KRC Genk en Lokeren moeten vrezen: ‘Clubs kunnen proflicentie kwijtraken’

KRC Genk en Lokeren moeten vrezen: ‘Clubs kunnen proflicentie kwijtraken’

Gepubliceerd: donderdag 21 februari 2019 om 09:00do 21-02-2019 om 09:00

Het fraudeschandaal leeft weer helemaal op. Verschillende personen zijn opgepakt en Het Nieuwsblad meldt dat de gevolgen uiteindelijk groot kunnen zijn.

Onder meer Peter Maes (ex-Lokeren en Genk), Herbert Houben en Patrick Janssens (ex-bestuursleden Genk) werden meegenomen voor verhoor. ‘Volgens artikel 407.25 van het bondsreglement kan een club zijn proflicentie kwijtspelen wanneer een bestuurder, sportief of financieel directeur tot zelfs het hoofd van de jeugd wordt veroordeeld voor witwaspraktijken.’

‘Aangezien een veroordeling niet voor meteen is, hoeft dit nog geen gevolgen te hebben. Maar er is meer. In de licentieaanvraag moeten profclubs onder meer verklaren dat ze alles volgens het boekje doen. Als evenwel blijkt dat de clubs er een dubbele boekhouding op nahouden en bijgevolg valse verklaringen hebben afgelegd, kunnen ze hun licentie verliezen’, aldus Het Nieuwsblad.

Plaats een reactie

Patfey +6455
donderdag 21 februari 2019 om 09:02
Straks gaan ze niet eens meer aan 20 clubs in 1A en B samen geraken😉.
Vind ik leuk
Kingambo +2941
donderdag 21 februari 2019 om 09:06
Waai, waai... in Genk doen ze zoiets niet ...ma menne man toch, en als ze het gedaan hebben dan was het nie express...drink nog ne bok,
Vind ik leuk
Toca +52290
donderdag 21 februari 2019 om 09:09
Het zijn mich manne..
Vind ik leuk
Kingambo +2941
donderdag 21 februari 2019 om 09:20
Janssens de foeteleer goat onder zen klitse krijge menne man, dees is geen klein scheit in een groete fles...STVV wut zoe nog de groetste ploeg van Limburg ...versto dje mich
Vind ik leuk
Toca +52290
donderdag 21 februari 2019 om 09:21
Ik ga het niet proberen te schrijven, maar ja ik versta u zeker..
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 10:40
Als ge met zo iemand als die Janssens werkt, dan had ik dat wel verwacht. In de SP is er nog ene geweest die al het geld verbrande toen de politie erop uitkwam! Die man hadden ze NOOIT mogen aannemen bij KRC GENK!
Vind ik leuk
THOR4ever +3424
donderdag 21 februari 2019 om 11:13
Van Haspengouw Kingambo ?
Vind ik leuk
Kingambo +2941
donderdag 21 februari 2019 om 11:15
Jep, afkomstig van het Toscane van het noorden...en djé
Vind ik leuk
freejazz +2644
donderdag 21 februari 2019 om 12:45
Es da niks ? As da niks ès dan ès niks nog iet. (menne man).
Dat is het resultaat van een Genkie die lang met Truienaars heeft omgegaan. Trekt het op iets, Kingambo ?
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 12:50
Wij waren blij dat we er vanaf waren en er waren er lomperiken die hem binnennamen
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20212
donderdag 21 februari 2019 om 09:12
En Moeskroen die jarenlang op een illegale wijze een licentie verkreeg? Ik blijf erbij: alle clubs hebben boter op het hoofd, want zij blijven allemaal oorverdovend stil.
Vind ik leuk
j.caesar +1921
donderdag 21 februari 2019 om 10:39
Het probleem is dat u beweringen nooit hard gemaakt werden. Als u over bewijzen beschikt, moet u ze aan de bond voorleggen ... of gewoon zwijgen 😢
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20212
donderdag 21 februari 2019 om 10:50
Ik moet helemaal niet zwijgen. Dat mensen Moeskroen nog verdedigen, begrijp ik echt niet.. Bij andere clubs/namen zouden alle berichgevingen waar zijn, maar bij Moeskroen niet.. 😅
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 10:42
Ik heb altijd gezegd dat die Maes niet deugde! Zo een air wat die had!
Vind ik leuk
freejazz +2644
donderdag 21 februari 2019 om 12:47
Dat is de eerste keer dat je dit hier zegt (en dan nog achteraf....da's heel gemakkelijk). En als iemand niet zou deugen omwille van zijn 'air', dan deugd bijna geen enkele BV nog.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 09:19
Lambrechts bedankt!! Lokeren kapot maken, vervolgens nog veel te veel vragen voor de club die hij al bijna niet verkocht krijgt.

En nu, gaat hij niks meer krijgen, alleen de infrastructuur nog.

Of gaat hij zeggen tegen het gerecht dat hij dement aan het worden is?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20212
donderdag 21 februari 2019 om 09:41
Niemand veroordelen vooraleer iets uitgesproken is. Hij is nog niet in verdenking gesteld. Geloof niet alles wat er geschreven wordt.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 09:46
Nee dat is zeker zo, maar als Lambrechts slim is doet hij er een strik om. Verlaagt de prijs en gaat lekker naar het Spanje om daar lekker te genieten van zijn laatste dagen.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20212
donderdag 21 februari 2019 om 09:54
Nu overnemen is wel een risico, zou ik zo denken?
Vind ik leuk
BW +539
donderdag 21 februari 2019 om 10:56
Als men iedere boekhouding van iedere club volledig moeten gaan uitpluizen, blijft er GEEN enkele ploeg meer overeind. Tenzij ze op een een dusdanige manier hebben gedaan dat het niet terug te vinden is. Of denk je nu echt dat Verhaeghe, Coucke, Gheysens, Duchatelet en consoorten heilig zijn. En zeker ook in de amateursliga is er zwartgeld in omlooop. Als dit zo niet is, als er geen zwart geld meer in het voetbal wodt gestoken, betekent dat het einde van het voetbal in België. Ik praat dit zeker niet goed, clubs moeten hiervoor een geldboete krijgen, maar "matchfixing" vind ik duizend malen erger. Dat is supporters bedriegen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 10:57]
Vind ik leuk
ElieBo +58
donderdag 21 februari 2019 om 12:45
Matchfixing erger?!
ik begrijp je supportershart, maar kom...
Matchfixing = supporters bedriegen (een paar duizend man)
Fraude = belastingbetalers bedriegen (een paar miljoen man)
Vind ik leuk
freejazz +2644
donderdag 21 februari 2019 om 12:50
En er zijn enkele tientallen matchfixers, en er zijn miljoenen fraudeurs.
Vind ik leuk
treamol +124
donderdag 21 februari 2019 om 16:12
ElieBo ja want dat gebeurd alleen in voetbal zeker !!! 🤣
Vind ik leuk
ElieBo +58
vrijdag 22 februari 2019 om 13:27
Uiteraard niet, dat beweer ik ook nergens.
Maar 't is toch niet omdat het overal gebeurt, dat het ok is. Niet?
Even hypothetisch: stel dat er morgen niemand nog fraudeert, in 't zwart werkt, ....
Wel dan zou de staatsschuld op 1 jaar tijd weggewerkt zijn!
En dan zou de belastingsdruk bijgevolg drastisch kunnen dalen waardoor wij van ons bruto inkomen wat meer zouden over houden.
Ik begrijp nog steeds niet dat veel mensen fraude goed praten of zo erg niet vinden,want het is misdrijf bij uitstek dat net IEDEREEN raakt in z'n portefeuille!

Vind ik leuk
margot +399
donderdag 21 februari 2019 om 12:23
Hou toch eens op met over Janssens te lullen. Bij alle clubs is er zwart geld of zijn er dubieuze contracten hetzij met makelaars, hetzij met spelers, hetzij met managers. Nu alles weer dramatisch voorstellen. Laat ons nu niet doen dat dit niet geweten was. Dan zeg ik arme journalistiek. Niets is zwarter dan het voetbal, nog zwarter dan vroeger de koolmijnen..... En dan spreek ik nog niet over de bedrijfswereld.... Zolang niemand ede vuile was buiten hangt gaat alles normaal, als dan een schandaal de kop opsteekt is er weer voer voor lijntjes te schrijven.....
Vind ik leuk
Marcus_A +2235
donderdag 21 februari 2019 om 13:34
Volgend jaar geen ploegen meer in 1A?
Vind ik leuk
DOMI +647
donderdag 21 februari 2019 om 14:04
We maken van 1A 1B en van 1B 1A, dan kan KV Mechelen kampioen worden, of nee dat kan ook al niet meer zeker!? Wie blijft er eigenlijk nog over?
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 14:29
Wat is dat voor een onnozel titel.Indien bewezen gaat het over uitbetalingen in het zwart(wie doet dat niet) en niet over matchfixing.Jawadde
Vind ik leuk
Patfey +6455
donderdag 21 februari 2019 om 20:58
Titel die de conclusie van het artikel dekt. Artikel gelezen of niet?
Vind ik leuk
blondel +3828
donderdag 21 februari 2019 om 17:20
Hopelijk worden alle profclubs gelinkt aan zwartgeld.Eens kijken wat de bond dan gaat doen.
Vind ik leuk
Hhti +1708
vrijdag 22 februari 2019 om 05:11
DAT DE BOND MAAR EERST EENS VOOR ZIJN EIGEN DEUR DWEILT ZOU IK ZEGGEN!!!!!
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:43
Gesteld DAT Genk zijn proflicentie op termijn verliest... Hoe verkrijgt het die dan terug? 🤔
Vind ik leuk
Hhti +1708
vrijdag 22 februari 2019 om 05:09
Gewoon een storm in een glas water. De grote ploegen worden gerust gelaten, indien nodig zetten ze gewoon hun bestuurslid/sportief manager/trainer buiten en doen ze gewoon verder zoals vroeger. We komen nu al nergens in Europa, waar zouden we dan staan als men hierin zou hakken en grote clubs zouden degraderen naar een lagere competitie!! KBVB op zijn kop alsook ons gerecht! Moeten ze dit eens doen in het buitenland dergelijke onderzoeken, je wordt daar stilgelegd voor je je mond durft open te doen!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws