Anderlecht heeft grote transferslag beet: 'Eerstdaags volgt de bekendmaking'

Anderlecht heeft grote transferslag beet: 'Eerstdaags volgt de bekendmaking'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 07:00wo 20-03-2019 om 07:00

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 07:00wo 20-03-2019 om 07:00

RSC Anderlecht zit al enkele weken rond de onderhandelingstafel met Yari Verschaeren over een nieuw contract. Volgens Het Nieuwsblad bereikten beide partijen een akkoord en volgt er eerstdaags een officiële bekendmaking.

In november kreeg Verschaeren zijn eerste speelminuten bij paars-wit, sindsdien is de 17-jarige middenvelder niet meer weg te denken uit het elftal van Anderlecht. Daarom wilde de club zijn contract – dat in 2020 afloopt – sterk verbeteren.

Nieuw contract, hoger loon
Naast een langere verbintenis zal er ook een fikse loonsverhoging zijn voor Verschaeren. Momenteel heeft hij nog een eerste profcontract als jeugdspeler, maar daar komt dus één van de komende dagen verandering in.

Mede dankzij de inbreng van de groeibriljant behaalde Anderlecht alsnog een plaats in Play-Off 1. In twaalf wedstrijden was de jonge middenvelder goed voor één doelpunt en vier assists, al viel vooral zijn spelinzicht en technisch vermogen op. Verschaeren moet de komende jaren dan ook één van de steunpilaren worden in het Astridpark.

Plaats een reactie

Freddyploiks +15306
woensdag 20 maart 2019 om 07:00
Oef!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:06
Blij als het waar is maar niet te snel oef zeggen, blijft een artikel van VP 😅
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:06
Verstandige kerel en top voor het Belgische voetbal .
Vind ik leuk
Prpldynmt +7975
woensdag 20 maart 2019 om 07:16
Sinds wanneer is een contractverlenging ook een transfer? Anyway, is toch een goede zaak dat we de jeugd kansen geven maar we moeten voorzichtig blijven. Amuzu en Saelemaekers werden vorig seizoen ook de hemel ingeprezen en komen nu niet meer van de bank in toch de slechtste selectie in jaren. Verschaeren zal sowieso nog een dip krijgen, wat normaal is. Hopelijk voor hem en ons zal hij zich nadien snel terug herpakken, net zoals Saelemaekers.
Met Bornauw, Delcroix (?), Saelemaekers, Kayembe, Amuzu, Verschaeren en Doku zitten we toch nog enkele jaren goed denk ik.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 07:20]
Vind ik leuk
Zelfkweek +1462
woensdag 20 maart 2019 om 07:19
Erg gesteld als m'n het geven van een profcontract aan een jeugdspeler al een "grote transferslag" moet gaan noemen.....
Vind ik leuk
hoekschop +4354
woensdag 20 maart 2019 om 10:21
Schrijf een gele briefkaart naar VP. Niemand van Anderlecht spreekt over een transfer.
Vind ik leuk
Zelfkweek +1462
woensdag 20 maart 2019 om 13:24
Kunt ni lezen ? Heb ik dat gezegd ?
Vind ik leuk
Mrbai +520
woensdag 20 maart 2019 om 08:08
Y.V.10
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:02
Gelukkig niet zo dom als Di musonda, gwn bij Anderlecht blijve en daar de man worde ! Kan wel is een nieuwe hazard of KDB worde!
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 17:57
Overdrijf eens anders. Miljaar….
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:21
Het is niet zo simpel voor Belgische ploegen om zulke talenten aan boord te houden,anderzijds als je zijn interviews hoort,hoor je direct dat het een verstandige jongen is,dus goed gedaan Sporting.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:08
Dit is geen transfer! Dit een contractverlenging. Die titel is misleidend! (zoals ze wel vaak hier doen bij VP!)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws