Vormer heeft het verkorven bij Club Brugge: 'Hij plaatst zichzelf buiten de groep'

Vormer heeft het verkorven bij Club Brugge: 'Hij plaatst zichzelf buiten de groep'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 10:18di 12-02-2019 om 10:18

Laatste update: dinsdag 12 februari 2019 om 10:45di 12-02-2019 om 10:45

De afgelopen weken waren er wat strubbelingen tussen Ruud Vormer en Ivan Leko. Het Nieuwsblad vindt dat de aanvoerder van Club Brugge zich niet als een echte kapitein gedraagt, zowel binnen als buiten de kleedkamer.

In het verleden waren er anderen die het team op sleeptouw namen. 'Vorig seizoen namen Lior Refaelov en Timmy Simons de rol van vaderfiguur op in de kleedkamer. Dit jaar is alleen Ruud Vormer overgebleven als meer ervaren speler. Maar het is niet omdat je in dertig bent dat je daarom ook een vaderfiguur kunt zijn.'

Egoïstische Vormer
De krant vreest dat Vormer niet dezelfde rol kan spelen dan bijvoorbeeld een Timmy Simons. 'Vormer is als kapitein een voortrekker, maar bewees tijdens de topper tegen AA Gent dat hij vooral aan zichzelf denkt.'

Bovendien doen de discussies met Leko de reputatie van Vormer geen goed. 'Door openlijk in de clinch te gaan met zijn trainer – niet voor het eerst dit seizoen – plaatste de Nederlander zich buiten de groep en zette hij zijn trainer voor het blok.'

Plaats een reactie

Jp Peeters +168
dinsdag 12 februari 2019 om 10:21
Altijd maar sensatie zoeken om Club te destabiliseren. VP is een echt vergif in onze samenleving!
Vind ik leuk
TageMeister +9428
dinsdag 12 februari 2019 om 10:26
een Ruudje voedt dit met alle plezier ;-)

miss zoeken bepaalde media een stok om mee te slaan, maar bepaalde figuren bieden die stok wel aan é
Vind ik leuk
AzEz86 +7547
dinsdag 12 februari 2019 om 10:26
Niemand verplicht u om hier te komen lezen hé, staat het u niet aan kunt ge gewoon op't kruiske duwen rechts bovenaan uw browser ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:06
Wat een onnozele reactie ieder heeft het recht op zijn eigen mening en de media moet dimmen maar alles om de voorpagina te halen ,
Vind ik leuk
AzEz86 +7547
dinsdag 12 februari 2019 om 11:34
Als iedereen recht heeft op zijn eigen mening is uw reactie minstens even onnozel...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 11:34]
Vind ik leuk
maandag 4 maart 2019 om 11:26
Ik heb er tenminste één jij bent een kuddebeest die meeelopt met de rest om trots op te zijn
Vind ik leuk
AzEz86 +7547
maandag 4 maart 2019 om 11:55
Lol, zie jij nu echt niet de ironie in van uw vorige reactie?

BTW: knap gedaan om op iets te reageren van meer dan 2 weken geleden -_-
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:40
het mag nu 3 weken geleden zijn Get a life en reageer jij op tijd bleiter
Vind ik leuk
AzEz86 +7547
donderdag 14 maart 2019 om 11:53
Haha, je snapt het echt niet hé?
Vind ik leuk
Geofpurple +7244
dinsdag 12 februari 2019 om 22:27
Al goed dat u uw caps lock hebt gevonden na een week
Vind ik leuk
Lodecol13 +3919
dinsdag 12 februari 2019 om 10:32
Wat,een gezever willen ze nu absoluut een slechte sfeer via de media in de kleedkamer ,ploeg scheppen ,tword tijd dat de koers begint dan kunnen ze daar weer sensatie gaan zoeken
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20264
dinsdag 12 februari 2019 om 10:52
Er staat duidelijk dat het uit Het Nieuwsblad komt..
Vind ik leuk
Jp Peeters +168
dinsdag 12 februari 2019 om 11:05
Blijft sensatie.
Vind ik leuk
K1908 +3046
dinsdag 12 februari 2019 om 12:01
Probeer het eens als Anderlecht supporter, je krijgt toch dezelfde stront over je heen vanuit de media hoor...

Als het een beetje minder gaat is het crisis en werkt er niets of niemand.
Als het even goed gaat speel je met enkel Messi's en Ronaldo's in de ploeg...
Vind ik leuk
Jp Peeters +168
dinsdag 12 februari 2019 om 12:17
Innige deelneming
Vind ik leuk
BST83 +1206
dinsdag 12 februari 2019 om 11:59
Altijd erg als ze dat zeggen 😂
Vind ik leuk
Blue-White +296
dinsdag 12 februari 2019 om 11:26
Indien u er zo over denkt, breng dan argumenten naar voren die het tegendeel bewijzen dat ze niet in een malaise verkeren.
Als professioneel voetballer staan ze reclame te maken tegen racisme en andere dingen, awel dat ze zich dan ook zo profileren.
Vind ik leuk
Jp Peeters +168
dinsdag 12 februari 2019 om 11:33
Ben wel akkoord dat het niet draait bij Club, maar de pers zou beter de focus verleggen naar bestuur. Waarom is er geen versterking gekomen tijdens de wintermercado? En kom nu niet af met onze kern is sterk genoeg! Ik had graag daar een deftige, aanvaardbare uitleg voor gehad.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:19
JP, mss omdat er nieuwe coach gaat komen en mss eigen spelers willen?
Vind ik leuk
Jp Peeters +168
dinsdag 12 februari 2019 om 12:46
Patrick, zou kunnen. Dat men dat dan ook communiceert. Nu wordt er alleen maar negatieve commentaar gepost. Dat is niet goed voor de club, maar ook niet voor het Belgisch voetbal. En heel frustrerend voor de supporters.
Vind ik leuk
Kris1 +1286
dinsdag 12 februari 2019 om 12:51
Ik denk dat het bestuur Leko niet meer wil volgen met zijn verlanglijjstje. Want zeg nu zelf. Club houdt de kampioenenploeg samen en koopt op aanraden van Leko: Letica, Amrabat, Mitrovic en Rezeai. Leko krijgt voor 15 miljoen euro spelers en dan blijkt dat er geen enkele een meerwaarde vormt. Ga je dan als bestuur in de winter weer geld over de brug gooien voor een trainer waarvan je weet dat hij vervangen wordt.
Vind ik leuk
Jp Peeters +168
dinsdag 12 februari 2019 om 12:55
Kris, zou kunnen een deftig en aanvaardbaar antwoord zijn. Maar zij die niet voldoen moeten ook niet gehouden worden he.
Vind ik leuk
Toca +52664
dinsdag 12 februari 2019 om 11:30
Straks ga je nog zeggen dat Brugge geen 50 % van de punten haalt sinds oktober door VP;
Vind ik leuk
Jp Peeters +168
dinsdag 12 februari 2019 om 11:41
Neen, is helemaal niet de bedoeling. Maar je kunt andere artikels publiceren. Jelkunt bv aanhalen waarom er geen deftige versterking is gekomen. Je kunt ook schrijven waarom Club geen nul kan houden. Waarom blijft Leko vasthouden aan zijn 3 verdedigers terwijl de goals ons om de oren vliegen. Je kan als dusdanig ook opbouwende kritiek geven.
Vind ik leuk
Toca +52664
dinsdag 12 februari 2019 om 11:51
Dat is waar, maar dat gebeurt heel weinig hoor. Beetje sensatie verkoopt beter hé
Vind ik leuk
K1908 +3046
dinsdag 12 februari 2019 om 12:02
Dat is voor de supporterskrant, niet voor neutrale media..

EDIT: Wil ze trouwens niet verdedigen hoor, want ze zijn nooit neutraal, ook heel moeilijk als mens. Maar de verhalen die jij wil aanhalen lijken me echt wel voor de supporterskrant..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 12:03]
Vind ik leuk
Lodecol13 +3919
dinsdag 12 februari 2019 om 12:48
Kun je nu ook nog zeggen waar we die spelers kunnen vinden , die naar de jpl willen komen en kopen ,zie maar andl wat die allemaal moeten doen en zoeken om spelers die betaalbaar zijn, ge moet de aktualiteit een beetje volgen en dan uw conclusies neerpennen
Vind ik leuk
Jp Peeters +168
dinsdag 12 februari 2019 om 12:53
Lodecol, ik ben géén td. Dit soort vragen moet je aan Mannaert stellen. Mij maak je niet wijs dat er geen deftige verdediger kan gevonden worden.
Vind ik leuk
Markske +606
dinsdag 12 februari 2019 om 13:26
Indien je de makelaars hun procenten niet meer gunt zal je ook geen deftige spelers meer aangeboden krijgen. Indien ik voor hetzelfde werk ergens anders het dubbele (of meer) kan verdienen, zal ik daar wel zaken doen. Enkel wat ze ergens anders niet meer kwijt krijgen zal nog naar België komen.
Vind ik leuk
Geofpurple +7244
dinsdag 12 februari 2019 om 22:29
Duidelijk dat je hier nog niet lang zit. Dat type artikels is hier, en op andere voetbalsites gewoon schering en inslag. Sensatie verkoopt e, en dus in internetwereld levert dat dan veel clicks op, om meer draait het niet.
Vind ik leuk
Jp Peeters +168
dinsdag 12 februari 2019 om 23:00
Ok Geof, bedankt voor uw comment. Ik heb het begrepen.
Vind ik leuk
Geofpurple +7244
dinsdag 12 februari 2019 om 23:03
Gewoon niet te veel aan ergeren, ikzelf ben een mauve liefhebber, dus ik krijg dit seizoen wel wat te verduren. Zowel met mijn ploeg op het veld als daarbuiten in de pers, die zo graag alles afbreekt. Moest ik mij telkens ergeren aan de 'goedkope' vorm van journalistiek, kwas hier allang weg :P
Vind ik leuk
Jp Peeters +168
dinsdag 12 februari 2019 om 23:06
Kan u best begrijpen. Ik moei mij trouwens niet met andere ploegen. Laat iedereen zich met zijn eigen ploeg bezig houden. Zou dit forum al wat aangenamer maken.
Vind ik leuk
Geofpurple +7244
dinsdag 12 februari 2019 om 23:09
Waarheid als een klok man.
Vind ik leuk
Kingambo +2987
dinsdag 12 februari 2019 om 15:38
Wat doe jij hier dan nog ? Je vergist je , kerels zoals Vormer zijn het echte vergif...als je jezelf boven ploegbelang stelt, tja dan noemen ze dit egoisme...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:51
Jullie hebben daar ook ene van 1m60 rondlopen he King.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 10:12
Sorry maar ik vindt dat er nu genoeg verweten is de grond is ingeboord en het is genoeg ten eerste als jegens club supporter bent zal je natuurlijk niet goeds vertellen over de spelers van club , Vormer vergif noemen vind ik echt een brug te ver Ruud betekend veel voor ons en hier lust VP van en dat is de supporters van gelijk wat voor club tegen elkaar opzetten , het is genoeg geweest dit is nu al van zondag iedere dag dat je negatieve kritiek moet lezen van Club en nu is het welletjes geweest , trop is te veel en VP hou de eer aan jullie zelf en stop met jullie riool journalistiek
Vind ik leuk
TageMeister +9428
dinsdag 12 februari 2019 om 10:25
ze hebben het ook door...
Vind ik leuk
j.caesar +1973
dinsdag 12 februari 2019 om 10:26
Wel merkwaardig zoals M. Degryse het onderstreepte dat het bestuur niet ingreep na de "show" van Vormer bij zijn vervanging; wat Moraes zij het minder explosief herhaalde afgelopen weekend.
Als het zo is dat Leko moet wijken, zou het beter NU gebeuren want dit allemaal voorspelt niets goed voor PO1.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3919
dinsdag 12 februari 2019 om 12:30
Degryse is maar al te blij dat hij analist is ,zijn analises zijn ook niet meer wat ze vroeger waren, wil ook nu altijd zoals gisteren in extra time discuteren tot het oneindige , kon het niet waarmaken als sportdirekteur of andere funktie in het voetbal
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 12:32]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:38
Wat een vergelijking , Timmy wist op zijn 40 ste dat er niet altijd plaats zou zijn voor hem en kon zich daar in schikken . Vormer is 31 als ik mij niet vergis en hij wil spelen , de manier waar hij het doet is misschien niet de juiste maar een paar gedrochten van krantenvullers moeten hier blijven op doorgaan omdat zij veel te lomp en onbekwaam zijn om over voetbal te schrijven .
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20264
dinsdag 12 februari 2019 om 10:52
En toch is Vormer een arrogant bazeke die inderdaad enkel aan zichzelf denkt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:02
Daar ga ik niet mee akkoord , hij is een Hollander een andere mentaliteit mss maar arrogant nooit maak eens een training mee dan zul je wel zien , het is Leko die met zichzelf overhoop ligt en hetslachtoffer is niet alleen vormer heeft het gedaan met Amrabat ,met Dennis touba enz.enz.zijn dat dan allemaal bazige karakters zondag was het Wesley die niet akkoord was met Leko nog éné die hij kan viseren als de club zolang wacht om eventueel zijn contract te verlengen zegt genoeg , hij is het spoor bijster en je mag me geloven of niet maar zijn wissels jadadde maar da kan ik ook en zoals zondag kan ik ook vanaf de streep Vormer weer een pandoering geven ,van ons Ruudje blijf je af
Vind ik leuk
Lodecol13 +3919
dinsdag 12 februari 2019 om 12:39
In het voetbal denkt iedereen alleen aan zichzelf , zie wat er in genk aan de gang is, vormer kon naar china of de emiraten voor veel geld maar koos voor zijn gezin ,dus ....
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:04
HEAR HEAR ze vinden altijd een stok om te smijten ,van Ruud blijven ze af zonder commentaar
Vind ik leuk
blondel +3838
dinsdag 12 februari 2019 om 10:53
Waar kom jij nu nog mee af.Dat hoofdstuk was vorige week al afgesloten door Vormer en Leko.Maar allez,dan kunnen we hier nog een beetje stoken.Schrijf jullie reacties maar neer en vergeet vooral niet:negatieve reacties he anders is het niet prettig.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:57
Komaan het zal Vormer zijn die het onderspit delft dikke bullshit en vergelijken met Timmy Simons gaat niet op , There’s online one Timmy Simons en het akkefietje met de trainer komt niet door Vormer maar door Leko zelf zo heeft hij er al veel op zijn palmares staan dit jaar Amrabat en niet oordelen zet die jongen op de juiste plaats en is een top speler Tuba wilde hij niet mee spelen maar komt terug op training heeft hij eens uitgevlogen tegen Brandon Mechele die samen met Vormer altijd bijtrainen als zevrij zijn Brandon een hele dag aan een stuk zou trainend waar er tijdens de training niets op aan te merken is en Nu gaan ze zo beginnen , geeft toe Propere handen heeft Leko de das omgedaan en is Leko niet meer die hij voordien was ,
Vind ik leuk
riksken +110
dinsdag 12 februari 2019 om 11:06
Das indedaad zo,sinds propere handen is Leko niet meer dezelfde.
Vind ik leuk
riksken +110
dinsdag 12 februari 2019 om 10:59
Is niet de schuld van Vormer of Leko,het bestuur vond het niet nodig om tijdens de winterstop aan te kopen en dit komt ervan als het niet draait.
Vind ik leuk
Gimini +1343
dinsdag 12 februari 2019 om 11:19
Het is enkel Vormers schuld, Leko stelt de beste 11 op het veld , als je dan al eens niet bij hoort moet ge u ook met een plaats op de bank kunnen tevreden stellen . Vormer heeft niets anders dan kritiek en onrust verspreid en de hele ploeg gedestabiliseerd. Wanneer is de malaise begonnen? juist , toen Vormer na mindere prestatie op de bank belandde .
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 11:20]
Vind ik leuk
Heppen1J +938
dinsdag 12 februari 2019 om 11:02
bij elke club zal het wel iets zijn
dat de media moeit
waar ze mogen en kunnen mee moeien
Vind ik leuk
Mofr +43
dinsdag 12 februari 2019 om 11:10
Al dat goud is precies toch niet zo goed voor een ploeg 🤪🤪🤪
Vind ik leuk
Gimini +1343
dinsdag 12 februari 2019 om 11:24
Wil je de ploeg weer op de rails krijgen , die onruststoker naar de B-kern . Ben er zeker van dat Club dan weer draait als vanouds.
Vind ik leuk
Dan4red +1259
dinsdag 12 februari 2019 om 11:32
terug naar Lyundama en Carcela, want dat is toch nog altijd breaking news... ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:13
Wat een zever
Vind ik leuk
Vlaming +1874
dinsdag 12 februari 2019 om 14:22
Niet Vormer maar leko heeft zich buitenspel gezet
Vind ik leuk
Jake Genk +244
dinsdag 12 februari 2019 om 15:42
Kan je verwachten als je hollanders binnenhaalt
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:15
Wat een zever...
Vind ik leuk
wesleyvb +1375
dinsdag 12 februari 2019 om 18:38
Hij heeft een titel en een Gouden schoen en achteraf bekeken, als je dit niet kunt bevestigen het seizoen erna, ONVERDIEND! er zijn spelers die het al jaren contstant bewijzen dat ze een ploeg kunnen trekken met hun talent en karakter en die winnen niks ! Hij is gewoon uitgekeken op Club Brugge en loopt de boel te verzieken! Op het matje roepen: U BEST DOEN en niet den koppige ezel uithangen en anders naar de uitgang duwen die arrogante gladjanus
Vind ik leuk
w-b forever +2090
dinsdag 12 februari 2019 om 21:04
Jp peeters Dan is volgens u vp al maanden sensatie aan het zoeken of gaat ge u blijven verschuilen achter het feit dat club veel kostbare punten verliest.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws