Mundo Deportivo: Transfer van De Ligt naar FC Barcelona gaat definitief niet door

Mundo Deportivo: Transfer van De Ligt naar FC Barcelona gaat definitief niet door

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 09:48vr 11-01-2019 om 09:48

Matthijs de Ligt vertrekt definitief niet naar FC Barcelona. Dat schrijft het Spaanse Mundo Deportivo vrijdag. De club gaf de komst op de negentienjarige Ajacied al op vanwege de exorbitante eisen van zaakwaarnemer Mino Raiola, maar na de komst van Jean-Clair Todibo is het boek definitief dicht.

Barcelona haalde deze week Todibo op bij Toulouse. De negentienjarige Fransman speelt op dezelfde positie als De Ligt en is even oud, maar ook een stuk goedkoper. Door de komst van Todibo kan er een streep gezet worden door de naam van De Ligt. De Ajacied moet naar verluidt 75 miljoen euro opbrengen. Raiola wil zijn cliënt stallen bij de hoogste bieder, zo klonk het eerder. Barcelona doet niet mee aan dat spel en schakelde over naar andere spelers.

Met dat De Ligt niet naar Barcelona komt, werd in Spanje al rekening gehouden, maar volgens Mundo Deportivo hoopte de Ajacied tot het laatste moment op een Spaanse transfer. Naar verluidt wilde de Ajax-aanvoerder graag met Lionel Messi en Frenkie de Jong spelen, die volgens Spaanse media wél op weg is naar Catalonië. 

Mundo Deportivo schreef afgelopen zomer bijna dagelijks over De Ligt, maar daar lijkt nu een einde aan te komen. Daar heeft de komst van Todibo voor gezorgd. 

Plaats een reactie

zapperboy +1226
vrijdag 11 januari 2019 om 10:14
Dat Jean-Clair Todibo kwalitatief zeker niet moet onder doen voor De Ligt weten we al lang, niet voor niks zegt men : de nieuwe Varane.
Geweldig dat Barca zich niet heeft laten bezeiken door dat vettig Amsterdammertje.
Vind ik leuk
j.caesar +1290
vrijdag 11 januari 2019 om 10:15
Knap van Barcelona !
Vind ik leuk
Amongoth +287
vrijdag 11 januari 2019 om 10:27
Real, Barcelona, zijn enorm grote ploegen, die de laatste seizoenen een enorm probleem hebben, en dat is dat de transferprijzen zo enorm de hoogte zijn ingeschoten. De loonlasten zijn daar zo hoog, dat ze ook de centen niet hebben, om bvb. twee a drie aankopen te kunnen doen die, per speler boven de 80 a 100 miljoen uitkomen.
Dit legt hen een beetje aan banden, en gaat men terug opzoek naar spelers, met enorm potentiel en tegelijk betaal baar zijn.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:28]
Vind ik leuk
Messifanboy +1209
vrijdag 11 januari 2019 om 10:31
70 miljoen is precies teveel voor meneer Kraps. :D
Vind ik leuk
DDT +3936
vrijdag 11 januari 2019 om 11:26
Raioli de grootste ziekte in het voetbal. Trouwens als de ligt bij Barça wil spelen kiest hij toch gewoon een andere manager. Raioli bepaalt dus volledig zijn toekomst op basis van enkel en alleen geld
Zielig noem ik dat.
Vind ik leuk
Amongoth +287
vrijdag 11 januari 2019 om 13:41
Het draaid toevallig allemaal om geld, als die kan zorgen dat jij 15 miljoen extra hebt, en hij slaat ervoor zichzelf ook nog een 10 op zijn bil, dan ben ik overtuigt dat ik DDT niet zal horen.
Vind ik leuk
DDT +3936
vrijdag 11 januari 2019 om 17:07
Kwestie, van tevreden te zijn en sportieve ambities. Liever bij Barcelona voor 5 miljoen dan in de zandbak voor 15 miljoen.
Vind ik leuk
Amongoth +287
vrijdag 11 januari 2019 om 23:11
Die gasten zijn alleen niet meer snel tevreden, eens ze goed beginnen te verdienen, is het naar de k...ten.
Alternatief, een jaar op uw tanden bijten, of met wat pech, 3 jaar op de bank bij Barca .
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 23:14]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws