Samatta zet Pro League aan tot ingreep: 'Smartphone vanaf nu toegelaten'

Samatta zet Pro League aan tot ingreep: 'Smartphone vanaf nu toegelaten'

Gepubliceerd: dinsdag 12 maart 2019 om 23:15di 12-03-2019 om 23:15

Het afgekeurde doelpunt van Ally Mbwana Samatta zet de Pro League aan tot nadenken. De topschutter van KRC Genk schoot afgelopen zondag via de lat raak, maar de VAR kon zijn goal niet toekennen, omdat de communicatie met de arbitrage niet werkte.

Dat voorval valt de Pro League bijzonder zwaar in de maak. Daarom heeft het beslist dat de vierde scheidsrechter vanaf nu een gsm op zak mag hebben. Aangezien berichtjes op dat toestel de arbitrage zouden kunnen beïnvloeden, was dat tot op heden verboden. Nu zou de Pro League echter opteren voor smartphones met enkel een verbinding met de VAR, schrijft Het Laatste Nieuws.

Dat de Pro League zich geen nieuwe blunder wil permitteren, staat buiten kijf. Dat verklaart een anonieme bron. "Het is al de tweede keer dat dat dit seizoen is gebeurd. Laat ons eerlijk zijn: dat is twee keer te veel. Eigenlijk is het onaanvaardbaar. Maar we mogen niet vergeten dat de technologie ons ook al diensten heeft bewezen", klinkt het nog positief.

Poll

Is dit een logische ingreep van de Pro League?

(206 stemmen)

Plaats een reactie

Prpldynmt +7775
dinsdag 12 maart 2019 om 23:50
En wat als de smartphones ook niet werken? Geef ze een degelijke oldschool Nokia 3310. De batterij gaat 3 weken mee en is onbreekbaar.
Vind ik leuk
Kingambo +2651
dinsdag 12 maart 2019 om 23:54
Terug een vast toestel één met lange draad on dit geval...werkt altijd 😂😂
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 00:11
Daar kunnen ze wel Guminny niet mee raadplegen via internet om te vragen wat ze moeten doen en ook hun bankrekening niet mee checken om te zien of het omkoopgeld al gestort is 😜🤪
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 00:07
Tegelijkertijd heeft men beslist dat de bezoekers in de zomer geen kwart sinaasappel en in de winter geen OXO meer moeten geven
Vind ik leuk
Xynix +1045
woensdag 13 maart 2019 om 08:36
Leuk dat je dat opwerpt Ward. Da's zo'n ongeschreven culinaire voetbalwet he. OXO, verdraaid, dat is heerlijke, pure voetbalnostalgie. Ik denk dat dat uitsluitend aan voetbalkantines wordt verkocht.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:35
Spijtig genoeg is dat oud worden !
Vind ik leuk
freejazz +2590
woensdag 13 maart 2019 om 09:59
Dat herken ik.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:01
Eigenlijk wil ik toch niet verwisselen met de jeugd van vandaag maar nu een tijd blijven staan zou welkom zijn .
Vind ik leuk
Genkies +188
woensdag 13 maart 2019 om 02:58
Misschien zijn ouderwetse rook signalen een optie.
Vind ik leuk
freejazz +2590
woensdag 13 maart 2019 om 10:00
Met die sterke wind komen die signalen in een verkeerd stadion terecht.
Vind ik leuk
TageMeister +7914
woensdag 13 maart 2019 om 03:29
Na gisteren, investeren in doellijn technologie!
Vind ik leuk
ScheveStek +2020
woensdag 13 maart 2019 om 06:35
"send nudes!"
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 06:46
Kunnen ze zich bezighouden met flappy bird tijdens VAR-momenten
Vind ik leuk
wesleyvb +1331
woensdag 13 maart 2019 om 06:51
Ik zou een postduif doen! bij een geldig doelpunt laat je een witte op en bij een ongeldig een grijze !
Vind ik leuk
wesleyvb +1331
woensdag 13 maart 2019 om 06:58
Het is gewoon simpel, de var werkte plots "toevallig" niet bij Genk ! En daar zal een gsm niets aan veranderen, ze zullen altijd iets blijven vinden om clubs te benadelen en anderen te bevoordelen, zolang er geen neutrale mensen op de bond zitten ! Het plannetje was gewoon mislukt omdat Maehle nog een prachtig doelpunt uit zijn sloffen schudde ! en dat was dik tegen de zin van de arbitrage en de bond !
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 06:59]
Vind ik leuk
Mario_ +1927
woensdag 13 maart 2019 om 09:32
dat geloof je toch zelf niet....
Vind ik leuk
wesleyvb +1331
woensdag 20 maart 2019 om 01:07
zeker geloof ik dat ! waarom niet! dat er matchen worden omgekocht, arbiters corrupt zijn, de bond stinkt enz...…… is nu toch allemaal heel duidelijk geworden of niet? en het kan goed zijn dat mijn club ook niet zuiver op de graat is ! Dus waarom zou ik dit dan niet kunnen wat ik zei ?
Vind ik leuk
Mario_ +1927
woensdag 20 maart 2019 om 08:30
en hoe is dat nu allemaal heel duidelijk geworden ? ik heb nog geen zware bewijzen gezien . We zijn nu al een heel seizoen aan het wachten. Speculaties genoeg, maar daar stopt het voorlopig.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws