Verwachtingen liggen erg hoog voor Standard in 2019 : 'De titel'

Verwachtingen liggen erg hoog voor Standard in 2019 : 'De titel'

Gepubliceerd: vrijdag 4 januari 2019 om 11:06vr 04-01-2019 om 11:06

Laatste update: vrijdag 4 januari 2019 om 11:14vr 04-01-2019 om 11:14

KRC Genk dook 2019 in als koploper van de Jupiler Pro League met 48 punten, voor Club Brugge (41) en Royal Antwerp FC (38). Als vierde moet Standard Luik (36) ongetwijfeld nog knokken voor een plekje van Play-Off 1.

Toch maakten de Rouches de voorbije weken indruk. Sinds 11 november zitten ze aan zes overwinningen en twee draws, Europese wedstrijden meegerekend. Enkel op bezoek bij Club Brugge (3-0) ging Standard met de billen bloot. Door die geweldige resultaten heeft de club zich naar een plaatsje in de top-zes gevoetbald.

Maar bij Het Laatste Nieuws verwachten ze meer van Standard, veel meer. Bij de verwachtingen voor het nieuwe jaar mikt de krant zelfs erg hoog. 'De titel', staat er geschreven. Met tien punten achterstand op Genk wordt dat geen sinecure, maar in het Play-Off-systeem is vrijwel alles mogelijk. Ook Stef Wijnants gelooft alvast in de kansen van Standard.

Poll

Beschouw jij Standard als titelkandidaat?

(495 stemmen)

Plaats een reactie

DDT +3678
vrijdag 4 januari 2019 om 11:17
Bij HLN drinken ze veel op de nieuwjaarsreceptie 😂
Vind ik leuk
Toca +44476
vrijdag 4 januari 2019 om 11:22
Genk is en blijft voor mij de grootste titelkandidaat.
Vind ik leuk
Frefke +1092
vrijdag 4 januari 2019 om 13:26
Ok, maar reken er Standard er ook maar bij. Als de PO1 gaan beginnen zullen die "top" zijn wees maar gerust. En als de ploeg samenblijft natuurlijk en als zijne hoogheid Carcela er zin in heeft...
Met veel "als"-jes kan je kampioen worden.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 11:22
Detail: Genk 48 punten, Standard 36 punten = 12 punten verschil en niet tien zoals vermeld in artikel.
Vind ik leuk
BW +103
vrijdag 4 januari 2019 om 11:26
Zoiets wordt gezegd door Genk-hater Wijnants.... No more words to say...
Vind ik leuk
Reagens +2546
vrijdag 4 januari 2019 om 11:27
Geloof er niets van. Standard gaat strijden voor plaats 2-5 maar komt tekort voor de titel.
Vind ik leuk
ROBSON +3570
vrijdag 4 januari 2019 om 11:30
1 en 2 staan vast dus het zal eerder 3 tot 6 zijn.
Vind ik leuk
Reagens +2546
vrijdag 4 januari 2019 om 12:51
Ik maak voorbehoud bij zowel Anderlecht als Club.
Anderlecht zal mss uithalen op de transfermarkt en zo nog in aanmerking komen voor plaats 2.
Club zie ik de kans reëel dat die serieus gaan inzakken eind februari. Je voelt toch dat het daar wat op is bij een aantal spelers.
Vind ik leuk
Rune1891 +4735
vrijdag 4 januari 2019 om 13:38
Voor hetzelfde geld koopt Club 2 goeie spelers in en zijn we weer vertrokken... bij anderlecht moet er al net iets meer gebeuren om terug mee te doen voor de titel
Vind ik leuk
Reagens +2546
vrijdag 4 januari 2019 om 13:59
Het verschil is dat voor mij bij een aantal spelers die bij Brugge bepalend zijn (zoals bvb Vanaken) de honger naar meer stilaan weg is. Ze hebben 2 titels op 3 jaar en nu ook Europees overwinterd in de CL. Gaandeweg gaan ze naar de toekomst kijken en naar een transfer. En dat kost punten. Dat was bij Gent zo, bij Anderlecht en ook bij Brugge na het kampioenenjaar met Izquierdo.
Het is mogelijk dat Brugge nog kampioen speelt. Ze hebben denk ik de beste ploeg. Maar het gaat heel moeilijk worden.
Vind ik leuk
Rune1891 +4735
vrijdag 4 januari 2019 om 14:08
Vanaken speelt al het hele seizoen op niveau, niets geeft aan dat hij geen honger meer zou hebben, enkel Vormer en mitrovic blijven onder hun niveau spelen (al waren de laatste 2 wedstrijden ook al weer beter van Vormer).

1 goeie verdediger met een deftige pass en een scorende spits naast Wesley, meer heeft Club niet nodig om weer fris aan de terugronde en play offs te beginnen
Vind ik leuk
vampire81 +1241
zaterdag 5 januari 2019 om 16:09
je slaat waar je zeer erg op hoopt en wat anderzijds dan weer realistisch zeer erg door elkaar

m.a.w. je extreem zielige hoop is niks meer dan zeer ijdele hoop
Vind ik leuk
Reagens +2546
zondag 6 januari 2019 om 11:50
Geen argumenten + persoonlijke aanval.
De schrik zit er gelijk in.
En wat is de valse hoop? Dat het bij Club niet zo gaat als vorig seizoen? Is gewoon een feit.
Of dat Anderlecht gaat uithalen op de transfermarkt? Dat kan wel of niet gebeuren. Vandaar het voorbehoud. We verwachten het al 3 transferperiodes van Anderlecht, dus scepsis is op zijn plaats. Maar het blijft nog altijd de grootste club van het land en het verschil is niet zo groot als sommigen wel denken.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +17612
vrijdag 4 januari 2019 om 11:56
Derde zie ik ze nog wel worden, maar meer niet.
Vind ik leuk
RSCA 35 +414
vrijdag 4 januari 2019 om 12:13
Die Walen kampioen ?
laat mij niet lachen
Ze hebbben So Pinta eruit gegooid maar die werd tweede en won de beker
MPH is op zijn retour én die klootzak gun ik geen enkele titel meer
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 13:53]
Vind ik leuk
Darta +6
vrijdag 4 januari 2019 om 12:26
Is dat de frustratie van een gewond kieken uit Brussel. Als er iemand op dit ogenblik moet zwijgen, is het toch wel de Anderlecht aanhang. Wij hebben MPH, jullie hebben niks !!! Succes kiekenfretter
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 12:42
Er is er eentje boos omdat ze niks gaan halen 😂😂😂
Vind ik leuk
Rune1891 +4735
vrijdag 4 januari 2019 om 13:37
Vorte walen? Jij was al een zielig figuur, nu nog belachelijk erbij... de helft van jullie tribunes bestaan uit Walen, en hoeveel Walen hebben er al in een anderlechtshirt gespeeld?

*edit: precies zijn racistische staart ingetrokken
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 14:09]
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 13:58
Wat een geweldige commentaar van toch een paarse debiel.
Vind ik leuk
Frefke +1092
vrijdag 4 januari 2019 om 15:44
Als je geen beter reactie kan plaatsen laat dan maar.
Hopelijk ben je geen RSCA-er (supporter kan je dat niet noemen).
Want je al vereenzelvdigd met de RSCA-aanhang en dat willen we niet.
Vind ik leuk
RSCA 35 +414
zondag 6 januari 2019 om 16:50
JIJ bent wel een RSCA supporter zeker
Loser
Vind ik leuk
pie_111 +192
vrijdag 4 januari 2019 om 12:41
Kwalitatief moet meestrijden voor de titel wel enigszins kunnen voor Standard maar ze zijn o zo wisselvallig.
Nu een goeie reeks van aantal overwinningen op rij maar kan zo weer omslagen naar paar wedstrijden amper punten halen.
Ze teren ook teveel op het goed geluk en flitsen van bepaalde spelers dan van het samenspel.
Vind ik leuk
CedricVDE +1296
vrijdag 4 januari 2019 om 12:44
Als Standard een titelkandidaat is dan is Anderlecht dat evenzeer. Ik denk trouwens dat de titel nog lang niet beslist is. Iedereen die zegt dat alles nu al vastligt wil ik graag nog eens herinneren aan vorig jaar. Toen was Club bij de PO's ook al kampioen en kregen ze het toch nog heel benauwd in de PO's door Standard die toen van een grote achterstand terugkeerden. Niemand kon de terugval van Club verklaren. Ik denk daarom dat iedereen nog kampioen kan spelen indien er het een en het ander gebeurd. Als Anderlecht een iets wat goede mercato heeft en concurrenten laten een hier en daar punten liggen dan kan alles nog.

Uiteraard zijn er favorieten en iedereen weet wie ze zijn, maar om al te zeggen dat plaatsen 1 en 2 al vastliggen vind ik ver overdreven. Mooie aan ons voetbal niets ligt vast tot het mathematisch onmogelijk is.
Vind ik leuk
Rune1891 +4735
vrijdag 4 januari 2019 om 13:33
Toont nog maar eens aan hoe belachelijk en oneerlijk die deling van de punten is!
Vind ik leuk
freejazz +1747
zaterdag 5 januari 2019 om 10:48
En steeds maar Standard, Brugge, Anderlecht, want die gaan zich vesterken. Uiteindelijk wordt het .....Genk, en die hebben zich al versterkt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws