FIFA-baas Infantino dreigt: 'Geen WK voor spelers die meedoen aan Super League'

    FIFA-baas Infantino dreigt: 'Geen WK voor spelers die meedoen aan Super League'

    woensdag 7 november 2018 om 19:32

    FIFA-voorzitter Gianni Infantino dreigt met zware consequenties als de Europese topclubs zich afscheiden om een eigen Super League te vormen. De spelers van die clubs zouden onder meer niet meer welkom zijn op het WK, stelt de Zwitser.

    Vorige week kwam naar buiten dat de Europese grootmachten bezig zijn om vanaf 2021 een Super League te beginnen. Het zou gaan om Real Madrid, FC Barcelona, Manchester United, Chelsea, Arsenal, Manchester City, FC Liverpool, Paris Saint-Germain, Juventus, AC Milan, Atlético Madrid, Bayern München, Borussia Dortmund, Olympique Marseille, Internazionale en AS Roma.

    "Het is duidelijk dat deze dreiging bestaat", reageert Infantino, geciteerd door de NOS. "Maar ik denk dat de verantwoordelijken uiteindelijk verstandig genoeg zullen zijn, voordat ze zich compleet afscheiden. Of je doet mee, of je doet niet mee." De Zwitser wijst op zijn plannen om het WK voor clubteams uit te breiden naar 24 clubs. "Dat is een veel betere Super League."

    Plaats een reactie

    woensdag 7 november 2018 om 19:43
    De Clubs zijn de werkgever die hun spelers afstaan aan de nationale ploeg er weinig vergoed voor worden en ze regelmatig terug krijgen met opgelopen blessures, denk je nu echt dat die spelers neen gaan zeggen tegen hun broodheer ! Infantino je hebt uw naam niet gestolen en corrupt er bovenop
    Vind ik leuk
    Gimini +710
    donderdag 8 november 2018 om 07:24
    Dat is onzin , iedere speler kijk er naar uit om voor zijn land te kunnen spelen. Degene die niet meer voor zijn nationale ploeg wil uitkomen moet het maar zeggen. Denk je nu echt dat de clubs geen druk zouden uitoefenen op het spelers om zich eventueel terug te trekken van de nationale ploeg...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14935
    woensdag 7 november 2018 om 19:45
    Clown Infantielo met de twee duimen in de lucht met op de achtergrond "the best". Veel erger kan een foto niet worden.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2840
    woensdag 7 november 2018 om 19:55
    Als ze uitzoomen zou je de voorzitters van city en psg op hun knieën ervoor zien zitten, daardoor die brede grijns
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14935
    woensdag 7 november 2018 om 20:04
    Hopelijk wel met zijn broek nog aan, den Gianni!
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5563
    woensdag 7 november 2018 om 19:46
    It's all about the money. Een WK
    met 24 clubs is puur voor de tv-rechten.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 20:32]
    Vind ik leuk
    strat2 +177
    woensdag 7 november 2018 om 20:31
    En de Super ligue? Voor een appel en een ei?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 20:48]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:55
    Blatter heeft hem goed opgeleid hé... the mini MOB boss!!
    Vind ik leuk
    Gimini +710
    donderdag 8 november 2018 om 07:19
    Ergens heeft hij geen ongelijk, dat zomaar in het geniep bespreken . Langs de andere kant had de UEFA eerder zo'n "EURO" league(competitie) bespreekbaar moeten maken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws