De Witte maant boze Gent-fans tot kalmte: ''Er is een oplossing''

De Witte maant boze Gent-fans tot kalmte: ''Er is een oplossing''

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 15:48di 19-02-2019 om 15:48

KAA Gent speelt in mei de finale van de Croky Cup tegen KV Mechelen, maar er is al heel wat commotie ontstaan over de ticketing. Per supportersclub zouden er amper veertien losse tickets worden verdeeld, wat al leidde tot protest op de Freethiel.

De ticketverkoop zou gekoppeld worden aan die voor play-offabonnementen. Dat zorgt voor heel wat wrevel. In de loop van de week zou KAA Gent overleg plegen met de supporters, zo weet Het Laatste Nieuws. 

De club geeft aan dat er een aantal misverstanden zou ontstaan bij de ticketverkoop, die te wijten zijn aan gebrekkige communicatie. Een gesprek met vertegenwoordigers van de supportersfederatie moet dat gaan oplossen. 

Afgelopen zaterdag riepen de bezoekende fans op om pas na tien minuten het vak binnen te gaan. Die oproep werd door bijna iedereen gevolgd. Er werd daarnaast ook een spandoek gebruikt met het opschrift 'stil hé, zonder supportersclubs'.

Update 15.48: Voorzitter Ivan De Witte heeft bij Sporza de onrust gecounterd. "Er is een oplossing en we zullen die op korte tijd communiceren'', klinkt het. De Witte lichtte al een tip van de sluier. ''Het komt erop neer dat we een bepaald contingent tickets toegewezen worden en dat dit contingent op zeer transparante wijze zal verdeeld worden. In hoofdzaak aan de abonnementhouders.''

De Witte beweert dat het allemaal om miscommunicatie gaat. ''Veel van het ongenoegen komt voor uit ofwel een miscommunicatie van onze kant of een verkeerde begrip van de supporterskant. Dit komt wel in orde'', besluit de preses.

Plaats een reactie

dinsdag 19 februari 2019 om 11:50
Komaan, wie wil er nu nog naar de Heizel gaan???
Dat is geen voetbalstadion, maar een oud krot dat kunstmatig wordt recht gehouden om de Memorial Van Damme in te kunnen organiseren!
Er hangt geen sfeer, en ze schenken tijdens de bekerfinale waarschijnlijk nog alcoholvrij bier ook.
Mocht ik een Buffalo zijn, ik bleef in Gent en keek daar ergens op café of naar een groot scherm. Indien er gewonnen wordt dan wordt de overwinning toch in de thuisstad gevierd.
Vind ik leuk
Brubru +5309
dinsdag 19 februari 2019 om 12:34
Een echte supporter wil in Brussel zijn toch ? Zulke matchen zijn de matchen die je aan het einde van je leven blijft herinneren.
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
dinsdag 19 februari 2019 om 13:25
Het mag dan nog een krot zijn, het decor doet er niet toe, als supporter wil je gewoon bij die match zijn, en al zeker als je niet ieder jaar prijzen wint!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 17:33
Een krot? Lol.
Dit stadion werd volledig vernieuwd voor Euro 2000.
De tribunes zijn 20 jaar oud.
Is uw huis na 20 jaar een krot?
Bovendien zal het uitverkocht zijn en dan is het Koning Boudewijnstadion wel sfeervol.
Waarschijnlijk heb jij er nog nooit een wedstrijd van de Rode Duivels gezien, dan zou je zo geen nonsens verkopen.
Vind ik leuk
Polleken 77 +2239
dinsdag 19 februari 2019 om 12:49
Het is de hoogste tijd dat "Het laatste nieuws" zich eens deftig informeert.
Iedereen die nu een abonnement heeft zal een ticket voor de finale kunnen bekomen. Wat is dan het probleem?
De supportersclubs zouden MAAR 14 tickets per club krijgen terwijl ieder lid ervan een abonnement heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:59
Dan zal je die supporters van zaterdag beter moeten informeren ipv de krant lastig te vallen polleke want zij maakten een spandoek.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:28
Niet iedereen heeft een abonnement op Gent bij een supportersclub hoor. Lees eens ons artikel in HLN goed, dan ga je het misschien begrijpen. Wij, Buffalo Eke hebben 60 leden die meegaan op verplaatsing zonder abonnement. De overigen hebben wel een abonnement (verzekerd van ticket) of zijn steunend lid of gaan niet veel mee (hebben geen ticket wat logisch is). Maar die 60 die veel meegaan op verplaatsing zijn evenwaardig als supporters met een abo op Gent. Komen we dan toe met onze 14 tickets??? We eisen er zelfs geen 60 omdat we weten dat het niet logisch zou zijn. Met de helft zouden we al tevreden zijn en een aantal supporters kunnen helpen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:45
Competitie en beker zijn verschillende dingen want veel competitie mensen haken meestal af bij die Chips-beker. Ik heb veel respect voor mensen die daar op zo'n door de weekse ijskoude herfst en winteravond een heel eind laat en ver van huis hun ploeg staan aanmoedigen in een weinig gevuld stadion waar hun eigen spelers dan zelfs niet altijd overlopen van enthousiasme. Zo'n mensen hebben in mijn ogen altijd een recht op voorkoop indien hun ploeg de finale haalt. Veel meer dan de plastronsupporters.
Vind ik leuk
Brubru +5309
dinsdag 19 februari 2019 om 14:45
Ik vind het dan weer eigenaardig dat je iedere verplaatsing mee gaat maar geen abonnement hebt voor de thuismatchen. Dan verlies je toch enkel maar geld want Ik me niet voorstellen dat je wel op verplaatsing gaat maar in eigen stadion niet.
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
dinsdag 19 februari 2019 om 14:48
Tja, ik ken er ook nog veel zo, op verplaatsing is de ambiance altijd leuker he
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:53
Zou het misschien een goed idee zijn om tickets te reserveren voor supporters die zo zot zijn om meerdere wedstrijden in het bekertoernooi in het stadion te bekijken?
Tot en met de kwartfinale zit er geen kip, en nu willen ze ineens allemaal mee...
Vind ik leuk
Gimini +1165
dinsdag 19 februari 2019 om 17:05
Uiteraard erbij zijn , is een must . Maar als Gent dat als argument gaat gebruiken om PO tickets te verkopen, mss wel PO2, weet niet ? Dan zou ik op groot scherm kijken een heel goed alternatief vinden. Je mag dan wel trouwe supporter zijn, maar je hoeft je niet met je voeten te laten spelen. Nu spreken ze plots van een misverstand. Dat was geen misverstand, maar een achterbakse poging om zoveel mogelijk PO 1 of 2 abo's te verlappen. Gewoon geen respect voor hun supporters
Vind ik leuk
Brubru +5309
dinsdag 19 februari 2019 om 18:11
Moeten jullie echt betalen voor een PO2 abonnement ? En hoeveel ?
Bij ons zit dat al jaren in het abonnement en die zijn veel goedkoper dan bij jullie.
Vind ik leuk
Lord Wenger +17710
dinsdag 19 februari 2019 om 18:24
Laatste keer was het 55€ voor toen 3 matchen in de T2. Als ik mij niet vergis waren de abo's in de andere tribunes nog iets duurder.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 18:26]
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
dinsdag 19 februari 2019 om 18:32
Redelijk gestoorde prijzen voor matchen waar niemand zin in heeft... ik betaal 210€ voor mijn abbo, play offs zitten daar inbegrepen, geen idee wat ze zouden doen als we plotseling play off 2 moeten spelen
Vind ik leuk
Lord Wenger +17710
dinsdag 19 februari 2019 om 18:38
Bij ons is het al 220€ om enkel de reguliere wedstrijden te gaan zien in tribune 2. PO1 vorig jaar was dan nog eens 110€ euro erbovenop. De T2 is overigens de goedkoopste tribune.
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
dinsdag 19 februari 2019 om 19:23
Jullie comfort is wel wat beter natuurlijk, ik betwijfel of jullie in 2 a 3 cm stilstaand water moeten gaan pissen tijdens de rust...
Vind ik leuk
Lord Wenger +17710
dinsdag 19 februari 2019 om 19:47
Dat klopt! We zitten vrij goed daar en echt klagen over de prijs doe ik niet. Maar hou wel m'n hart vast voor de prijzen als 't PO2 wordt en hopelijk beseffen ze dat ze de aboprijzen niet weer kunnen opslaan indien het PO1 wordt.
Vind ik leuk
Brubru +5309
dinsdag 19 februari 2019 om 19:51
Ik betaal 235 € voor een zitplaats in de hoofdtribune (recht over middellijn) en dat voor competitie + PO2 dus voor 20 matchen. Voor PO1 betaalde ik 2 jaar geleden denk ik 90 € (kan ook 60 geweest zijn) voor 5 matchen en voor de poules EL (Nice, Vitesse en Lazio Rome) 60 € voor de drie matchen.
Hoeveel betaal je dan in Gent voor een zitplaats op de lange zijde (dus niet achter de goal) ?
Vind ik leuk
Lord Wenger +17710
dinsdag 19 februari 2019 om 20:32
De hoofdtribune varieert van 430 - 580€ voor volwassenen. 140€ voor -16 jarigen.

Tribune 3 liggen de prijzen tussen de 340 - 455€. Voor -16 jarigen is het naargelang de plaats 100 - 140€. 65+ tussen de 295 - 380€.

De familietribune is 100 of 145€ voor studenten. 220€ voor volwassenen en 45€ voor -16 jarigen.

Dat zijn de prijzen voor de reguliere competitie, zonder PO's bij.

Voor EL en CL heb ik dan zelf weer respectievelijk 55€ en 75€ betaald. In de hoofdtribune was dat telkens 't dubbele als ik mij niet vergis.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws