Racing Genk komt zelf naar buiten met statement over Pozuelo

Racing Genk komt zelf naar buiten met statement over Pozuelo

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 12:23ma 11-02-2019 om 12:23

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 12:27ma 11-02-2019 om 12:27

Racing Genk is meer dan ooit topfavoriet voor de landstitel, maar er wordt vooral gesproken over Alejandro Pozuelo. De Spanjaard gaat mogelijk nog weg naar FC Toronto. Genk komt nu met een officieel statement op de website.

Genk benadrukt dat het een deal heeft met Pozuelo. 'In januari bereikte KRC Genk een rechtsgeldig akkoord met Alejandro Pozuelo dat hij zou blijven tot 14 juni 2019. Zijn management geeft nu aan dat Pozuelo de club eerder wil verlaten. Dat gaat voor KRC Genk in tegen haar engagement met de speler, de hele spelersgroep én haar supporters.'

Genk wil Pozuelo absoluut niet laten gaan. 'Het gaat de club niet om geld, maar om het sportief project met haar hele spelersgroep. In die groep is Alejandro een zeer belangrijke speler. Daar komt bij dat de wintertransferperiode afgelopen is. Bovendien maakte de club zeer duidelijke afspraken met de hele spelersgroep. Méér dan één speler bleef met het oog op het in stelling brengen van de sterkst mogelijke ploeg in het vervolg van dit seizoen.'

Verder zal Genk niet meer communiceren over deze zaak. 'KRC Genk hoopt dat Pozuelo en zijn entourage zich vinden in dit club standpunt. Gezien de gevoeligheid van het dossier werd vanmorgen beslist dat er buiten dit persbericht geen reacties gegeven zullen worden zolang het dossier loopt. Ook niet na de persconferentie vanmiddag.'

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 12:31
Correct standpunt en goede communicatie!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:35
Krachtig en duidelijk meer moet dat niet zijn.
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 12:44
En 1 onzekerheid minder, niet 'volgende mercato' maar wel 14 juni 2019;
Vind ik leuk
JanB +6663
maandag 11 februari 2019 om 12:51
Als die makelaars hun geliefkoosde spel blijven spelen zal het zeer moeilijk zijn voor Genk om hun spelverdeler op andere gedachten te brengen
Vind ik leuk
Geert1980 +700
maandag 11 februari 2019 om 13:00
Jongen toch wa makelaars?
Precies of hij zal vertrekken tegen zijn zin doe normaal man.
Vind ik leuk
K1908 +2047
maandag 11 februari 2019 om 13:38
Toch niet tegen zijn zin lijkt het...
Vind ik leuk
Vaneigens +1169
maandag 11 februari 2019 om 13:19
Geen transfer en naar de B-kern wegens wangedrag. DAT zou pas een statement zijn.
Vind ik leuk
KDB +47
maandag 11 februari 2019 om 13:23
INDERDAAD EN ZEKER EN VAST OOK ALS HIJ BLIJFT GEEN KAPITIENSBAND MEER !
Vind ik leuk
camargue +5280
maandag 11 februari 2019 om 14:16
B-kern? dat is zuiver kapitaalsvernietiging !

Vind ik leuk
Vaneigens +1169
maandag 11 februari 2019 om 17:05
Dat is dan maar zo. De volgende speler die zoiets wil lappen, zal wel een keertje extra nadenken. Als de speler ervoor kiest het kapitaal van zijn club te vernietigen, dan kan de club ook de carrière van de speler vernietigen. Een paar keer voet bij stuk houden.
Vind ik leuk
camargue +5280
maandag 11 februari 2019 om 17:07
tja, hebben ze met Obradovic en Vranjes ook al gedaan hoor, maar die mannen liggen daar echt niet van wakker denk ik. Een dik contract zeker ...
Vind ik leuk
camargue +5280
maandag 11 februari 2019 om 14:15
tja, als die ten koste van wat dan ook weg wil zal je als club daar toch moeten in meegaan, anders zit je daar met een speler dat heel den boel verziekt.

Zoals steeds zijn er geen winnaars in zulke zaken!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:30
als hij zijn 8 miljoen betaald die in zijn opstapclausule staan is hij er zo weg. Niet dat ik dit goed praat.
Vind ik leuk
Quizmaster +546
maandag 11 februari 2019 om 15:43
Ik zou eigenlijk eens willen wat Pozo zelf denkt..zou ook hij hier voor 100% achterstaan? Ik kan me dat niet voorstellen....
Ik ga er ook niet meer van wakkerliggen.
Een speler die niet voor Genk wilt blijven spelen bolt het maar af! Net als die Zegrova..Genk niet goed genoeg? Doei
Vind ik leuk
Lodecol13 +3185
maandag 11 februari 2019 om 17:27
Als de speler geen goesting heeft tekent die dat contrackt toch ni zeker , dat wenen zit in elke voetballler als comedianten op het plein zijn ze top.als ze eens naar van aken opkijken die laat ondanks alles zijn kop ni zot maken door managers of denk ge dat ze voor hem niet klaar zitten ,maar die zijn standpunt is duidelijk naar de managers
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws