'RSC Anderlecht en Standard moeten afrekenen met heel wat concurrentie'

'RSC Anderlecht en Standard moeten afrekenen met heel wat concurrentie'

Gepubliceerd: donderdag 3 januari 2019 om 18:30do 03-01-2019 om 18:30

Laatste update: donderdag 3 januari 2019 om 18:34do 03-01-2019 om 18:34

We naderen het einde van 2018, wat wil zeggen dat er bijna een nieuwe transferperiode aankomt. Heel wat clubs willen zich dan ook gaan versterken in januari. Zo komen RSC Anderlecht en Standard Luik bij één en dezelfde speler uit.

Het doorgaans goed ingelichte L'Equipe meldt dat beide topclubs interesse tonen in Firmin Mubele. De 24-jarige aanvaller komt op dit moment uit voor Toulouse FC. De Congolees kan naar verluidt zowel links, rechts als centraal uit de voeten.

Naast Anderlecht en Standard heeft ook Fortuna Düsseldorf haar pijlen op Mubele. Afgelopen zomer werd de aanvaller nog voor vijf miljoen euro weggehaald bij Stade Rennes, nu kan hij dus de stap zetten naar een nieuwe club.

De statistieken van de Congolees ogen niet bepaald indrukwekkend. Zo kwam hij dit seizoen nog maar aan acht wedstrijden, daarin maakte hij … nul doelpunten.

Update 03/01, 18.30: Mubele zou volgens Footmercato niet alleen op de verlanglijstje van RSC Anderlecht en Standard staan. Het Tukse Bursaspor is volgens de Franse bron het meest concreet voor de aanvaller. Andere clubs gelinkt aan Mubele zijn PSV en Huddersfield. 

Plaats een reactie

Basvyncke +880
woensdag 19 december 2018 om 08:03
Wat een versterking, 5milj en geen goals... Iets zegt me dit niet te doen 🤔
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19146
woensdag 19 december 2018 om 08:08
Dit wordt het verhaal van de kat in de zak.. Een spits die niet scoort, geweldig toch.
Vind ik leuk
Manambre +168
woensdag 19 december 2018 om 08:12
Flop in de maak
Brengt niets bij zijn huidige ploeg
Vind ik leuk
woensdag 19 december 2018 om 08:15
Laten vallen zoiets. Brengt RSCA niets bij!
Vind ik leuk
woensdag 19 december 2018 om 08:19
Hem telt nie mee hem loopt as nen haan die just met zen poten in de stront hee gelopen elk zijne goeiendag edgard
Vind ik leuk
Rune1891 +6389
woensdag 19 december 2018 om 08:35
Familie van "de ref" mss?
Vind ik leuk
Bart Joos +2657
woensdag 19 december 2018 om 08:45
Denk het ook !!
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 08:47]
Vind ik leuk
Zetterberg +12706
woensdag 19 december 2018 om 09:34
Ok!
Vind ik leuk
Bart Joos +2657
woensdag 19 december 2018 om 09:47
:-)
Vind ik leuk
HalloDaar +154
woensdag 19 december 2018 om 11:26
Beste meneer Zetterberg,

Nu jij toch bij Anderlecht een belangrijke rol zal vervullen, raad ik aan om Edgard aan te nemen als nieuwe TD. Vergeleken met hem is Verschueren niets. Edgard heeft het Anderlecht DNA in zich!
Vind ik leuk
Zetterberg +12706
woensdag 19 december 2018 om 13:23
Zal het doorgeven aan de Mike ;)
Vind ik leuk
AzEz86 +7363
woensdag 19 december 2018 om 08:25
Amaai, da's nen topper! -_-
Vind ik leuk
woensdag 19 december 2018 om 08:25
Jawadde een echte smaakmaker dus...
Vind ik leuk
Wolf1986 +1982
woensdag 19 december 2018 om 08:25
Mubele moet de meubelen gaan redden bij Anderlecht.
Vind ik leuk
Makke53 +402
woensdag 19 december 2018 om 09:29
Lijkt dit nu echt? Wa shitbull is dit?
Vind ik leuk
woensdag 19 december 2018 om 09:59
Coucke legt al 8 miljoen klaar. Nee serieus nu. Wat gaat Anderlecht doen met een spits die nul goals gemaakt heeft. Men heeft vroeger al eens spitsen gehaald met amper goals. Kijk naar Thelin, kijk naar Armenteros. Die hadden geen goede statistieken en die konden bij Anderlecht ook geen goals maken. Geef mij dan liever maar een nieuwe Mitrovic. Een jong talent dat scoorde met de vingers in de neus en zich nog op het hoogste niveau moest bewijzen bij ons.
Vind ik leuk
Henrigo +142
woensdag 19 december 2018 om 10:32
Volgens mij gewoon gazettepraat, denk niet dat ze nog eens hun handen gaan branden aan zo'n miskoop
Vind ik leuk
skippie +435
woensdag 19 december 2018 om 10:40
Hopla, hier gaan we weer, 'TOP' aanvaller : amper 8 wedstrijden gespeeld (blessure-gevoelig) en .... surprise 0 (NUL) goals gescoord. GET HIM!
Vind ik leuk
Jo +163
woensdag 19 december 2018 om 10:42
Als je voor zulke spelers gaat...ga je beter in de Ligue 2 kijken. Spelen nog wel wat beter spelers (Avounou, Habib Diallo,Pierre Yves Hamel). Ik hoop echt dat ze hun scouting eens gebruiken en laat ons als belgische clubs eens stoppen met die kat in de zak te kopen!
Vind ik leuk
Heppen1J +845
donderdag 3 januari 2019 om 19:42
julie trappen overal in man man
Vind ik leuk
Frefke +1363
donderdag 3 januari 2019 om 20:31
Hoopt hij een afschrikwekkend duo te vormen met die andere dure vogel... Sanneh ?
Neen, vergeten aub. Dan nog liever met een jonkie in de spits.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 00:10
Als je al uit de ploeg wordt gehouden door een ex Anderlecht speler iseka wat zelf geen topper is, zou ik zeggen. Niet kopen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws