Rutten en Leko hebben personeelsproblemen voor topper tussen Anderlecht en Brugge

Rutten en Leko hebben personeelsproblemen voor topper tussen Anderlecht en Brugge

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 08:21ma 18-02-2019 om 08:21

Club Brugge en RSC Anderlecht waren de winnaars van speeldag 26. Zondag nemen Blauw-Zwart en paars-wit het tegen elkaar op in het Constant Vanden Stockstadion. Voor die match zitten Ivan Leko en Fred Rutten met de nodige zorgen.

Bij Anderlecht speelde Andy Najar zondag de match tegen Antwerp niet uit. De Hondurees kampt met een scheurtje in de hamstring. De wedstrijd tegen Club Brugge komt voor Najar te vroeg. Alexis Saelemaekers, die zondag nog inviel tegen Antwerp, kan daardoor nog eens in de basis verschijnen bij Anderlecht.

Ook op de andere flank zit Rutten met de nodige zorgen. De Nederlander probeert volgens Het Nieuwsblad Ivan Obradovic klaar te stomen, maar of de linkerflankspeler tijdig klaar gaat zijn voor Club Brugge is nog maar de vraag. Tegen Antwerp kregen Elias Cobbaut en Antiono Milic elk een helft om zich te bewijzen.

Achter de namen van Adrien Trebel en Landry Dimata blijft ook een vraagteken staan. De twee gaven zondag nog forfait tegen Antwerp. Beide spelers zijn op de sukkel door hun knie. 

Geen Mata en Poulain
De wedstrijd van Mata tegen KRC Genk begon goed. Mata bracht Club Brugge op voorsprong, maar viel daarna geblesseerd uit. Onderzoek moet uitwijzen of Mata klaar geraakt voor de matchen van donderdag tegen Salzburg en zondag tegen Anderlecht. Poulain moet dan weer geschorst toekijken in Brussel. De Franse verdediger pakte tegen KRC Genk zijn vijfde gele kaart van het seizoen.

Poll

Wat verwacht je van de wedstrijd?

(515 stemmen)

Plaats een reactie

Weareleko +417
maandag 18 februari 2019 om 08:38
Denk dat Leko zich minder zorgen moet maken dan Rutten. Dennis zal weer spelen op de rechterflank en voor de plaats van Poulain zou ik opteren voor Rits of Nakamba.
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1535
maandag 18 februari 2019 om 08:53
Als Leko slim is dan zet hij Dennis weer op links.. in Brugge kreeg alexis totaal geen grip op Dennis.
Voor mij heeft Rutten niet zo een probleem.. Alexis vervangt Najar (al is Najar meer een back dan Alexis) en op links hoop ik dat hij Cobbaut laat staan.
Vind ik leuk
Weareleko +417
maandag 18 februari 2019 om 09:18
Waarom Dennis op links? Diatta niet gezien gisteren? En Alexis is verdedigend minder dan Andy. Cobbaut? Niet doen, dan is Milic m.i. beter.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 09:20]
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1535
maandag 18 februari 2019 om 09:29
Milic zou voor jullie beter zijn zeker 😃
Vind ik leuk
Weareleko +417
maandag 18 februari 2019 om 09:33
Laat maar zitten. Bij ons zou hij zelf niet de bank halen.
Vind ik leuk
K1908 +2991
maandag 18 februari 2019 om 10:20
Je snapt zijn insteek niet helemaal denk ik.

Ik heb meer vertrouwen normaal in Cobbaut ook dan in Milic, maar wat waren ze beiden (weer) zwak gisteren...
Vind ik leuk
Ku Ma +580
maandag 18 februari 2019 om 08:38
In uitzondering met achter de goals heb je bij Anderlecht geen 12de man. Das echt een handicap. Ik zou willen meezingen maar daar zit je dan alleen te zingen 😐

In zo'n partijen maakt dat toch veel uit denk ik dan.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 08:39]
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
maandag 18 februari 2019 om 08:43
Ik vrees dat je in het verkeerde vak zit.
Vind ik leuk
Boerken +8548
maandag 18 februari 2019 om 09:50
Tuurlijk dan moet je in het uitval zitten😜
Vind ik leuk
Patfey +6455
maandag 18 februari 2019 om 12:42
Uitval😉?
Vind ik leuk
Boerken +8548
maandag 18 februari 2019 om 13:05
De meeste hebben het wel begrepen patfey 😛
Vind ik leuk
Patfey +6455
maandag 18 februari 2019 om 15:08
Ja, maar de kans was te mooi😃.
Vind ik leuk
K1908 +2991
maandag 18 februari 2019 om 10:21
Bij ons is de sfeer toch ook niet hetzelfde als aan het begin van het seizoen, hoe triest het ook is dat te moeten toegeven... :/
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
maandag 18 februari 2019 om 10:23
Een mens zou voor minder met zulk slaapverwekkend voetbal. Als we zondag winnen zal er sfeer genoeg zijn!
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1535
maandag 18 februari 2019 om 08:51
Idd.. ook al zijn we supporter van RSCA ... we moeten toegeven dat wij geen 12de man hebben. Er zijn paar vakken die nog proberen maar 75% zijn cinemasupporters. Dat is een groot verschil met Club en Standard. Al moet ik wel toegeven dat ik de sfeer zoals Club heeft ook niet zou willen. Zij staan de laatste jaren (sinds de komst van MPH) niet achter de ploeg maar voor de scheidsrechter. Zo vijandig hoeft het voor mij niet.
Vind ik leuk
Weareleko +417
maandag 18 februari 2019 om 09:22
Heb je ooit een thuispubliek geweten dat niet tegen de ref is?
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1535
maandag 18 februari 2019 om 09:30
Ja toch wel. Er is een verschil tussen achter uw ploeg staan en tegen elke beslissing van de scheids ingaan alsof hij een moord gepleegd heeft.
Vind ik leuk
Weareleko +417
maandag 18 februari 2019 om 09:34
Oké, hierin kan ik je volgen.
Vind ik leuk
blondel +3828
maandag 18 februari 2019 om 15:48
En wat is daar verkeerd aan,als je daarmee uw club kunt helpen,waarom niet dan?Het is nog altijd de ref die zijn verantwoordelijkheid moet opnemen,of ie daarin meegaat of niet.
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1535
maandag 18 februari 2019 om 20:03
Dat supporters zo reageren... ja dat mag hè.. dat gij dit normaal vindt... zegt genoeg. Probleem is dat de scheidsrechters en de bond het toegelaten heeft dat de volledige trainersstaf, reservespelers ,medische staf , zelfs materiaalmensen tot bestuurstop over de schreef gaan of zijn gegaan.
Vind ik leuk
Davyrsca +307
maandag 18 februari 2019 om 11:31
tegen brugge is de 12de man er altijd maar zou ook mogen (moeten) in de kleinere wedstrijden
Vind ik leuk
Davyrsca +307
maandag 18 februari 2019 om 11:34
44procent denkt brugge gaat winnen er gaan veel BOEREN teleurgesteld zijn vrees ik coym
Vind ik leuk
blondel +3828
maandag 18 februari 2019 om 15:49
Haja,44% zeker.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:10
Met z'n kernen mag er geen ene spreken van van problemen of anders gaan ze maar in cafévoetbal trainen.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:27
Kan ook Lawrence back zetten,en Sanneh nog eens een kans geven,of gaan ze die 8miljoen over de haag smijten,volgens analyses van Deense trainers nochtans heel goeie speler,heeft ook nooit aanpassingsperiode gekregen,moest direct presteren,en als het dan al niet draait in ploeg is het nog moeilijker.
Vind ik leuk
deket +310
maandag 18 februari 2019 om 14:48
Zou Sanneh ook terug een kans geven, en Vranjes speelde de laatste keer linksback bij de nationale ploeg van Bosnië, Lawrence kan ook eventueel naar de back. Najar en Saelemaekers zijn meer offensief dan defensief ingesteld
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws