OFFICIEEL: Christian Benavente heeft nieuwe club te pakken

OFFICIEEL: Christian Benavente heeft nieuwe club te pakken

Gepubliceerd: dinsdag 22 januari 2019 om 17:48di 22-01-2019 om 17:48

Laatste update: dinsdag 22 januari 2019 om 18:22di 22-01-2019 om 18:22

Christian Benavente verlaat Sporting Charleroi, hij trekt naar het Egyptische Pyramids FC. Dat kondigde de club dinsdag zelf aan op Twitter. Pyramids FC staat momenteel tweede in de Egyptische Premier League. 

Benavente werd in het verleden al geregeld aan topclubs uit onze competitie gelinkt. Zo werden KAA Gent, Anderlecht en Club Brugge al in verband gebracht met de Peruviaanse spelmaker van Charleroi. De hoge vraagprijs van Charleroi schrikte de Belgische topclubs echter af. Gent richtte zijn pijlen op Roman Bezus als alternatief. 

Nu blijkt het alsnog het Egyptische Pyramids FC te zijn dat Benavente weghaalt uit de Jupiler Pro League. Met de transfer zou zo'n zes miljoen euro gemoeid zijn.

Sterspeler
Charleroi verliest zo wel één van zijn sleutelpionnen met het oog op Play-Off 1. Benavente (24) kwam in 2016 van het Engelse MK Dons naar Charleroi. Voordien speelde hij ook voor de jeugdploegen van Real Madrid. Dit seizoen was hij al goed voor tien doelpunten en drie assists.

Plaats een reactie

dethklok28 +5288
dinsdag 22 januari 2019 om 17:54
Wat? Serieus?
Vind ik leuk
freeman +13464
dinsdag 22 januari 2019 om 17:55
Was wel enigszins te verwachten !
Vind ik leuk
dethklok28 +5288
dinsdag 22 januari 2019 om 17:57
Te verwachten dat hij naar Egypte ging gaan? Heb ik ergens een artikel gemist dan?
Vind ik leuk
freeman +13464
dinsdag 22 januari 2019 om 18:04
Verstandige manager die ook niet alles aan de grote klok hangt !
Vind ik leuk
Zelfkweek +1304
dinsdag 22 januari 2019 om 18:13
Denk dat ie zoiets als manager gewoon niet aan de grote klok wil hangen 😂😂😂
Vind ik leuk
Geert1980 +700
dinsdag 22 januari 2019 om 18:25
Ja ze boden 6 miljoen € en dat Marc coucke snel moet handelen want Anderlecht wou hem ook stond gisteren in een artikel.
Vind ik leuk
JanB +6663
dinsdag 22 januari 2019 om 17:58
Die jongen snakte al langer naar beter weer !
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:00
Wat een enorme stap in zijn carrière... Enkel jammer dat het achteruit is
Vind ik leuk
Dirk H +3403
dinsdag 22 januari 2019 om 18:04
Zijn bankrekening zal er blij van worden
Vind ik leuk
Freddyploiks +14224
dinsdag 22 januari 2019 om 18:38
Dag denken de Egyptenaren ook over België vrees ik...
Vind ik leuk
j.caesar +899
dinsdag 22 januari 2019 om 18:02
Wat wordt er beter van ... de Bayat's
Vind ik leuk
Geert1980 +700
dinsdag 22 januari 2019 om 18:28
En speler niet? Verdient pak meer terwijl hij bij de zebra's ook het hoogste loon al had van de club.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 18:29]
Vind ik leuk
Blue-Blanc +639
dinsdag 22 januari 2019 om 18:02
Goed voor Gent!
Vind ik leuk
Lord Wenger +17037
dinsdag 22 januari 2019 om 19:42
Blij dat we daarvoor afgehaakt zijn. Blijkt nu ook ambitieloos. Dan liever Bezus.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:19
SURPRISE... Daar zijn veel toffe hotels 5* All Inclisive...
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:21
Was te verwachten, maar ik had niet gedacht dat die naar Egypte zou gaan :o
Vind ik leuk
12a34b +1264
dinsdag 22 januari 2019 om 18:21
WTF? Zonde van het talent! Had zo een mooie vooruitzichten, en dan ben je niet professioneel genoeg om een grote zak geld te weigeren, terwijl je over 5 jaar misschien in de top van La Liga speelt...

Anderzijds ben ik wel blij, want nu is de kans kleiner dat we de Carolo's niet meer in POI zien met hun anti-voetbal.
Vind ik leuk
ScheveStek +1892
dinsdag 22 januari 2019 om 18:22
Of in het slechtste geval net wel PO1 met nog meer anti-voetbal!
Vind ik leuk
12a34b +1264
dinsdag 22 januari 2019 om 18:25
Kan ook natuurlijk, maar ik denk dat je zonder Benavente geen anti-voetbal kan spelen. Anders kom je al zeker niet aan de goal, met 9 brilscores sta je niet meer in POI hoor.
Vind ik leuk
Geert1980 +700
dinsdag 22 januari 2019 om 18:32
Den top van la liga nu ook niet ze
Vind ik leuk
12a34b +1264
dinsdag 22 januari 2019 om 18:54
Na Boateng gisteren is alles mogelijk :)
Vind ik leuk
ScheveStek +1892
dinsdag 22 januari 2019 om 18:21
Van Real Madrid naar Mk Dons, van Charleroi naar Pyramids FC.

Speciale keuzes...
Vind ik leuk
Robbie007 +727
dinsdag 22 januari 2019 om 18:42
Gaan we nu al spelers verliezen aan de Egyptische competitie?
Vind ik leuk
wimdevos +573
dinsdag 22 januari 2019 om 18:48
Ik zal hem niet missen, ben nooit fan geweest... Zou volgens mij bij een topclub in België door de mand zijn gegaan...
Vind ik leuk
Bonanza +1007
dinsdag 22 januari 2019 om 19:08
Ma oesje toch
Vind ik leuk
Dondie +180
dinsdag 22 januari 2019 om 19:16
Die gaat zichzelf sportief gaan begraven in de zandbak bij fc de piramide.
Vind ik leuk
Hierulf +1816
dinsdag 22 januari 2019 om 19:17
Naar Egypte zeg... XD
Vind ik leuk
Quizmaster +546
dinsdag 22 januari 2019 om 19:25
Domme transfer..maar wel goed voor de rekening, waar het uiteindelijk om draait.
Het draait al lang niet meer om prijzen, grote clubs en volle stadions. Dus verrassend is dit niet...
Wat een verrijking is Pozo voor Genk en de JPL
Vind ik leuk
ROBSON +3867
dinsdag 22 januari 2019 om 19:43
Wie had dat gedacht,naar Egypte begod. Spijtig dat hij niet in belgie is gebleven.
Vind ik leuk
Fcb for ever +3908
dinsdag 22 januari 2019 om 19:59
Dit is een verlies voor onze pintjes league.
Vind ik leuk
Vaneigens +1169
dinsdag 22 januari 2019 om 20:24
Jammer, hij zou goed bij Genk of Anderlecht passen.
Vind ik leuk
Julien +1242
dinsdag 22 januari 2019 om 22:09
Zijn manager heeft het piramidespel gewonnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws