Gerkens: “De fans vinden dat ik het niet verdien bij Anderlecht te spelen”

Gerkens: “De fans vinden dat ik het niet verdien bij Anderlecht te spelen”

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 09:02do 14-03-2019 om 09:02

Pieter Gerkens knokte zich weer in de ploeg bij RSC Anderlecht. De kritiek van de Anderlecht-aanhang blijft echter voortduren. Tegenover Het Belang van Limburg reageert de middenvelder op de fans.

“Sommige fans vinden dat ik het niet verdien om bij Anderlecht te spelen”, reageert Gerkens. “Ze vinden mij niet goed ­genoeg. Ze vinden mij geen echte Anderlecht-speler. Misschien zit ik nog niet lang genoeg bij de club om te weten wat een echte Anderlecht-speler is.” (lachje)

Gerkens is geen beslissende factor bij Anderlecht. “Ik ben niet het type dat een match zal beslissen met één individuele actie. Dat klopt. Ik ben een speler die het moet hebben van zijn loopacties zonder de bal. Als ik de bal dan niet krijg, lijkt het soms alsof ik niet meedoe. Maar gemiddeld loop ik 11,5 kilometer per wedstrijd.”

Grootste motors
“Ik heb een van de grootste motors van de ploeg en speel met plezier in dienst van dribbelaars als Bakkali of Verschaeren. Zulke spelers heb je ook nodig, hé. Op training voel ik ook nooit dat ik op technisch vlak moet onderdoen voor mijn ploegmaats. Ik voel me goed in die groep”, aldus Gerkens.

Plaats een reactie

DDT +3929
donderdag 14 maart 2019 om 09:12
Is nuttig, type Karel Geeraerts maar die zien hier niet zo graag
Vind ik leuk
K1908 +2409
donderdag 14 maart 2019 om 09:15
Hij is wel beter dan Geeraerts hoor.. :-)

Ik blijf er ook bij, zet Gerkens in een draaiende ploeg in Anderlecht en dat werkt, gewoon niet de 10 die Hein ervan probeerde te maken.

Nogal een ondankbare periode om als jonge kerel Anderlechtspeler te worden.
Vind ik leuk
Mckenzie +4679
donderdag 14 maart 2019 om 09:18
Ach, het is bijna typisch. Altijd zijn er één of een paar zwarte schapen op Anderlecht. Een hardnekkig zeer. Niet prettig.
Vind ik leuk
Wim1966 +1870
donderdag 14 maart 2019 om 09:20
Laat aub die Bakkali achterwege als referentie
Vind ik leuk
Rune1891 +6383
donderdag 14 maart 2019 om 09:40
Als jullie hem niet meer moeten hebben, in Brugge is hij welkom
Vind ik leuk
K1908 +2409
donderdag 14 maart 2019 om 11:14
Laat maar blijven! Zie hem wel vooral als back-up voor het middenveld (alle posities behalve 10).
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19142
donderdag 14 maart 2019 om 09:46
Champagnevoetbal in de Belgische competitie is al lang voorbij hoor.. Zo'n speler is zeer nuttig in uw ploeg, daar profiteren anderen van.
Vind ik leuk
Wankstar123 +2356
donderdag 14 maart 2019 om 09:47
Hij werkt iedere match, geeft zich volledig, scoort zelf doelpunten... Hij mag/moet echt blijven bij Anderlecht!
Vind ik leuk
Minunten +506
donderdag 14 maart 2019 om 10:24
VP. Aub de titel aanpassen. Als die jongen "sommige fans" zegt dan moeten jullie er niet "de fans" van maken om toch maar wat te kunnen shockeren.

Sommige lezers storen zich hier aan. ;-)
Vind ik leuk
Mario_ +1915
donderdag 14 maart 2019 om 10:44
Onterechte kritiek als het op speler zelf aankomt. Zijn type kan zeker bijdragen aan Anderlecht. Heeft zeker niet altijd zijn beste vorm laten zien, maar wie wel ?
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 10:46
Ik zal hier is het buitenbeen zijn en zeggen dat ik bij de fans hoor die vind dat Gerkens idd geen speler voor Anderlecht is.
Tenzij als invaller, maar zeker niet voor de basis.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:38
Toca heeft overschot van gelijk ! Diegenen die RSCA nog niet life hebben zien spelen kunnen slecht oordelen. Voor juist onder de top, kan hij een nuttige "loper" zijn , want dat doet hij : lopen !
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:37
Ik zie Anderlecht al jaren live spelen. En wat mij betreft mag Gerkens zeker blijven. Ik vind het nogal makkelijk om hem met de vinger te wijzen terwijl de ganse ploeg zwaar ondermaats presteerde. Ik wil hem nog eens zien in eenAnderlecht dat goed draait.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:01
Helemaal eens met Toca. Zoals Gerkens zelf aangeeft, hij is vooral goed in lopen. Nu, het is wel een nuttige speler en technisch wel OK. Maar niet meer dan dat. En dan rijst de vraag of het wel een speler is, die bij Anderlecht past. Nu er mogen lopers zijn, niets mis mee. Kijk naar Charly Musonda vroeger. Die kon ook lopen en blijven lopen, die recupereerde ballen en leverde die in. Gerkens staat een rij hoger en op die positie zie ik toch liever iemand waar meer gevaar van uit komt. Ik weet, Gerkens scoort af en toe zijn goaltje en dat is ook belangrijk. En zoals hij aangeeft is dat omdat hij zich vaak vrijloopt zonder bal en dus meer in de box komt. Maar op die positie zou hij het moeten zijn die niet loopt en loopt, maar hij zou net het spel daar moeten verdelen. Dribbels, doorsteekpassen, afstandschoten naar doel, .... daar moet voor mij een speler op die positie in excelleren. Ik zou Gerkens proberen een rij lager te laten spelen. Maar een echte basisspeler zie ik op dit moment niet in hem. Maar wel een toffe persoonlijkheid.
Vind ik leuk
K1908 +2409
donderdag 14 maart 2019 om 15:49
Ik vindt het een heel sympathieke gast die wordt afgemaakt omdat Hein niet wist hoe hij hem moest gebruiken. zeer spijtig verhaal voor de speler als je het mij vraagt.

Basis misschien niet, maar hij zou wel een waardige back-up zijn, die zich ook in die rol weet te schikken volgens mij.

Ik heb trouwens ook graag technische spelers op die positie, maar het is niet zo dat dat noodzakelijk is, met twee goede, snelle technische flanken, kan een infiltreur misschien zelfs nuttiger zijn!
Vind ik leuk
Brubru +5278
donderdag 14 maart 2019 om 12:16
Als Ik jullie hier al twee jaar hoor zagen en klagen over spelers zijn er maar weinig die jullie Anderlechtwaardig vinden heb Ik de indruk. 1 Marc Coucke zal niet volstaan om een ploeg te kopen die alleen bestaat uit Anderlechtwaardige (wat dat ook mag zijn) spelers denk Ik dan.
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 12:43
Het gaat hier over Gerkens, en het andere bericht over Appiah.
Maw spelers van voor de tijd van Coucke.
En idd ook veel spelers die dit jaar gekocht zijn, zijn te zwak voor Anderlecht, zelfs te zwak voor Zulte.
Vandaar dat hij nu met Arnesen eindelijk iemand heeft gehaald met verstand van zaken.
Vind ik leuk
Brubru +5278
donderdag 14 maart 2019 om 14:37
Ik wil in feite zeggen dat zelfs Coucke met al zijn geld niet de spelers zal kunnen kopen die kunnen voldoen aan de eisen die sommige Anderlechtsupporters stellen aan spelers en die volgens hen dat befaamde DNA hebben.
Voor die supporters voldoen er waarschijnlijk met moeite 5 à 10 spelers uit de huidige kern.

Ik ben anders wel zeker dat Makarenko, Musona, Milic, Gerkens, Appiah en co gemakkelijk de basis halen bij Zulte Waregem en we dan weer zouden kunnen strijden voor PO1.
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 14:41
Mocht ik nu Coucke zijn, en jij manager of wat dan bij Zulte waregem, dan zou ik is uitnodigen om samen iets te gaan eten. Kunnen we dan ineens een pak transfers regelen.
Ik weet ook wel dat Anderlecht wellicht nooit meer Anderlecht van weleer zal zijn.
En ik geef u gelijk, ik ga zeker niet aan 10 spelers geraken.
Vind ik leuk
Brubru +5278
donderdag 14 maart 2019 om 14:47
Ik reken u dan nog niet bij die sommige supporters-:).
In feite valt dat afkraken van spelers op dit forum nog mee. Er zijn er ergere.
Vind ik leuk
Toca +50314
donderdag 14 maart 2019 om 14:50
Vind ik ook. Ik stoor me veel meer aan het uitfluiten tijdens de matchen. Hier zegt in principe iedereen wat hij denkt. Maar ik zal de spelers nooit uitfluiten, ook niet diegene waar ik me aan erger.
Vind ik leuk
Geofpurple +6667
donderdag 14 maart 2019 om 14:11
Gerkens is wat men noemt een dienende speler en die moeten er ook zijn idd. Maar zoals sommige hier al aangeven, zie ik hem eerder als een back up, dan als basiskracht
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:15
Nuttig als invaller met zijn werkkracht,maar geen echt Anderlecht D.NA.,moet niet perse weg voor mij.
Vind ik leuk
Brubru +5278
donderdag 14 maart 2019 om 14:44
Wat is Anderlecht DNA ?
Er werden in de loop der jaren al heel veel spelers door Anderlecht gekocht die geen Anderlecht DNA waren en die toch hun steentje hebben bijgedragen.
Met 11 Amuzu's win je ook geen prijzen hoor.
Vind ik leuk
Patfey +6314
donderdag 14 maart 2019 om 22:29
Thanks, als hij als voornaamste argument de kilometers aangeeft die hij loopt, heeft hij toch iets niet gesnapt. Het is voetbal, geen atletiek😉. Voor mij een goede invaller voort een dienende rol op het middenveld, meer niet. Het is neit omdat hij nu en dan eens scoort, dat we de hopen kansen die hij de nek ontwringt moeten vergeten.
Samengevat verdient hij het inderdaad neit bij Anderlecht te “spelen”, maar hij mag er wel "zijn"😉.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:46
Ach trek het je neit aan gerkens als je kampioen speelt zullen ze je weer toejuichen zo is dat cinema publiek. Echte support kennen die niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws