Rode Duivel krijgt volle laag van Vlaamse krant: 'Onvoldoende op dit niveau'

    Rode Duivel krijgt volle laag van Vlaamse krant: 'Onvoldoende op dit niveau'

    woensdag 17 oktober 2018 om 08:15

    Na een mindere tweede helft bleef België tegen de buren uit Nederland steken op een 1-1 gelijkspel. Timothy Castagne, die Thomas Meunier verving, kreeg het na de wedstrijd zwaar te verduren.

    Het Laatste Nieuws nam zijn prestatie onder de loep. ''Hoe breed is de kwaliteit in de nationale ploeg?', luidde onze vraag vooraf. Roberto Martínez gebruikte Timothy Castagne als rechterwingback. Schotland is Oranje niet, zo bleek.'

    Tegen Schotland mocht Castagne zijn debuut maken als Rode Duivel. Toen liep het zichtbaar vlotter dan dinsdagavond. 'Na zijn bevredigend debuut in Glasgow, bleek gisteravond dat Castagne - hoe beloftevol ook - op hoog internationaal niveau nog onvoldoende bedrijfszeker is.'

    Pijnlijk in de fout
    Bovendien lag de verdediger van Atalanta aan de basis van het tegendoelpunt. 'Hij schonk Nederland zomaar de gelijkmaker - met een volledig zotte actie: lopen met de bal richting eigen doel wegens geen aanspeelpunt en daarna centraal inspelen bij een tegenstander. Zo gauw maak je het niet meer mee bij de knaapjes', besluit het dagblad.

    Lees ookNederlandse media: 'De Belgen begonnen wat hautain te spelen'

    Poll

    Komt Castagne tekort?

    (661 stemmen)

    Plaats een reactie

    Boer +157
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:20
    En wat vonden de analisten van hun God Tielemans.
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:24
    Ik vond die ook niet niet goed hoor die had lijk gwn geen zin.
    Vind ik leuk
    DDT +3388
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:27
    Middelmatig, enkele keren balverlies maar ook een paar goede intercepties. Een 5/6 dus
    Vind ik leuk
    jericho666 +2311
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:30
    HLN op zijn best
    Vind ik leuk
    SD +9389
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:47
    Zwakke invallers zonder meer, behalve Mignolet die bewees dat hij beter verdient dan een plaats op de bank.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:47]
    Vind ik leuk
    Patfey +5269
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:24
    Blijf ernstig, ik zou eerder zijn plaats op de bank in vraag stellen. Mignolet is gewoon n iet goed genoeg voor eerste keeper.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:21
    Zoals het nu staat is het perfect , Courtois eerste keeper , Mignolet tweede en dan hebben we nogCasteels en Sels
    Vind ik leuk
    Patfey +5269
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:49
    Ik zie toch eerder Casteels op het niveau van Mignolet (je kan voor mij eeuwig discussiëren wie de betere is, zeker als Mignolet neit eens speelt), met Sels daar een stuk onder
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 00:34
    Hij speelde toch een prima wedstrijd dinsdag vond ik en dit dan zonder matchritme (alhoewel voor een doelman)
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15046
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:49
    Het is gewoon zo dat België zonder Kompany, De Bruyne en Hazard maar een gewoon ploegske is. Koeman had gelijk hoor, we moeten de komende jaren genieten, want nadien is het gedaan.

    Boyata, Denayer, Castagne, Tielemans,... Allemaal te plat voor het internationale toneel.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:45
    Bij jullie moeten ze nu al van de zelfde kaliber zijn als hazard, debruyne , en kompany! Geef ze tijd en speel minuten , waar stonden we op het ek tegen wales met ons vedette ? Alleen maar haat
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15046
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:48
    Waar merk jij haat op? Ik zeg gewoon: zonder zo’n buitengewone spelers haal je geen halve finale op een WK. En ja Mexico 86.. Maar dat waren andere tijden.
    Vind ik leuk
    Starke +5
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:22
    Ongelooflijk als je luistert en leest wat al die analisten en journalisten beweren. Probleem is middenveld , zoals slecht één commentator ( Philippe Albert ) goed had gezien . Tielemans in combinatie met onze sterkste aanval bracht niets . Praet liep verloren of beter wist niet waar hij diende te lopen. Hoeveel slechte passen heeft Thielemans gegeven . Had liever in de eerste helft Vanaken gezien . Maar ja Martinez heeft zijn vriendjes. Niet slim om zoveel wissels door te voeren. Heb echt niets gezien van iemand die eventueel kan in aanmerking komen voor de huidige A-ploeg
    Vind ik leuk
    LDN +178
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:00
    Als je in één keer Hazard, Mertens en Lukaku afhaalt dan is de angel uit onze aanval. Dit was een oefenmatch, er werd dus getest. Daar dienen oefenmatchen voor.

    Castagne jong, dat was een beginnersfout avant la lettre. Beschamend als je op dat niveau een bal blind in het midden gooit bij tegendruk.
    Vind ik leuk
    Pierke79 +394
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:44
    Ik vind inderdaad ook dat het de ideale wedstrijd was om Vanaken met onze sterkste aanval eens te testen.
    Vind ik leuk
    freejazz +1171
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:23
    En toch vond ik hem de eerste helft vrij behoorlijk (behalve die ene grote flater), zelfs in die mate dat ik er op termijn toch wel een mogelijke opvolger voor Meunier in zie.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15046
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:53
    Daar zeg je het 'behoorlijk'.. Dat is te weinig voor een team dat kampioenschappen wil winnen.
    Vind ik leuk
    freejazz +1171
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:02
    Klopt wel, maar zowat alle 'nieuwelingen' zoals ook Praet, Thielemans enz.. zullen wat tijd nodig hebben om zich te integreren (juist zoals de vorige generatie dat ook nodig had), en in die optiek vind ik het vrij jammer dat deze jongens juist in een 'experimenteel' elftal in de strijd werden gegooid, wat voor hen geen cadeau is.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15046
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:05
    Inderdaad. We moeten ook inzien dat spelers als Hazard, De Bruyne en Kompany van een uitzonderlijk niveau zijn. Bovendien hebben we geluk dat ze allemaal in dezelfde generatie actief zijn.
    Vind ik leuk
    freejazz +1171
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:52
    Dus heeft Koeman gelijk, geniet er nu nog van zolang als het kan.
    Vind ik leuk
    LDN +178
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:03
    De Nederlanders zaten voordien te lachen met Hazard, want hij had toen voor hen nog niets bewezen. We gaan genieten, en in de toekomst ook denk ik.
    Vind ik leuk
    VDF +28
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:50
    Beelden nog eens bekijken dan zie je dat Denayer zelfs geen moeite doet om zich aan te bieden.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:41
    was gewoon de zwakste op het plein bij momenten dacht ik dat hij omgekocht is door de Hollanders.
    Vind ik leuk
    VDF +28
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:54
    Beelden nog eens bekijken dan zie je dat Denayer zelfs geen moeite doet om zich aan te bieden!
    Vind ik leuk
    Bob Marley +292
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:09
    Martinez mag van mij beschikken.
    Hij snapt het totaal niet, tegen de Hollanders moet je als België ALTIJD met je beste 11 spelen!
    Maar ja, het is ne spagnol en die snappen dat niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:47
    ALTIJD?? Ook als hazard zater dan tegen united moet ? Je moet ook rekening houden met de clubs waar ze spelen ;) denk je da martinez zomaar iedereen mag opzetten wie die wilt hahaha
    Vind ik leuk
    Bob Marley +292
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:52
    Ja altijd!
    Die wedstrijd tegen Man U kan me gestolen worden. Als Belg was die (zelfs vriendenmatch) tegen Nederland belangrijker.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:20
    Nog zon simpele ziel
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:20
    Velen zouden beter eens een job zoeken in plaats van altijd commentar te geven. Bénde losers en profiteurs van de maatschappij... het werkvolk spuugt op jullie
    Vind ik leuk
    Bob Marley +292
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:54
    Ik werk gemiddeld 50 uur per week, geregeld nog wat meer.
    Dus ik denk dat gij op dat gebied uwe commentaar voor u moogt houden, want ik spuug op u met uw vooroordelen zonder voorkennis!
    Vind ik leuk
    Olli +275
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:30
    Mensen, tenzij je een Land in het midden oosten bent kan je geen internationals „kopen“ je werkt met de pool voorhanden en geef nieuwe Jongens tijd en vertrouwen. Als Julie Niet happy zijn met de kwaliteit moeten Julie maar meer getalenteerde kinderen verwekken....
    Vind ik leuk
    freejazz +1171
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:37
    Dat laatste, daar wil ik wel een handleiding van (alhoewel hand leiding....)
    Vind ik leuk
    Olli +275
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:47
    Als we die hadden , waren we rijk :/
    Vind ik leuk
    freejazz +1171
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:29
    Mijn vader had die, ........maar heeft ze weggegeven..........aan papa Courtois.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 12:29]
    Vind ik leuk
    Olli +275
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:11
    Papa Hazard heeft die scheefgeslagen denk ik :P
    Vind ik leuk
    LDN +178
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:04
    we kunnen ze klonen. Maar dat mag niet blijkbaar.
    Vind ik leuk
    Vaneigens +868
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:09
    Een zware fout, maar voor de rest een sterke wedstrijd van Castagne. De reacties zijn overdreven.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:39
    we zullen dan maar zwijgen over Tielemans zeker we hadden de tweede helft gewoon geen middenveld meer waarom Van Aken niet inbrengen ?
    Vind ik leuk
    vampire81 +1095
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:49
    castagne heeft voor mij volledig afgedaan, die mogen ze gewoon laten vallen

    tielemans was ook weeral zwak en eigenlijk totaal geen verrassing want in monaco bakt hij er ook niks van, hij is nooit goed geweest bij monaco en zal er naar alle waarschijnlijkheid op vrij korte termijn weg moeten en dat zou monaco met absolute zekerheid goed doen

    de 1e keuzes bij belgie zijn zeer goed maar van de moment dat het over de wisselspelers gaat is het eigenlijk gewoon te zwak en te slecht, kunnen dat niveau niet aan, kunnen gewoon niet mee
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws