OFFICIEEL: Anderlecht sluit Mbodji opnieuw in de armen: ''Halen toptalent terug''

OFFICIEEL: Anderlecht sluit Mbodji opnieuw in de armen: ''Halen toptalent terug''

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 13:46vr 11-01-2019 om 13:46

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 14:17vr 11-01-2019 om 14:17

De transfer van Kara Mbodji is compleet in kannen en kruiken. Anderlecht maakt op de officiële website melding van de terugkeer van Mbodji, die paars-wit voorbije zomer nog op huurbasis verruilde voor het Franse Nantes.

Mbodji meldde zich donderdag al op de stage in Pinatar, waar hij voor de eerste keer meetrainde met de groep. Het was vervolgens afwachten totdat ook al het papierwerk in orde was gemaakt. Vrijdagmiddag was het zover. 'In overleg met de speler heeft de directie beslist om Kara, die vier maanden op uitleenbasis voor FC Nantes speelde, terug te verwelkomen' schrijft Anderlecht op de eigen webstek.

Het is de eerste transfer van Michael Verschueren en Frank Arnesen, het nieuwe sportieve duo bij de Brusselaars. Verschueren is verheugd over de rentree van Mbodji, die leiderschap moet gaan tonen in de achterhoede van Fred Rutten. ''Met Kara halen we niet alleen een toptalent terug naar het Astridpark. Het is een ervaren speler, die in de verdediging de nodige maturiteit zal bijbrengen'', zegt Verschueren in een eerste reactie.

Ondertussen werken Verschueren en Arnesen ook aan een rentree van Chancel Mbemba.

Poll

Een goede zet van Anderlecht?

(302 stemmen)

Plaats een reactie

K1908 +2407
vrijdag 11 januari 2019 om 13:51
:-|
Vind ik leuk
TageMeister +7835
vrijdag 11 januari 2019 om 14:08
Transfer of verplichte terugkomst?
Vind ik leuk
strat2 +1107
vrijdag 11 januari 2019 om 14:09
Ik ben benieuwd!😔
Maar als Rutten hem kan gebruiken en in de hand houden, dan geef ik hem (Kara Mbodji) voorlopig het voordeel van de twijfel.

PS: Maar eerlijkheidshalve "dien " ik er toch ook bij te zeggen dat ik vooraf (en dan vooral kwestie van uitvoetballen) een iets ander profiel in mijn hoofd had als leider van de defensie.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 14:23]
Vind ik leuk
Gregn +176
vrijdag 11 januari 2019 om 14:21
Dat is geen slechte transfer voor a'slecht
Vind ik leuk
Geofpurple +6658
vrijdag 11 januari 2019 om 15:24
zelf gevonden? Zo origineel zeg :P
Vind ik leuk
Gregn +176
zaterdag 12 januari 2019 om 23:09
KiekeFretters zalmhesjes NV coucke couckenmisbaksels
Vind ik leuk
Geofpurple +6658
zaterdag 12 januari 2019 om 23:19
stel mij niet enkel vragen bij uw IQ , ook bij je leeftijd :P voor iemand die '27' zou zijn, gedraag je je als iemand die jonger is dan 10, en dan ben ik nog vriendelijk
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 23:20]
Vind ik leuk
Gregn +176
zaterdag 12 januari 2019 om 23:37
Wel wel wel tgaat haar nie ze het meisje het begon met een compliment Dat het geen slechte transfer is voor Jullie als rscl suporter Dat zegn deed al zeer waar stookt het een leider in de verdediging voor de rust te bewaren op het middenveld een kuitenbijter en iemand met een actie en dan doen die nekken mee voor de prijzen btw Ben je werk volk doe Dan niet uit de hoogte want Das geen club voor de arbeidersklasse of de middenstand dus doe nie groot of zoek u een deftige voetbalploeg en alst Dan toch paars moet zijn neemt fiorentina gp
Vind ik leuk
Geofpurple +6658
zaterdag 12 januari 2019 om 23:39
Ik behoor niet tot de arbeidersklasse, of toch niet dat soort klasse dat jij bedoelt neen :D
Vind ik leuk
Gregn +176
zaterdag 12 januari 2019 om 23:39
En oja mn iq werd op 110 gemeten kheb 3 diplomas tot nu toe en Ben bezig voor mn volgende
Vind ik leuk
Heppen1J +842
vrijdag 11 januari 2019 om 14:31
ze zullen hem nog goed kunnen gebruiken toch beter.allezins dan vrangnes
Vind ik leuk
Makke53 +402
vrijdag 11 januari 2019 om 14:37
Persoonlijk vind ik dat Bornauw op die plaats moet blijven. Die kan tenminste uitvoetballe!
Vind ik leuk
Xytox +2760
vrijdag 11 januari 2019 om 15:51
Prio 1 voor een verdediger is verdedigen en daar moet Bornauw ook nog redelijk wat stappen zetten, maar Bornauw kan tenminste nog stappen zetten. Kara is verdedigend ook verre van perfect en die zet alleen nog stappen achteruit, dus Bornauw mag van mij ook blijven staan...
Vind ik leuk
j.caesar +1273
vrijdag 11 januari 2019 om 14:38
Waarom moest hij dan weg als hij zo goed is als wat men zegt
Vind ik leuk
Geofpurple +6658
vrijdag 11 januari 2019 om 15:25
Loonlast + blessuregevoeligheid. Dat weet iedereen ondertussen toch wel.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:06
En die man van 8 miljoen dan, Sanneh ?? efkens terug naar af en 8 miljoen door de molen gedraaid...proficiat !!...zeg op een maandagmorgen maar s aan uwe baas da ge een zaak afgesloten hebt met 8 miljoen verlies...het wordt de 'time of your life', denk ik.
Vind ik leuk
Boerken +8326
vrijdag 11 januari 2019 om 17:51
Is toch al 2 miljoen minder dan de Roemeen 😛
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:36
Stanciu was 8m 7 eu .
Vind ik leuk
Boerken +8326
vrijdag 11 januari 2019 om 19:59
8.7mil. ?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:33
Hij heeft zijn kwaliteiten, maar dit is toch een stap terug. Niet ten opzichte van de huidige kern. Maar als je naar de toekomst kijkt dan zoek je toch uitvoetballende verdedigers. Dat past dan toch niet in het objectief dat men stelt. En ook, hij wou al eerder weg, hij heeft problemen met de knie, is niet echt wendbaar, hij wordt ook in snelheid gepakt, uitvoetballen is dramatisch. Hij is niet slechter dan wat er nu staat, maar wil Anderlecht een stap hogerop of niet???
Vind ik leuk
firedwarf +3888
zondag 13 januari 2019 om 00:19
Kwee nie wa ik der van moet denken... Is Kara zoveel beter dan een bornauw? Geeft hij een verdediging het nodige leiderschap??? Betwijfel da, in het verleden was Kara ook niet de meest secure verdediger... Nuja tis in ieder geval beter dan bepaalde kloefkappers die ze gekocht hebben die enkel rode kaarten verzamelen natuurlijk...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws