Club houdt hart vast: prestaties Danjuma krijgen ook interntionaal weerklank

    Club houdt hart vast: prestaties Danjuma krijgen ook interntionaal weerklank

    woensdag 17 oktober 2018 om 15:02

    Arnaut Danjuma Groeneveld is zijn naam aan het maken, niet alleen in het Belgische voetbal, maar ook internationaal. Zijn interlanddebuut bij de Nederlandse nationale ploeg heeft hem ongetwijfeld in nóg wat meer scoutingboekjes gezet.

    Dinsdagavond scoorde de winger van Club Brugge bij zijn eerste basisplaats voor Oranje, uitegerekend tegen de Rode Duivels, nadat hij eerder mocht debuteren tegen de Duitsers (3-0). Die opmars is ook het Britse Squawka niet ontgaan. 'Hij betaalde het vertrouwen van Koeman terug door zijn Oranje-rekening te openen', schrijft de statistiekenwebsite, die Danjuma bij de drie positieve uitschieters van de interlandbreak plaatst.

    'De vleugelaanvaller van Club Brugge kijkt op tegen fikse concurrentie op het internationale niveau, met Memphis Depay die momenteel in de vorm van zijn leven verkeert en Steven Bergwijn als opkomend talent en extreem begiftigde aanvaller', vervolgt Squawka. 'Desondanks kan de man die geboren is in Lagos, als hij zijn prestaties doortrekt, zich op termijn van een startbewijs verzekeren onder het aanvoerderschap van Koeman.' 

    Poll

    Ziet Club Danjuma deze winter al vertrekken, denk je?

    (391 stemmen)

    Plaats een reactie

    Boerken +6901
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:26
    Dan voor heel veel geld ! Kunnen dan weer andere talenten kopen
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:52
    Als hij blijft bevestigen is hij in de zomer weg, maar alleen naar een ploeg dat hij zelf wil .
    Vind ik leuk
    Minunten +254
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:29
    Dit is de verkeerde invulling van de "zegswijze" hart vashouden. Bij Brugge - die Danjuma voor 1 miljoen gekocht hebben - moeten ze niet hun hart vasthouden maar dromen van de vele miljoenen, na dergelijke prestaties. Bij Atalanta - die Castagne voor 6 miljoen kochten - daarentegen... :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:53
    Ik vond castagne in het begin heel goed spelen...tot die dwaze bal...
    Vind ik leuk
    freejazz +1170
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:56
    Niet te fel de 'dwaze' pers naäpen. Castagne was goed in de match tot..... En daardoor heb je dan een slechte wedstrijd gespeeld. Kort door de bocht.
    Vind ik leuk
    blondel +2589
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:57
    IDD,als je dat elke week eens doet ,één verkeerde pas waar doelpunt uit voortvloeit,zal je niet dikwijls meespelen.Gelukkig heeft Martinez zijn vriendjes die elke keer mogen meedoen.
    Vind ik leuk
    Minunten +254
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:55
    Heb je wel gelijk in. Mijn punt was vooral dat het op niet veel sloeg te zeggen dat ze moeten beginnen vrezen nu Danjuma meer en meer bevestigt een topaankoop te zijn...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:48
    Danjuma zal Club veel geld opleveren als hij zo doorgaat
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:56
    Dat is te hopen. Vaak zijn Belgische ploegen tevreden met een aalmoes. Als je ziet welke bedragen andere ploegen vragen voor spelers, dan moet je gewoon mee. We spreken hier over een speler die voor het Nederlands elftal speelt. Vergelijk de marktwaarde van andere spelers daar. Dus moet Danjuma niet verkocht worden voor bv 10 miljoen euro...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:59
    Onder de 20 zou ik hem zelf niet laten gaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:08
    Mag nog hoger vind ik persoonlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:01
    Dat wel ja maar toch minstens 20
    Vind ik leuk
    blondel +2589
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:58
    Wat ben je met dat geld als je daarna geen goeie opvolger vindt.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:27
    Dachten ze ook toen Limbombe en Joske vertrokken en kijk nu
    Vind ik leuk
    Goegebuer +1232
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:02
    Het grote probleem is dat de speler dikwijls zelf heel gehaast is om een stap hogerop te maken. Als je dan de prijs niet verlaagd en hy geraakt niet weg, zit je met een speler tegen zn goesting.
    De meeste spelers hebben geen geduld meer, en waar eindigen ze dan? Vraag maar eens aan Limbombe...
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:28
    Minstens het dubbele van Limbombe of izquierdo. Veel ploegen hebben in zijn geval liggen slapen. Chapeau voor Brugge. En idd onder de 20 moet je nog niet eens aan tafel gaan zitten.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1361
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:32
    Onder de 20 mil niet eens aan tafel gaan zitten... die jongen is getalenteerd dat kan niemand ontkennen maar om nu te zeggen dat hij meteen meer dan 20 mil waard is...
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:19
    Euhm in januari of december is hij max een jaar in dienst. Als je wil bouwen met je ploeg (zoals Genk) moet je bepaalde spelers aan boord kunnen houden. Contractueel hangen ze in ieder geval nog wel een tijd vast. En Brugge hoeft dus niet te verkopen.
    Gaat hoop positieve pers krijgen in de nabije toekomst omwille van Oranje. Als er ploegen zijn die hem nu direct echt willen dan moet je stellen dat onder de 20 miljoen je niet aan tafel gaat zitten. Willen (engelse) ploegen hem direct dan is dit geen onoverkomelijk bedrag. Mocht hij bij Ajax spelen dan werd je met een bod van 20 miljoen uitgelachen.
    Als Danjuma 2 seizoenen zou blijven en hij bezorgt hen een titel of andere prijs dan kunnen ze hem belonen door niet te veel te vragen. Heeft dan op andere manier extra geld opgebracht.
    Maar eerstvolgende jaar als je hem wil moet je betalen.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1361
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:36
    Daar zeg je het.. Brugge is Ajax niet. En op dit moment vind ik hem zeker geen 20 mil waard misschien op het einde van het seizoen of volgend seizoen
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:47
    Natuurlijk niet. Maar elke speler ter wereld word verkocht boven zijn waarde. Een ploeg in nood doet rare dingen. Brugge hoeft niet te verkopen en kan vragen wat het wil. En zelfs al vind je hem maar 10 miljoen waard. Moet Brugge zo een bod dan aanvaarden? Nee toch?
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1361
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:45
    13-15 mil zou momenteel genoeg zijn
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:13
    Vind je dat Brugge dat moet aanvaarden?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:02
    Als De Ligt 80 miljoen waard is moet men voor deze speler minstens 120 miljoen vragen
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:08
    Voila, nu zijn we waar ik het wil hebben.
    Vind ik leuk
    Toca +36762
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:19
    Gij komt uit Antwerpen zeker ? Overdrijver 😁😁
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:19
    Zoals een Hollander he 120 vragen voor er 30 te krijgen 😜
    Vind ik leuk
    Djabber +3
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:29
    Hahaha op basis van wat? De Ligt is jonger, heeft 3 keer zoveel wedstrijden op dergelijk niveau gespeeld, is captain van Ajax, heeft al in Europa League finale gespeeld en meer interlands gespeeld. You do the math.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:32
    Da's wel overdreven he. De ligt heeft al wat meer laten zien. Wat meer adelbrieven.
    De ligt gaat trouwens ook niet voor 80 weg. Zal dichter bij de 50 liggen als bij de 80. En voor Danjuma zou ik op dit moment een bedrag tussen 20 en 30 miljoen vragen. Zou zelfs kunnen zeggen deze zomer voor 25. Deze winter voor 35. Al moet je da niet bekend maken natuurlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:21
    Terecht en bewust overdreven , het is maar om aan te tonen hoe snel zoiets is uitgesproken , voor mij is er geen één speler zoveel waard
    Vind ik leuk
    freeman +11542
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:50
    Om het even wat hij zal moeten kosten ! Dit goudhaantje zal opnieuw een flinke duit gaan opleveren !
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1922
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:04
    Als het zo voort gaat dan kunnen we binnen 4jaar ons stadion cash betalen heu,heu, als dat ook ooit eens moest lukken
    Vind ik leuk
    ROBSON +2950
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:01
    Hopelijk scoort hij tegen bvb Monaco mss nog eens thuis tegen atletico. Eerst en vooral hard blijven werken de rest komt vanzelf. Is een verstandige jongen die het ver kan schoppen. Onder de 25 miljoen moet club niet eens praten.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15046
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:08
    Langer dan 1 seizoen zal die niet blijven volgens mij, maar hij zal alvast een aardige duit opleveren.
    Vind ik leuk
    viperkebas +264
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:37
    50 of 100 miljoen euro... t steekt niet op een 0-ke...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 23:26
    Cools was ook al international volgens sommige supporters;met de voetjes op de grond blijven!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws