Advocaat van Vertenten vraagt vrijlating en maakt gewag van belangenvermenging

    Advocaat van Vertenten vraagt vrijlating en maakt gewag van belangenvermenging

    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:14

    Hans Rieder, de advocaat van scheidsrechter Bart Vertenten, vraagt de vrijlating voor zijn client. Bovendien stelt hij zich vragen bij de rol van de onderzoeksrechter in Tongeren.

    De raadkamerzitting met de negen verdachten van de voetbalfraude is ondertussen afgelopen. Rieder vroeg de vrijlating van Vertenten omwille van drie elementen. "Ten eerste is er geen schuldaanwijzing. Ten tweede is er geen enkele kans op recidive en ten derde is hier sprake van een onwettig aanhoudingsmandaat", vertelde Rieder volgens Het Laatste Nieuws.

    Bovendien stelt de strafpleiter zich ernstige vragen bij de rol van de onderzoeksrechter in Tongeren. "Onderzoeksrechter Joris Raskin was rechter in de licentiecommissie van de voetbalbond, diezelfde voetbalbond die ook de werkgever is van mijn cliënt", besloot Rieder.

    Lees ook: 'Vertenten voelt de bui hangen en neemt drastisch besluit in zaak Propere Handen'
    Lees ook: Vertenten gelinkt aan derde 'verkochte' partij: 'Hij was niet vies van een gokje'

    Plaats een reactie

    camargue +2395
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:23
    En we zijn vertrokken voor een spelletje gerechtelijke poker :) De 3 punten dat hij aanhaalt kunnen wel tellen denk ik ...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:08
    Advocaten zijn de grootste smeerlappen die er rondlopen
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:24
    Nooit leren ze bij , ze worden beschuldigd van gefoefel en doen het nog eens eens zo hard om er onderuit te komen .
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14987
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:26
    Het is wachten op de eerste procedurefout om de boel helemaal op zijn kop te zetten.
    Vind ik leuk
    SD +9376
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:29
    Ik denk dat het parket meer bewijzen heeft dan de beelden opgevoerd door Rieder. Een procedure fout inroepen is zever. Wat heeft het feit dat Mr. Raskin werkt of heeft gewerkt in de licentiecommissie te maken met match fixing ?
    Vind ik leuk
    vanhimst +992
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:29
    en dar zijn de advocaten weer met hun truckendoos zodat hun clienten vrij uit kunnen gaan
    Vind ik leuk
    Watcher +947
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:39
    dus, die onderzoeksrechter heeft kennis van zaken. Ze blunderen weer eens. Zie alles nog in duigen vallen, wegens belangenvermenging.
    Vind ik leuk
    Smuuw +710
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:54
    Zo'n fouten maken zou niet mogen op dit niveau, waarom zolang studeren en zoveel verdienen ...
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1706
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:22
    De licentiecommissie die Moeskroen licenties gaf...
    Vind ik leuk
    Markske +349
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:13
    En KVM diende daar klacht tegen in.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws