Anderlecht-fans zien verrassende zwakke schakel: Voor dat geld zeg Coucke…

    Anderlecht-fans zien verrassende zwakke schakel: "Voor dat geld zeg Coucke…"

    maandag 22 oktober 2018 om 10:00

    RSC Anderlecht leek op weg naar een simpele en ruime zege tegen Cercle Brugge, maar liet het plots afweten. Uiteindelijk won paars-wit wel met 4-2. Eén speler maakte bij heel wat supporters geen al te beste beurt.

    Zo was de prestatie van Adrien Trebel, in het seizoensbegin toch één van de smaakmakers bij Anderlecht, volgens velen ondermaats. De Fransman lag met onder meer dom balverlies aan de basis van een tegendoelpunt.

    Op Twitter zien heel wat fans hoe de linkspoot zijn beste niveau op dit moment niet haalt. Bovendien wordt zijn nonchalante speelstijl op weinig gejuich onthaald.

    Poll

    Speele Trebel onder zijn niveau?

    (288 stemmen)

    Plaats een reactie

    Zetterberg +9943
    maandag 22 oktober 2018 om 10:03
    Akkoord dat hij geen beste wedstrijd speelde, maar dan nog legt hij drive en winnaarsmentaliteit aan de dag! Zeker in een ploeg waar veel jongens te braaf zijn!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:05
    als fcb supp, zou ik graag zo een speler als Trebel bij ons opt middenveld hebben... hij speelt 1slechte match en ze bashen hem! zielige supps! wees blij da jullie zo een warrior opt middenveld hebben gvd!!
    Vind ik leuk
    FcRazor +1175
    maandag 22 oktober 2018 om 10:18
    Een minderheid die dat doet. We weten allemaal dat negativiteit en kritiek veel sneller in het nieuws komt dan positieve zaken. Jounalisten/kranten zijn er geil op.
    Het is vooral belangrijk dat twijfelaars zich niet laten van door die negatieve enkelingen.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2610
    maandag 22 oktober 2018 om 10:21
    zijn we ook.
    Vind ik leuk
    K1908 +809
    maandag 22 oktober 2018 om 10:22
    Zeker een punt, maar van die personen hebben jullie even goed hoor. Je hoeft de mentaliteit van die Twitteraars niet te veralgemenen.

    Het was niet de beste wedstrijd van Trebel, maar hij is sowieso één van onze beteren, zoniet de beste die we hebben lopen....
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9943
    maandag 22 oktober 2018 om 10:47
    Wie basht er? Die zeven onnozele twitteraars
    Vind ik leuk
    Knightofh +520
    maandag 22 oktober 2018 om 10:52
    Nja twitter...
    Vind ik leuk
    Xytox +991
    maandag 22 oktober 2018 om 15:54
    Misschien moet je eens vaker naar RSCA kijken voor je commentaar geeft want Trebel is zeker niet bezig aan een sterk seizoen! Hij staat ook niet op de goede positie want Trebel is veel meer een verdedigende middenvelder dan een echte 8, maar algemeen genomen haalt hij bijlange het niveau van vorig seizoen niet!
    Is nog geen reden om hem af te breken of zo, maar er mag ook eens aan de heilige huisjes geraakt worden! In het voetbal ben je zo goed als je laatste match en op basis van de laatste match(en) van Trebel mag hij ook wel eens een wedstrijd op de bank blijven. Dan kan hij misschien eindelijk eens volledig recupereren van die blessure waar hij al weken last van heeft en zal hij nadien misschien weer de scherpte tonen die nu al lang weg is.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:48
    Ik heb ook een ongelofelijke winnaarsmentaliteit, wanneer mag ik mijn contract bij Anderlecht tekenen? Ik zeg het al zeer lang, nuttige speler maar niet meer dan dat. Onbegrijpelijk dat men van hem iemand maakt met een toploon.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9943
    maandag 22 oktober 2018 om 12:59
    Kan je vandaag je contract komen tekenen?

    Nee serieus, je gaat toch niet beweren dat we een type zoals Trebel op het middenveld niet kunnen gebruiken? Recupereert toch vaak ballen, zet steeds druk, soms wat slordig maar een meer dan behoorlijk passenspel en op de kleine ruimte komt hij er toch vaak uit (zelfs onder druk). Dit is toch niet de speler die ervoor zorgt dat het niet goed genoeg is!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:36
    Ik zeg toch dat Trebel een degelijke speler is. Ik vind hem technisch ook vrij behoorlijk en op de kleine ruimte is hij goed. Maar ik heb een visie dat je in een ploeg de "ster"spelers hebt en die met de nodige egards moet behandelen (en dan vooral qua loon). En wat zijn voor mij sterspelers, dat zijn spelers die echt onmisbaar zijn. Topkeepers, topverdedigers, topspitsen, topflankspelers, topspelverdelers, .... Trebel zijn taak zou moeten zijn, bal afpakken en zo snel mogelijk inleveren bij een flankspeler, spits of een 10. Meer is op zijn positie toch niet nodig. Iemand die er stofzuiger speelt, ballen afneemt en de eerste schakel is in de opbouw van een nieuwe aanval. Maar ze hebben hem opgehemeld. Zijn contract is blijkbaar dat van een 'topspeler' en dat begrijp ik niet. Het is niet dat hij strooit met goals en/of met assists. Hij moet op dit moment ook meer het spel gaan verdelen, terwijl dat helemaal zijn sterkste wapen niet is. Dus kortom een degelijke speler. Echt goede statistieken kan hij niet voorleggen, het mag dus zeker geen reden zijn als hij afwezig is om slechter te spelen. En zijn loon is voor een speler met zijn mogelijkheden en op zijn positie 'over the top'. Dan had ik liever dat geld uitgegeven aan een speler die zijn stempel drukt op het spel van Anderlecht. Iemand spelbepalend. Iemand met veel goals of met veel assist, of veel verdedigende ingrepen of iemand die het spel verdeelt. En op dit moment...zijn die er eigenlijk niet. Al zou ik graag Najar een rij naar voor zien opschuiven ipv dat hij de hele flank voor zijn rekening moet nemen. Een type Zetterberg, een Nilis, een Boussoufa, Mbokani.... zo'n type spelers die moet je een toploon geven. Maar toch geen types zoals Van der Elst of Vanlerberghe. Allé, dat is mijn mening.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:32
    vanderelst, geen toploon geven?? zo stofzuigers vindt je niet
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:53
    Komaan. Dat was toch het typevoorbeeld van een dienende speler. Lopen en bal afnemen dat ging. Maar opbouwend was hij toch van geen enkel nut. Zou Franky nu nog bij de Rode Duivels spelen vraag ik me dan af?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:02
    was hij dan zo slechter, dan bv: Witsel??
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:52
    Ik vind van wel. Witsel kan bv veel beter een bal bijhouden en beter het spel op gang brengen. Ook aanvallend is Witsel bezig en ook qua kopspel vind ik. Hij is gewoon technisch verfijnder.
    Vind ik leuk
    Xytox +991
    maandag 22 oktober 2018 om 15:57
    Trebel is vooral onvoldoende wanneer hij in de buurt van de 16 komt want hij verliest telkens het overzicht, geeft zelden een goede doorsteekbal in de laatste meters (wat hij eerder vanop de middellijn zou doen dan aan de 16) en als hij trapt naar doel, is het vaak overhaast.
    Trebel kan voor mij een nuttige speler zijn, maar hij is geen spelverdeler en is technisch en qua inzicht/overzicht te licht om het CM te dragen. Trek Trebel een plaats naar achter en haal een echte 8 en een goede 10 tijdens de winterstop en alle andere spelers errond zullen ook veel beter renderen...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11670
    maandag 22 oktober 2018 om 10:11
    Twitter, de pest van deze tijd. Journalistiek gehalte 0,0
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:55
    heb hier op VP ook gelzen da Trebel zwak was gisteren, dit kan eens gebeuren hé, maar, om hem direct de grond in te boren, vindt ik erover!!! ps: vrijdag waren er 10 zwakke bij ons, maar daarvoor ni minder geliefd hé...
    Vind ik leuk
    Diego A M +3586
    maandag 22 oktober 2018 om 15:43
    Zeggen dat Trebel zwak was, is hem niet de grond inboren. Iedereen was top gisteren. Zo beter?
    Vind ik leuk
    Toca +36589
    maandag 22 oktober 2018 om 10:26
    De paljassen op Twitter hebben hun wekelijks slachtoffer weer gevonden. Dat noemt zich dan supporter.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:41
    Moest je achteruit hun berichten teruglezen dan zijn het dezelfde die huilden om een contractverlenging : kenners dus.
    Vind ik leuk
    Toca +36589
    maandag 22 oktober 2018 om 12:53
    Zeker en vast. Positief zijn en blijven is voor zo n mensen onmogelijk.
    Vind ik leuk
    SD +9378
    maandag 22 oktober 2018 om 10:38
    Dit zijn reacties van mensen die niets van het voetbal kennen. Moest Trebel altijd op hoog niveau spelen, zou hij al lang de trui van een vooraanstaande ploeg dragen.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:56
    Maar waarom krijgt hij dan een hoog loon is de vraag?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:40
    Speelt als een struisvogel kop in de grond...
    Vind ik leuk
    Frefke +625
    maandag 22 oktober 2018 om 11:35
    We moeten voor de ondermaatse prestaties van Trebel niet ver gaan zoeken hoor... Trebel speelt nog altijd met een blessure. En zolang hij daar niet van verlost is gaat hij het niveau van begin dit seizoen niet meer halen.
    Enige oplossing is operatie, wordt momenteel steeds maar uitgesteld maar zijn prestaties lijden er klaarblijkelijk onder !
    Vind ik leuk
    camargue +2395
    maandag 22 oktober 2018 om 12:04
    Hij speelde inderdaad geen goede 2de helft maar dat de verdediging zo kinderlijk bezig is dan gaan we er nog veel binnenkrijgen. Bij het 2de doelpunt staat Najar te ver van zijn man en je ziet hem op zijn dooie gemak terug wandelen naar achter. Dat zijn zaken die er absoluut uit moeten!
    Vind ik leuk
    dakcota +4405
    maandag 22 oktober 2018 om 14:03
    speelt weken de pannen van't dak.. maar na 1 slechtere wedstrijd beginnen de successo's weer te janken hoor.

    Echte supporters (zoals mezelf) steunen onze spelers, zeker spelers met vechtlust en inzet zoals trebel
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws