwijten, maar die zaken die een echte aanvallende middenvelder zou moeten doen en die zo'n speler zo geliefd maken, die ontbreken bij hem. Ik vind dat hij ook meer naar achter moet. Maar zelfs dan zou Anderlecht nog hoger dan hem moeten mikken op die positie.
Vind ik leuk
Paars hart +402
dinsdag 26 maart 2019 om 01:05
Moeten die zogezegde fans dan niet de trainer uitjouwen? Je hebt gelijk, maar spelers uitjouwen vind ik echt niet "not done", gerkens geeft elke match alles, het is niet die jongen zijn schuld dat hij niet het zogezegde "anderlecht dna" heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:12
Eigenlijk ligt de fout bij het vorige beleid, dat het aangetrokken heeft.
Vind ik leuk
Paars hart +402
dinsdag 26 maart 2019 om 12:32
Hem niet het, hè. We hebben het nog altijd over een mens. Is in het slechtste geval altijd goede wissel
Vind ik leuk
firedwarf +4190
maandag 25 maart 2019 om 21:58
Achter de spitsen is gerkens zijn positie eigenlijk ook helemaal niet... Heeft er bij stvv gespeeld en met alle respect , de spitsen die voor hem stonden konden vaak geen deuk in een pakje boter trappen vandaar dat hij zo uit de "verf" kwam bij STVV en dat anderlecht hem kocht, had anderlecht echt een speler willen hebben die achter de spitsen rendeerde had men voor stef peeters moeten gaan... Gerkens is opgeleid bij racing genk als verdedigende middenvelder ( nummer 6) en eventueel een nummer 8 box to box centrale middelvelder... Om een stom voorbeeld te noemen, van een makelele ga je ook geen zidane meer maken...
Vind ik leuk
Minunten +566
maandag 25 maart 2019 om 15:46
"De klei die zichzelf in het gat gooit"... Dat moet dan toch eerder een Franse zegswijze zijn of niet? :-)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:59
Een speler(doelman) die anderen uit z'n eigen ploeg , ook al is het positief beoordeelt : dat heeft iets dat niet kan vind ik .
Je kan kan toch nooit volledig eerlijk zijn want dan moet je ook soms negatieve dingen zeggen en die zeg je beter binnenskamers.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:29
Ik zou hem ook niet van de hand doen,is geen onbetwiste titularis,maar zeer nuttig in matchen waar het wat moeilijker gaat,en er hard gewerkt moet worden,en dat is ook een kwaliteit.
Vind ik leuk
w-b forever +2005
maandag 25 maart 2019 om 17:02
Paars hart heeft weer teveel gezopen gisteren!!!Efkes derover dit of nie?
Vind ik leuk
JaiVes +105
maandag 25 maart 2019 om 20:23
Probleem voor Gerkens is (en vnl was) het gemis aan technisch vaardige spelers (spelers die een actie in huis hebben en met een dribbel enkele tegenstanders kunnen uitschakelen in de ploeg. Men verwachtte (en verwacht nog) dat hij dat kan, maar dat is niet zijn sterkte.
Werkbeesten en ploegspelers met inzet heb je evengoed nodig in een uitgebalanceerd geheel.Gerkens is zo'n speler.
Het is echt spijtig dat supporters een speler voor het minste dat niet echt goed is, beginnen uit te fluiten. Steun de speler en laat hem bewijzen dat hij zijn plaats waard is.
Vind ik leuk
firedwarf +4190
maandag 25 maart 2019 om 21:56
mag van mij dadelijk terug komen naar genk ;) moest berge en malinovsky vertrekken...
Vind ik leuk
Mrbai +520
woensdag 27 maart 2019 om 11:37
Eenbeetje dezelfde relatie met de supporters als Guillaume Gillet :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws