Sonck onder indruk van JPL-ster: Hij zou bij Anderlecht kunnen spelen

Sonck onder indruk van JPL-ster: "Hij zou bij Anderlecht kunnen spelen"

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 21:15di 12-02-2019 om 21:15

Laatste update: dinsdag 12 februari 2019 om 21:24di 12-02-2019 om 21:24

Anderlecht kwam afgelopen zondag niet verder dan 0-0 tegen Zulte Waregem. Paars-wit blijft het moeilijk hebben om een wedstrijd op en te breken, maar Wesley Sonck zag met Theo Bongonda een mogelijke oplossing aan de overkant.

"Als je naar de wedstrijd kijkt en een speler moet aanduiden die voor Anderlecht zou kunnen spelen, dan is het hij wel. Zowel aanvallend als verdedigend is hij een jongen die het allemaal heeft", zo vertelt Sonck bij Extra Time.

"Hij heeft een geweldige versnelling en maakte het Najar niet gemakkelijk. Het gaat allemaal zo makkelijk voor hem. Ik vind het een beetje vreemd dat hij nog altijd bij Zulte Waregem speelt. Er zullen dus wat mankementen aan zijn, maar intrinsiek heeft hij geweldig veel kwaliteiten."

Zulte Waregem kon Bongonda nochtans voor een prikje oppikken bij het Spaanse Celta de Vigo, waar hij nauwelijks aan de bak kwam. Is hij opnieuw klaar om een stap hoger te zetten? 

Poll

Is Bongonda materiaal voor Anderlecht?

(745 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 12 februari 2019 om 21:19
Moet bij Waregem blijven ze moeten ervan blijven hij is van den Essevee
Vind ik leuk
Filiep +507
dinsdag 12 februari 2019 om 21:20
Ik zou hem liever nog een tijdje bij Waregem zien spelen
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:23
Ze kunnen allemaal mee bij schanderlegt
Vind ik leuk
Prpldynmt +8002
dinsdag 12 februari 2019 om 21:28
Hihi, dat brengt herinneringen terug boven van in de kleuterschool.
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
dinsdag 12 februari 2019 om 22:07
zelf gevonden? zoals Prpldynmt aangeeft, kleuter niveau :P
Vind ik leuk
freejazz +2644
dinsdag 12 februari 2019 om 23:38
Nu beledigen jullie de kleuters ook al (ik weet niet hoe ik hier een smiley moet zetten)
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
woensdag 13 februari 2019 om 00:19
Geef toe freejazz , der zijn originelere manieren als je rsca door het slijk wil trekken :P
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 07:10
Dat doen ze tegewoordig zelf al 🙊 (Sorry😅)
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
woensdag 13 februari 2019 om 10:13
Tja, valt idd moeilijk te ontkennen :D
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:47
Gij is niet slecht
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:52
Gij segt het.
Vind ik leuk
Vlad +4908
dinsdag 12 februari 2019 om 22:20
Gégé..
Vind ik leuk
Freddyploiks +15319
dinsdag 12 februari 2019 om 23:35
Slegt gezechd?
Vind ik leuk
j.caesar +1930
dinsdag 12 februari 2019 om 21:59
Nuu nog Degryse raadplegen over Bongo da, daarna Joos, Snelders, Boskamp, De Bilde, ....
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:44
Ge vergeet wel het supergenie Camps en opperhollander De Mos
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:13
En plotseling heeft iedereen een mening over Bongonda...De toekomst zal uitwijzen of hij echt wel zo goed is zoals men nu beweert,maar liefst niet bij Anderlecht
Vind ik leuk
Vlaming +1874
dinsdag 12 februari 2019 om 22:29
waarom anderlecht en niet Club Brugge ? Wat een zeveraar is die sonck
Vind ik leuk
Quizmaster +1135
dinsdag 12 februari 2019 om 22:32
Dat dacht ik nu ook: en waarom niet bij Genk? :-)
Vind ik leuk
Freddyploiks +15319
dinsdag 12 februari 2019 om 23:37
Calimero? Zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk.
Omdat het tegen Anderlecht was, tiens.
Vind ik leuk
Brubru +5986
woensdag 13 februari 2019 om 00:33
Dat prikje was wel meer dan 1,7 m Euro.
Iedereen vergeet dat Bongonda vroeger speler was van ZW en dat die op vrij jonge leeftijd onverwacht (want niet eens basisspeler op dat moment) voor 1,4 m Euro vertrok naar Celta.
Daar deed hij het naar behoren gedurende bijna 2,5 jaar met bijna 80 matchen in de Primera Division.
VP informeer jullie toch eens eer je iets in een artikel zet.
Blijkbaar is er dan iets misgelopen (iets met dure wagens en niet echt voor het vak leven) en werd hij uitgeleend wat op een fiasco uitdraaide.
ZW gaf hem een nieuwe kans en huurde hem van Celta met aankoopoptie. De optie werd gelicht maar het duurde toch even eer hij zijn vorm van PO2 te pakken had.
Als hij wat constanter kan worden kan hij volgens mij de top van onze JPL aan maar ook de middenmoot in Spanje of Frankrijk.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 00:36]
Vind ik leuk
franzke +249
woensdag 13 februari 2019 om 08:32
Volgens mij kan hij ook mee bij een topploeg uit onze competitie... dus waarom voor een PO2 ploeg kiezen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws