UPDATE: 'Transfer van Bezus naar Gent kan nog bijzondere wending krijgen'

UPDATE: 'Transfer van Bezus naar Gent kan nog bijzondere wending krijgen'

Gepubliceerd: woensdag 23 januari 2019 om 08:01wo 23-01-2019 om 08:01

Eerder kwam het nieuws al naar buiten dat KAA Gent geïnteresseerd is in Bezus. Het Nieuwsblad gaat nog een stapje verder en meldt dat de Oekraïner zelf ook naar Gent wil.

Sint-Truiden lijkt zo machteloos te staan. KAA Gent is voor Bezus een financiële en sportieve verbetering en voert de druk op om te vertrekken. Gent bracht vrijdag naar verluidt al een bod van één miljoen euro uit, maar dat is te weinig. Ook onderzoekt STVV de mogelijkheid of één of meer spelers de omgekeerde weg kunnen bewandelen.

‘Antwerp kwam eerder deze maand met een concreet bod waarbij Geoffry Hairemans en eventueel William Owusu in de omgekeerde richting konden gaan. Maar het is AA Gent dat finaal de strijd om Bezus lijkt te winnen’, aldus Het Nieuwsblad.

Update 22/01, 15.05: Volgens Het Laatste Nieuws is de transfer van Bezus naar KAA Gent rond. Dinsdagmiddag bereikten STVV en Gent een akkoord. Volgens de krant stuurt Gent Mamadou Sylla naar Stayen. Zulte Waregem huurde Sylla de afgelopen maanden van Gent. Bij Essevee bevestigen ze nog niet dat Sylla bij hun vertrekt. 

Update 23/01, 07.30: Het Nieuwsblad schrijft dat Bezus dinsdag al een eerste deel van zijn medische testen afrondde, woensdag volgt deel twee. Normaal gezien tekent de Oekraïner nadien een contract voor 3,5 seizoenen bij Gent.

STVV wil de transfer echter enkel laten doorgaan wanneer Mamadou Sylla wordt verhuurd aan hen. Eén probleem: Sylla komt op dit moment op huurbasis nog uit voor Zulte Waregem. Essevee wil eerst zekerheid over het blijven van Hamdi Harbaoui. Sylla zelf zette al druk op de ketel, want hij kwam niet opdagen op training.

Plaats een reactie

Wolf1986 +1922
dinsdag 22 januari 2019 om 07:19
1 miljoen is weinig respectvol tov STVV
Vind ik leuk
Reagens +2932
dinsdag 22 januari 2019 om 08:57
Serieus? En welk bedrag is respectvol en hoe wordt dat bepaald?
De prijs is het bedrag dat overeengekomen wordt tussen beide clubs. Niet meer en niet minder.
Ik kan trouwens niet zeggen dat ik heel warm wordt van deze (potentïele) transfer.
Vind ik leuk
wesleyvb +1281
woensdag 23 januari 2019 om 02:51
Er is in werkelijkheid meer betaald, weet ik uit goede bron, maar dat is een constructie.
Vind ik leuk
Marcenkie +159
woensdag 23 januari 2019 om 09:27
Oei...zwart geld....ssst.. mag niet hé...
Vind ik leuk
wesleyvb +1281
woensdag 23 januari 2019 om 15:09
is allemaal wettelijk hoor, die mannen weten wat ze doen !
Vind ik leuk
Gimini +1054
dinsdag 22 januari 2019 om 07:31
2 a 3 miljoen zou ik zeggen , anders niet laten gaan.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 07:43
wa heeft diene al bewezen?
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +1200
dinsdag 22 januari 2019 om 08:01
Ik zie hem eerlijk gezegd liever naar Gent gaan dan naar Antwerp.
Hij lijkt me echt niet de speler waar wij op zoek naar zijn en Refaelov zou ik daar ook niet voor aan de kant zetten.

Bezus : 16 wedstrijden, 1307 minuten, 3 doelpunten, 3 assists.
Refaelov : 16 wedstrijden, 1220 minuten, 7 doelpunten, 2 assists.

Niet echt een moeilijke keuze volgens mij.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 08:04]
Vind ik leuk
Lord Wenger +17040
dinsdag 22 januari 2019 om 08:59
Liever hem dan Benavente in ieder geval. Die zou Marcq gewijs veel te veel geld gekost hebben.
Vind ik leuk
JLo +731
dinsdag 22 januari 2019 om 11:49
Marcq, Sylla,.... hoge prijs voor max 1 seizoen goed spelen.
Benavente heeft op dat vlak al veel meer bewezen inderdaad.
Vind ik leuk
Lord Wenger +17040
dinsdag 22 januari 2019 om 12:35
Ik hoop vooral dat er nog een verdediger bijkomt. Want als Plastun onze eerste vervanger is voor Bronn of Rosted gaat 't die ons vroeg of laat nog eens punten kosten met zijn uitvoetballen.
Vind ik leuk
Xynix +924
dinsdag 22 januari 2019 om 15:43
Het viel me zondag inderdaad op dat, telkens Plastun aan de bal was, de Buffalosupporters rond mij hun adem eventjes leek te stokken. 😉 Mij overkwam trouwens hetzelfde telkens De bal richting Milic ging 😊
Vind ik leuk
Lord Wenger +17040
dinsdag 22 januari 2019 om 19:54
Verdedigend speelde hij deze keer wel een verdienstelijke wedstrijd, maar aan de bal is het niet om aan te zien.
Vind ik leuk
Fcb for ever +3909
dinsdag 22 januari 2019 om 09:43
Bezus is hot, en terecht.
Maar heeft tegelijkertijd ook nog alles te bewijzen.
Kan wel een mooie transfer zijn voor de Buffalo’s
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18546
dinsdag 22 januari 2019 om 09:50
Rare keuze.. Dat STVV dit toestaat. Een rechtstreekse concurrent voor PO1.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 09:50]
Vind ik leuk
9000 +467
dinsdag 22 januari 2019 om 14:15
Voor een schappelijke prijs zou ik de kans om Bezus te halen niet laten liggen. Goeie techniek en goeie vista. Hoe een transfer zich op het veld kan doorzetten kan je moeilijk op voorhand inschatten natuurlijk. Vandaar, indien schappelijke prijs, zodat je niet met een Andrijasevic 2.0 komt te zitten...
Vind ik leuk
Lord Wenger +17040
dinsdag 22 januari 2019 om 15:16
Als Sylla dan effectief nog eens de omgekeerde beweging maakt, is het echt wel een goede deal voor ons.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 15:16]
Vind ik leuk
Brubru +4783
dinsdag 22 januari 2019 om 15:30
Sylla heeft bij ons in ieder geval nooit kunnen overtuigen. Al is hij beter dan Bedia dat wel. Maar van een speler die het dubbele gekost heeft van Bongonda verwacht Ik toch iets meer dan wat hij liet zien. Al is spelen in een slechte ploeg ook geen geschenk natuurlijk.
Vind ik leuk
Lord Wenger +17040
dinsdag 22 januari 2019 om 19:57
Dat is ook zo. Kan een nuttige spits worden voor STVV. Bij ons heeft hij redelijk wat speelgelegheid gehad zag je bij vleugen dat er iets inzit, maar de kansen die hij gemist heeft waren op sommige momenten echt onbegrijpelijk. Uiteindelijk was er geen vertrouwen meer en is hij vervolgens nog amper van de bank geraakt bij ons.
Vind ik leuk
Xynix +924
dinsdag 22 januari 2019 om 15:47
Bezus met Chakvetadze en Brechtje, dat moet voor vuurwerk kunnen zorgen. En als Dompe en jullie Noorse spits zoals zondag spelen, dan zou Gent wel eens de verrassing van PO1 kunnen worden. Heel mooie transfer. Puik werk van Louwagie, De Witte en Schepens.
Vind ik leuk
Lord Wenger +17040
dinsdag 22 januari 2019 om 20:00
Laat ons hopen! Bezus stond al op mijn lijstje voor de mercato begon (vooral als back-up voor Vadis). Als die jongens die je noemt in vorm zijn, dan gaan we nog een mooie tweede seizoenshelft tegemoet inderdaad! Maar het moet nog altijd op 't veld gebeuren.
Vind ik leuk
Xynix +924
dinsdag 22 januari 2019 om 20:33
Helemaal juist Lord. En ik was verdorie Vadis nog vergeten. Shame on me. De klasse druipt daar nog altijd van af. Bakkali heeft zich daar voorbije zondag enkele keren serieus aan mispakt. Hopelijk blijft hij fit.
Vind ik leuk
Lord Wenger +17040
dinsdag 22 januari 2019 om 22:58
Dat is het jammerlijke grote vraagstuk bij hem, anders was hij sowieso bij de beste middenvelders van deze competitie.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 15:37
Halen po1 niet.
Vind ik leuk
DD +47
dinsdag 22 januari 2019 om 16:02
Goeie deal voor Gent. Schappelijk prijsje en concurrent verzwakt...
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 21:59
Is afwachten, zoals al dikwijls in het verleden is gebleken. Omgaan met druk is niet te onderschatten, de ene is daar gevoeliger voor dan de andere...laat ons hopen dat hij het niveau van Yaremchuk ook wat omhoog helpt. Ofwel Bezus op de flank en Sørloth in de spits, lijkt mij ook,geen slechte keuze.
Vind ik leuk
j.caesar +900
woensdag 23 januari 2019 om 09:02
AA Gent steekt naar de kroon van anderlecht voor de (dure) mislukte transfers
Vind ik leuk
Marcenkie +159