'Van kwaad naar erger: Pozuelo dreigt met contractbreuk bij Genk'

'Van kwaad naar erger: Pozuelo dreigt met contractbreuk bij Genk'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 12:44ma 11-02-2019 om 12:44

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 13:13ma 11-02-2019 om 13:13

Alejandro Pozuelo is met zijn hoofd duidelijk bij een transfer. Meer nog: volgens Het Laatste Nieuws wil hij daar alles voor doen. Zelfs contractbreuk plegen zou een optie zijn.

Pozuelo en zijn entourage zouden de bruggen met Racing Genk nu helemaal opblazen. Hij dreigt met contractbreuk als KRC Genk hem niet laat gaan. Volgens zijn juridische team is de opstapclausule van acht miljoen euro nooit officieel geschrapt, ook niet toen hij een nieuw contract tekende.

Pozuelo zou nu zijn contract eenzijdig verbreken met de zogeheten Wet van 78. Genk krijgt dan geen transfersom, maar wel een schadevergoeding. Die zou echter maar twee miljoen euro zijn.

Opvallend genoeg is een transfer naar FC Toronto dan wel uitgesloten, want clubs uit de MLS mogen geen spelers aannemen die contractbreuk hebben gepleegd. Waarschijnlijk wordt het dan dus China voor Pozuelo.

Statement van Genk
Genk liet zelf via de website al weten dat het Pozuelo absoluut niet wil laten gaan. Het is natuurlijk niet de eerste keer dat Genk in aanraking komt met die befaamde Wet van 78. In 2006 dreigde ook Steven Defour met die wet, waarna hij een transfer naar Standard kon afdwingen. 

Plaats een reactie

JanB +6663
maandag 11 februari 2019 om 12:52
Als die makelaars hun geliefkoosde spel blijven spelen zal het zeer moeilijk zijn voor Genk om hun spelverdeler op andere gedachten te brengen
Een contract voor hen is slechts een vodje papier die je zó kan scheuren
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18544
maandag 11 februari 2019 om 12:52
Ik geloof nooit dat dit Pozuelo zijn keuze is. Als je zag hoe emotioneel die vrijdag was. Die makelaars zijn een lelijk spelletje aan het spelen. Dit vind ik zeer erg voor Genk!
Vind ik leuk
Geert1980 +700
maandag 11 februari 2019 om 12:58
Ne komiek ja , makelaars hun fout ? Heeft toch ne mond? Precies of hij durft niet opkomen voor zichzelf.
Vind ik leuk
JDP +503
maandag 11 februari 2019 om 13:01
Kuch kuch... die was emotioneel omdat Genk hem geen mooi afscheid gunde. Ik veronderstel dat Pozuelo toch zelf wel weet wat hij wil. Het lijkt me iets te makkelijk om te zeggen dat enkel de manager het wil.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18544
maandag 11 februari 2019 om 13:21
Ik vind dit toch zeer bizar hoe die ineens zijn kar keert. Normaal is dat niet, echt niet.
Vind ik leuk
JDP +503
maandag 11 februari 2019 om 13:42
Als er plots een aanbod uit de lucht komt vallen en het is “ An offer you can’t refuse”...
Ik zou ook niet lang twijfelen...
Vind ik leuk
K1908 +2047
maandag 11 februari 2019 om 13:44
Klopt wel, maar hij lijkt me ook niet het lammetje dat zomaar alles overboort gooit omdat zijn makelaar het wil. eerder een goede acteur als ik al dat nieuws vandaag zie passeren...
Vind ik leuk
Marcus_A +1968
maandag 11 februari 2019 om 16:33
Ik denk ook dat die managers, zogezegde belangenbehartigers vooral naar zichzelf kijken...
Vind ik leuk
THOR4ever +2833
maandag 11 februari 2019 om 13:56
Vergeet zijn vrouw niet. Die wil al langer naar een mondainere omgeving. Liefst Spanje maar met het inkomen dat hij in Canada kan verdienen zal ze zich daar wel bij kunnen neerleggen.
Vind ik leuk
j.caesar +899
maandag 11 februari 2019 om 14:32
Niet naïef zijn a.u.b.; laten wij dan zeggen dat zijn bankrekening het wil.
Vind ik leuk
sus +1291
maandag 11 februari 2019 om 15:10
dikke zever....
ik denk niet dat jullie beseffen wat 4 miljoen per jaar is...
als hij nu niet gaat is het nooit....
dit krijgt hij nooit meer!
de volgende mercato is het aanbod van spelers veel groter en dan gaat hij nooit geen 4 miljoen krijgen....
dries mertens heeft 3 miljoen per jaar en pozuelo doet daar even nog een miljoentje bij!
wat zou jij doen als een andere baas je loon x 4 doet???
Vind ik leuk
blondel +3291
maandag 11 februari 2019 om 15:34
Als een andere baas dat wil geven,zou het toch voor een hogere positie zijn.Maar voor hetzelfde werk geloof ik nooit dat iemand je x 4 gaat geven.
Vind ik leuk
Toca +47891
maandag 11 februari 2019 om 12:54
Makelaars zijn het vergif van het voetbal.
Vind ik leuk
JDP +503
maandag 11 februari 2019 om 13:02
En voetballers zijn lammetjes die tegen hun wil naar de slachtbank worden geleid ... 🧐
Vind ik leuk
Genkies +100
maandag 11 februari 2019 om 12:54
Maak maar snel een einde aan deze soap.Laat dit nu net in de week zijn tot we uit in Praag en Brugge spelen.Kunnen we missen als kiespijn!
Vind ik leuk
Geert1980 +700
maandag 11 februari 2019 om 12:56
Wa ne mongool die speler van Genk.,ge verdient godverdomme 1 miljoen€ en is nog niet genoeg ? Wij mogen 40 jaar werken en hebben da nog niet dien op één jaar en wees man van u woord vorige maand was ik.blijf zeker de lafaard .
Een Brugge supporter.
Vind ik leuk
JDP +503
maandag 11 februari 2019 om 13:04
Geert, wat als ze jou morgen het vijfvoudige van je huidige loon aanbieden? In vermoed dat je daar niet te lang zal moeten over nadenken...
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 13:08
Maar ik vermoed ook dat het loon van jou en Geert en mij slechts peanuts zijn in vergelijking met zijn huidig 'respectabel' inkomen. Alles een beetje in verhouding zien.
Vind ik leuk
JDP +503
maandag 11 februari 2019 om 13:43
Helemaal waar. Anderzijds is die mens zijn carrière binnen minder dan 10 jaar al voorbij...
Vind ik leuk
Lord Wenger +17037
maandag 11 februari 2019 om 15:07
en in die tien jaar heeft hij meer bijeen gevoetbald dan iedereen die hierop reageert samen..
Vind ik leuk
blondel +3291
maandag 11 februari 2019 om 15:43
En waarom zou een voetballer binnen moeten zijn na z n carriere.Bij mijn weten heb ik na mn 35ste ook nog moeten werken.Ik was nog ni binnen na 15 j werken.Het zou toch normaal moeten zijn dat zij achteraf ook nog moeten werken.Of wat denk je dat De Burggraeve na zijn zwemcarriere moest doen.En dan spreken we hier over een wereldkampioen,olympisch kampioen,wereldrekordhouder.Wat in mijn ogen toch indrukwekkender is dan een modale voetballer.
Vind ik leuk
Ultron1891 +690
maandag 11 februari 2019 om 16:02
Ik begrijp je punt, maar... Vergelijken op basis van prestaties is, hoe correct ook, zinloos. In het zwemmen gaat nu eenmaal minder geld om dan in het voetbal. Gerechtvaardigd of nie...doet er niet toe...het is wat het is. Misschien dat sommige mensen zich hier niet bij kunnen neerleggen maar dat zal de zaak niet veranderen. Ik verdien gegarandeerd meer dan de mannen die het vuilnis komen ophalen en toch werken die “harder” dan ik. Maar je gaat me niet horen zeggen...geef mij dan maar wat minder? Wees eerlijk, uitzonderingen ten nagelaten, wie doet dit??? Geen kat!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 16:03]
Vind ik leuk
blondel +3291
maandag 11 februari 2019 om 20:15
Laat De Burggraeve in Amerika wonen en hij is binnen he,dat is mijn punt.Maar hier in Belgie telt alleen voetbal.Maar noem mij eens 1 grote kampioen wereldwijd die niet binnen is na zo n carrire als De Burggraeve.In eender welke sport.Als je de beste van de wereld bent.Alleen in Belgie ben je een sukkelaar,buiten voetballers die wereldwijd niets betekenen.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 20:19]
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 16:50
En daarna kan hij niets meer doen ? Bijvoorbeeld iets op zelfstandige basis zoals bvb in de vastgoedsector ?
Vind ik leuk
firedwarf +3684
maandag 11 februari 2019 om 19:12
Doen zoals Dennis Bergkamp ;) De helft van amsterdam centrum is eigenaar van hem en verhuurt hij aan woekerprijzen aan bedrijven en dergelijke...
Was al binnen voor hij bij Inter milaan vertrok...
Vind ik leuk
K1908 +2047
maandag 11 februari 2019 om 13:46
Dat heeft daar niets mee te maken he, vermoedelijk is hun uitgavepatroon ook in verhouding, wat je argument dus meteen naar de vuilbak zou katapulteren...

Pas op ik begrijp je standpunt hoor, maar ben het er niet mee eens. ;-)
Vind ik leuk
blondel +3291
maandag 11 februari 2019 om 15:46
Uw uitgavepatroon is iets wat je zelf beslist.wil je direkt alles opdoen ,dat is uw keuze.En idd voetballers hebben niet zoveel kwaliteiten als andere ,daarom dat ze zotte uitgaven doen.
Vind ik leuk
K1908 +2047
maandag 11 februari 2019 om 15:52
Je bent naïef. Zelfs als die mannen hun toekomst financieel veilig stellen, zullen hun uitgaven veel hoger liggen dan de jouwe of de mijne.

Als ik miljoenen verdien kan ik inderdaad nog steeds de Aldi voor Liebfraumilch, maar dat geloof je toch zelf niet...
Vind ik leuk
blondel +3291
maandag 11 februari 2019 om 20:24
Natuurlijk geven die mannen meer uit en ligt hun levensstandard veel hoger dan bij ons.Maar om mij daarom naief te noemen.Dan heb je niet begrepen wat ik wou zeggen,maar dat is voor uw rekening.
Vind ik leuk
Brubru +4782
maandag 11 februari 2019 om 13:46
Dan zal je je ontslag moeten aanbieden en een opzegtermijn moeten uitdoen.
Je kan dit toch niet vergelijken. In een gewoon werk zijn er geen titels of bekers te winnen.
Daar doe je het als sportman toch voor?
Vind ik leuk
JDP +503
maandag 11 februari 2019 om 13:50
Ik vrees dat je beeld van “de sportman” iets te rooskleurig is.
Vind ik leuk
BW +228
maandag 11 februari 2019 om 15:51
Dan zal ik ook de wettelijke termijn van opzeg moeten doen. Net zoals Poza zijn contractuele afspraak tot 14 juni zou moeten nakomen. Mag van mij vertrekken en schadeclaim indienen van ca 25 miljoen euro (deelname CL). En liefst dit verhalen op zijn makelaar.
Vind ik leuk
Vlad +3728
maandag 11 februari 2019 om 13:14
Dat komt niet meer goed...
Vind ik leuk
BW +228
maandag 11 februari 2019 om 13:14
Sommige makerlaars zijn door en door rot. Er zijn er zelfs bij die bedreigingen uiten naar carrière en familieleden toe. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar wel dat sommige makelaars voor niks terug deinzen voor geldgewin. En laat dit wel duidelijk zijn: deze makelaar heeft geld geroken en wil zich verrijken op de kap van Pozo. Het degoutante voetbalwereldje.
Vind ik leuk
Vaneigens +1169
maandag 11 februari 2019 om 13:16
Ik snap het niet zo goed. Contract is contract, toch? Valt daar over te discussiëren dan?
Vind ik leuk
JDP +503
maandag 11 februari 2019 om 13:45
Met een contract kan je altijd twee dingen : respecteren en uitdoen of verbreken en een schadevergoeding betalen...
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 16:53
Klopt, en die mannen verkeren juist in de ideale positie om een schadevergoeding te betalen, in tegenstelling tot de 'gewone' man.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:35
Haal er het maximum uit en Schop hem en zijn makelaars buiten hij is het niet meer waard dat hij de Genkse kleuren verdedigt. Hoe laag kan je als speler vallen in een persconferentie verklaren wij gaan samen voor de titel. Waarschijnlijk na maximum een jaar terugkeren dat het niet lukt ginder zonder zijn zogezegde maatjes Pozo jij was groot maar nu ben je klein elke supporter die Genkie is voor het leven moet je uitspuwen jij bent het niet meer waard om onze kleuren nog te verdedigen bol het af lafaard
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 13:38]
Vind ik leuk
vampire81 +1325
maandag 11 februari 2019 om 13:40
als er een opstapclausule is en dat bedrag wordt minstens geboden kan/mag een ploeg dit toch niet weigeren als de speler in kwestie daar wil op ingaan, nu zou het waarom van het bestaan van dergelijke clausule niet mogen uitgeoefend worden, dat lijkt mij toch zeer raar en zelfs helemaal niet reglementair, waarom contractueel iets opnemen als het toch de bedoeling is dat er nooit gebruik van mag of kan gemaakt worden zo hier heel duidelijk blijkt te zijn
Vind ik leuk
margot +174
maandag 11 februari 2019 om 16:08
Omdat er in het zwart betaald is geworden.... Genk is altijd de dupe. Ze hadden hem naar het oosten moeten laten gaan en een vervanger moeten aantrekken. Al langer liet hij uitschijnen naar een lucratief contract te ijveren. Dit wordt mi zowiezo een rechtzaak.
Vind ik leuk
Quizmaster +546
maandag 11 februari 2019 om 14:12
Buitenshoppen en bij de kampioenenviering zijn naam niet meer noemen!
Zo zie je maar... wat een mongolen er in de voetbalwereld zitten! Clubliefde mijn gat ja!
Einde maken aan dit gedoe, de rust laten terugkeren en verderwerken met spelers die wel voor de titel willen spelen!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:13
Als je 2500 euro per maand heb,en een andere baas wil je een contract van 10000 euro per maand geven hoe veel van ons gaan nee zeggen,niet veel denk ik.En je moet de kans grijpen als ze daar is,zo simpel is het.
Vind ik leuk
BW +228
maandag 11 februari 2019 om 15:57
Dan ga je toch 6 weken opzeg moeten doen vooraleer je kan vertrekken. (Pozoelo is 2,5 jaar in Genk). Hoe ga je als club ooit iets kunnen opbouwen ??? En dit kan iedere club overkomen ...
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 16:55
Maar als je nu al 1 miljoen per jaar hebt..........
Vind ik leuk
blondel +3291
maandag 11 februari 2019 om 20:27
Netje ,wat een vergelijking.Zo gebeurt dat niet in het echte leven.Welke andere baas gaat u x 4 geven voor hetzelfde werk?Als je zo iemand kent ,mag je me hem doorsturen hoor.
Vind ik leuk
camargue +5280
maandag 11 februari 2019 om 14:19
fout van die zijn makelaar?

NO WAY, die zijn makelaar zal enkel in opdracht van Poz zelf werken hoor, hoe pijnlijk dat ook zal zijn voor de Genkies!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:29
Ik trek mij da allemaal nie aan se , wtf , één pot nat , voetballers en makelaars , de prof heeft toch ook een tong ?
Vind ik leuk
margot +174
maandag 11 februari 2019 om 16:09
Niet als er geld op die tong wordt gelegd....
Vind ik leuk
Hhti +1596
maandag 11 februari 2019 om 14:30
Denk dat je als persoon nog altijd kunt zeggen tegen je manager, ik wil dit of dat en je kan hem ook tegenhouden iets te ondernemen. Voor mij is het duidelijk dat hij voor de miljoenen gaat en kun je het hem kwalijk nemen op die leeftijd?
Vind ik leuk
margot +174
maandag 11 februari 2019 om 16:12
Dan moet je geen afspraken maken met de club in Januari. Dan moet ge die nakomen. Er zijn teveel personen die geld ruiken en dan is alles geoorloofd. Voetbal wordt op zo'n manier kapotgemaakt. Teveel managers en makelaars die hun zakje moeten vullen. Pozuelo voor 8 miljoen naar Canada en 2 miljoen in de zak van de manager…. Gemakkelijk geld verdienen en wat doen UEFA en FIFA zij kijken ernaar en vullen stilletjes mee hun zakjes.
Vind ik leuk
wesleyvb +1281
maandag 11 februari 2019 om 14:30
8 miljoen pakken en oprotten met die kerel! emotioneel afscheid, mijn kloten ! Clubliefde bestaat niet, zelfs niet als je op punt staat kampioen te spelen! weg ermee, vuiligheid! Ons allemaal liggen kloten ja ! Wij zijn Genk, warme familieclub! hoort dit gedoe NIET bij !
Vind ik leuk
Watcher +1034
maandag 11 februari 2019 om 14:39
een speler die met zijn gedachten niet meer bij de club is, kun je best laten gaan, voor de sfeer helemaal verziekt is.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:49
Gewoon wet van '78 laten gebruiken, contract ontbonden en dan met zijn vrouw en kinderen naar China sturen want Canada is dan geen optie. Veel plezier daar tussen de Chinezen voor vrouw en kinderen!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 14:51]
Vind ik leuk
margot +174
maandag 11 februari 2019 om 15:59
Laat hem maar contractbreuk plegen. dan kan hij niet naar Canada, maar naar China. Daar zal dan zijn vrouw niet blij mee zijn.... Wat een comedy. Wat is een afspraak en of contract nog waard? Laat hem contractbreuk plegen dan kan hij niet spelen zolang dit niet is uitgemaakt voor de rechtbank. In dit geval geen Spaanse, maar een Belgische rechtspraak.
In alle geval zou ik hem zijn kapiteinsband afnemen, op het scheidsrechterblad zetten en niet laten spelen. Wat mij vooral opvalt is dat de BVB zich niet laat horen met een statement. Die horen toch de internationale regelementen ivm transferts toch te kennen!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:14
De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend, als hij dat doet kan hij wel niet naar Toronto waar hij zo graag heengaat schiet hij zich zelf in zijn voeten doe maar voor ons is er voor jou geen plaats meer in Genk. Wij waren fier op jou je koos niet voor het geld maar voor de club, nu ben je voor mij een echte duivel in een wijwatervat. Zo als je nu bezig bent laat jij de ware ik van Pozuele kennen enkel het geld telt een gegeven woord en een contract tellen voor jou niet rot gewoon op.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:27
Ik begrijp hem niet. Is hij dan zo slecht af bij Genk,ik dacht van niet...Of is het de lokroep van het geld dat naar zijn hoofd gestegen is...
Vind ik leuk
Robbie007 +727
maandag 11 februari 2019 om 16:28
Het is de schuld van het geld ... en de sossen.
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 16:57
Die verbranden het geld
Vind ik leuk
wesleyvb +1281
maandag 11 februari 2019 om 17:02
En als hij alsnog blijft, zal ik hem 90min uitfluiten de klootzak
Vind ik leuk
Casto +9
maandag 11 februari 2019 om 17:15
Op die 2 maanden steekt het ook niet die managers die ruiken geld
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 17:16]
Vind ik leuk
Lunam +1986
maandag 11 februari 2019 om 19:38
Den baas is geen baas meer.
Vind ik leuk
Gimini +1054
maandag 11 februari 2019 om 21:40
Niet alles op Pozuelo of de makelaar steken , Bij Genk zijn het ook geen lulletjes rozenwater. Het heeft allemaal geen zin , 8 milj opsnorren een strik er rond en naar Canada ermee . Laten we zeker niet de rust verstoren in de groep. Die zal wel tonen dat ze het zonder hem ook kunnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws