'KRC Genk krijgt miljoenenbod binnen van Premier League-club, maar weigert'

'KRC Genk krijgt miljoenenbod binnen van Premier League-club, maar weigert'

Gepubliceerd: maandag 14 januari 2019 om 10:33ma 14-01-2019 om 10:33

Laatste update: maandag 14 januari 2019 om 10:33ma 14-01-2019 om 10:33

KRC Genk start het nieuwe jaar als competitieleider in de Jupiler Pro League. De Limburgers hebben heel wat talent rondlopen, dat merken uiteraard ook buitenlandse (top)clubs op. Zo is er nieuwe interesse voor Ally Samatta.

Meer nog: Sporx weet dat het Engelse Cardiff City een bod heeft gedaan op de aanvaller van Genk. De Premier League-club bood dertien miljoen euro, maar dat bleek dus niet voldoende voor de Limburgers.

Samatta is op dit moment de topschutter in de Jupiler Pro League, waardoor er veel interesse is voor de Tanzaniaan. Eerder meldde ook Fenerbahce zich bij Genk, maar ook bij die piste wordt er geen doorbraak verwacht.

Enkel Pozuelo kan weg
De enige speler die Genk nog kan laten gaan, is Alejandro Pozuelo. De Spanjaard kan dankzij een clausule in het contract voor acht miljoen euro vertrekken. Bovendien heeft Pozuelo een lucratief aanbod uit het Midden-Oosten op zak. Ten laatste dinsdag verwacht Genk een antwoord van haar spelmaker.

Poll

Hoeveel is Samatta volgens jou waard?

(756 stemmen)

Plaats een reactie

TageMeister +7859
maandag 14 januari 2019 om 10:34
Als de spelers mee willen in dit verhaal is het TOP !
Vind ik leuk
Wankstar123 +2360
maandag 14 januari 2019 om 10:50
Meer dan 20 miljoen? Zot zeker!
Vind ik leuk
THOR4ever +3078
maandag 14 januari 2019 om 11:27
Vindt er maar één die meer gescoord heeft.., Dan moet je allicht bij veel duurdere spelers gaan zoeken.
Vind ik leuk
K1908 +2441
maandag 14 januari 2019 om 11:42
2 wedstrijden meer dan Dimata, 2 doelpunten meer. Zou je voor Dimata dan ook 15 mio durven vragen?
Vind ik leuk
THOR4ever +3078
maandag 14 januari 2019 om 12:30
Die 9 doelpunten (!) in de Europaleague veeg je dan wel gemakkelijkheidshalve onder de mat, terwijl het juist die doelpunten zijn die opvallen in het buitenland. Dimata is trouwens ook een ‘ruwe goudklomp’. Geef die jongen vertrouwen en tijd en hij gaat ook niet meer weg voor 15 miljoen binnen een seizoen of 2.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 12:31]
Vind ik leuk
K1908 +2441
maandag 14 januari 2019 om 13:46
Mijn excuses, in die andere reactie heb ik die er wel bij betrokken.
Vind ik leuk
Prpldynmt +7749
maandag 14 januari 2019 om 12:42
Hoewel ik de genoemde bedragen al ranzig vind, verkopen de Belgische clubs hun spelers veel te goedkoop als je ze vergelijkt met het buitenland. Alsof Frenkie De Jong 75 miljoen euro waard is ...
Vind ik leuk
pie_111 +328
maandag 14 januari 2019 om 10:58
Als ze 15 miljoen geven zou ik toch akkoord gaan.
Ondanks zijn topseizoen dit jaar ben ik er niet 100% van overtuigd dat hij het lang gaat volhouden.
is ook al 26 jaar en is pas zijn eerste goede seizoen (qua statistieken) bij racing genk. Voor beide partijen is dit het ijzer smeden als het heet is.
Vind ik leuk
THOR4ever +3078
maandag 14 januari 2019 om 11:25
Is niet zijn eerste goed seizoen. Heeft in 16-17 ook 20 doelpunten gescoord (alle competities samen). Dit seizoen steekt hij er wel bovenuit.
Vind ik leuk
K1908 +2441
maandag 14 januari 2019 om 11:45
Ik kom aan 18 doelpunten in Beker, competitie en Europa cup dat jaar. Niet bepaald denderend?

Nu echter al aan 24 voor dezelfde competities. Da's een heeeel stuk beter...

Vind meer dan 20 miljoen voor een speler van 26 uit de Belgische competitie toch ook veel, tenminste zonder bevestiging van de eerste seizoenshelft...
Vind ik leuk
THOR4ever +3078
maandag 14 januari 2019 om 12:42
Voor een spits die er 18 binnenjast op één seizoen zijn er veel clubs in de JPL die blind zouden tekenen. Kijk eens naar de bedragen waarvoor ze in Nederland spelers verkopen (en dan niet alleen de absolute toppers). Voor de JPL is 15m veel geld ; in de Premier League is dat kleingeld. Ik had enkele jaren geleden een vergadering in het stadion van Manchester United toen daar de deal met kledingsponsor Adidas werd ondertekend en aangekondigd : 90 miljoen per jaar. Inz TV-gelden spreek je over honderden miljoenen, en de merchandising machine achter die clubs is indrukwekkend. Dus wat mij betreft mogen alle Belgische clubs wat inhaliger worden :-)
Vind ik leuk
K1908 +2441
maandag 14 januari 2019 om 13:45
Ik ben het helemaal eens met het feit dat er vanuit België te weinig wordt gevraagd. Al helemaal als je vergelijkt met de Nederlanders.

Momenteel denk ik echter dat meer dan 20 mio te veel gevraagd is. Niet meer, niet minder.. ;-)
Vind ik leuk
freejazz +2589
maandag 14 januari 2019 om 10:58
Waar zijn we beland ?
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 11:25
Veel te weinig voor de topschutter en tijdens wintermercato. Na het seizoen mogen ze dat bedrag nog eens bieden.
Vind ik leuk
K1908 +2441
maandag 14 januari 2019 om 11:46
We hebben KAra zo ooit gehouden en niet laten gaan voor 15 mio, serieuze misstap imo...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19168
maandag 14 januari 2019 om 11:29
15 miljoen voor Samatta is toch al een aardig bedrag. Meer zou straf zijn.
Vind ik leuk
Lupo +591
maandag 14 januari 2019 om 11:29
Cardiff City Football Club is een Welshe voetbalclub, die uitkomt in de Engelse competitie, evenals Swansea City AFC

dat maakt de ploeg nog niet engels maar brits , dacht ik
Vind ik leuk
Vaneigens +1277
maandag 14 januari 2019 om 13:15
Voor een club uit de PL, China of PSG moet je zeker meer vragen dan 20 000 000. Die weten anders toch niet wat te doen met hun centen.
Vind ik leuk
Xytox +2771
maandag 14 januari 2019 om 15:39
En straks begint Samatta te twijfelen of hij nog wel eens de kans zal krijgen om in de PL bakken meer geld te verdienen, kruipt het in zijn hoofd en presteert hij misschien niks meer (zie Dendocker en vele anderen...)
We hebben ondertussen al veel te vaak gezien dat spelers een transfer ontzegd wordt en dat ze daarna voor de helft van de prijs vertrekken, dus hopelijk voor Genk wil hij effectief zelf blijven, anders kan je hem beter laten gaan!
Vind ik leuk
wesleyvb +1331
dinsdag 15 januari 2019 om 04:12
En als Anderlecht een Tielemanske verkoopt dan moet dat direct 25miljoen zijn! en ge ziet wat hij er van bakt in Monaco, NOUGABOLLEN! 5 mooie afstandschoten en zondagsgoals op een seizoen en dan heb je het gehad. Samatta 15 miljoen, Berge 25miljoen, Trossard 15miljoen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 januari 2019 om 04:15]
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 06:14
13 Mil? strik er rond en verkopen. Feit, is de topschutter maar wat voor een ploeg heeft hij achter zich? Ruslan M, Berge, Pozuelo, Trossard, Maehle ... zij lanceren aanval na aanval. Ik zie matchen tot 20 doelkansen en dan gaan er een paar van binnen maar dat moeten er altijd meer zijn. Hoeveel mannen heeft Samago 1 vs 1 al voorbij gegaan en het afgemaakt, het zullen er geen 3 zijn.

Kijk naar een match zoals tegen Stvv thuis. Die komen dan 1 keer en scoren aan 100%. Als Krc aan 100% scoort swingen de statistieken uit hun dak. Zet daar een spits als een oude Karelis of Sonck. Dan is de ploeg af. We missen nog altijd een echte targetspits.

Ik hoop maar dat Pozu niet zal vertrekken, zonder hem en Ruslan zakt Krc in elkaar als een pudding

Forzaa
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws