'Man City denkt al aan opvolging van Kompany en komt uit bij Nederlander'

    'Man City denkt al aan opvolging van Kompany en komt uit bij Nederlander'

    zondag 21 oktober 2018 om 10:37

    In navolging van Manchester United en Tottenham Hotspur heeft ook Manchester City zich in de strijd om Nathan Aké gemeld. Dat melden The Sun en The Mirror. Manager Pep Guardiola zou in januari een bod van 45 miljoen euro willen uitbrengen.

    Aké maakt veel indruk sinds hij vorig jaar definitief de overstap maakte van Chelsea naar Bournemouth. Hoewel manager Eddie Howe de Oranje-international niet zonder slag of stoot wil laten gaan, lijkt een winterse transfer steeds aannemelijker. De boulevardkranten schrijven dat Guardiola al langer de prestaties van Aké in de gaten houdt.

    De Spaanse manager denkt dat de 23-jarige verdediger er meteen kan staan in het Etihad Stadium en op termijn zelfs kan uitgroeien tot een speler van wereldklasse. Zijn veelzijdigheid is een grote bonus, aangezien Aké zowel centraal achterin als op linksback uit de voeten kan. Bovendien wordt hij als home-grown speler beschouwd door zijn opleiding bij Chelsea.

    Voor Guardiola reden genoeg om een bod uit te willen brengen op Aké, die een contract tot medio 2022 heeft bij Bournemouth. Ook Tottenham en United zijn echter nadrukkelijk geïnteresseerd. Bij City zou Aké op termijn de vervanger kunnen worden van Vincent Kompany.

    Plaats een reactie

    Riddlin +2383
    zondag 21 oktober 2018 om 11:11
    Elke verdediger die goed speelt is blijkbaar 45 miljoen waard.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:24
    Op z'n minst hé... "the sky has no limits".
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9968
    zondag 21 oktober 2018 om 12:28
    Dacht net hetzelfde...waar gaan we naar toe?
    Vind ik leuk
    Amongoth +161
    zondag 21 oktober 2018 om 16:49
    Je kan het Belgische voetbal niet vergelijken met England, hier gaat 10 keer zoveel meer geld rond dan in Belgie.
    Zelfs de kleine ploegen ontvangen het dubbele aan tv rechten, dan Anderlecht of Brugge. Bij de kleine ploegjes, zitten dan ook weer tweemaal zoveel toeschouwers als Brugge of Anderlecht.
    Wat Belgie betreft, heb je als ploeg goud in handen, verkoop je spelers dan niet aan 10 of 15 miljoen, de laatste 2 a 3 jaar is de PL overspoeld met spelers die in Belgie speelden.
    Als ze in Belgie een speler verkopen voor 10 miljoen, hebben ze precies de grote pot gewonnen.
    Eigen schuld dikke bult zekers.
    Heb je jonge spelers met veel talent, plaats ze bij satelliet ploegen in het buitenland voor een jaartje of twee.
    Vind ik leuk
    La joya +233
    zondag 21 oktober 2018 om 12:11
    Draait meer om het aantal dreadlocks denk ik dan om kwaliteiten, zie ook maar naar virgil van dijk...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3392
    maandag 22 oktober 2018 om 08:40
    Liverpool heeft geen spijt van dat geld. Dan is het toch goed ?
    Vind ik leuk
    Genome +354
    zondag 21 oktober 2018 om 13:34
    Rare wending voor hem. Bleek jarenlang niet goed genoeg te zijn voor Chelsea en nu op korte periode zouden andere er een pak geld voor willen geven. Je ziet hoe het kan keren in het voetbal...
    Vind ik leuk
    Amongoth +161
    zondag 21 oktober 2018 om 16:37
    De Bruyne was ook niet goed genoeg voor Chelsea, hetzelfde met Lukaku, als je spelers kan aantrekken die op meerdere plaatsen kunnen spelen is dat een extra bonus. 45 miljoen, ik denk dat je in de PL, nog amper spelers vind onder de 25 miljoen als ze kunnen voetballen. Kompany vervangen..... altijd fan van geweest, maar het wordt stilaan tijd, heeft het overzicht niet meer, en begint meer en meer gaan te blunderen. Had tegen Burnley binnen 2 minuten al rood moeten hebben.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws