Vertenten gelinkt aan derde 'verkochte' partij: 'Hij was niet vies van een gokje'

    Vertenten gelinkt aan derde 'verkochte' partij: 'Hij was niet vies van een gokje'

    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:00

    Bart Vertenten wordt gezien als één van de hoofdverdachten in het onderzoek naar matchfixing. Onder leiding van Dejan Veljkovic zou de scheidsrechter meerdere wedstrijden beïnvloed hebben.

    De arbiter uit Beveren zit al bijna een week in de cel op verdenking van omkoping van wedstrijden. Zo zou hij twee wedstrijden gemanipuleerd hebben in de degradatiestrijd. Antwerp-Eupen van vorig seizoen én Cercle Brugge-KV Mechelen van enkele seizoenen geleden springen in het oog.

    Humo doet daar nog een wedstrijd bovenop. 'Is het toeval dat Vertenten ook de fameuze Moeskroen-OHL floot, die aan het licht bracht dat de Leuvense kapitein Reynaud niet vies was van een gokje?', legt het weekblad gauw een nieuwe link met Vertenten.

    Ook zij vinden het bizar dat de scheidsrechter zich liet inpakken door Veljkovic.'‘Vertenten was ooit de jongste scheids in eerste klasse. Hij leek het mooi voor mekaar te hebben, maar aan zijn carrière lijkt nu abrupt een einde te zijn gekomen, gevallen voor de verlokkingen van een sympathiek ogende makelaar.'

    Plaats een reactie

    JODES +630
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:26
    Ik blijf het ongelofelijk en surrealistisch vinden dat een man als Vertenten zijn carriere op het spel zou zetten voor enkele duizenden euro's... Een radioloog, iemand die toch wat letters heeft gegeten en eigenlijk flink kan verdienen als hij gewoon zijn job in een ziekenhuis gaat doen... Als je dan de ambitie hebt om het te maken als scheidsrechter, dan neem je toch niet dergelijke risico's... Volgens mij spelen er andere dingen die we (nog) niet weten. Afpersing? Bedreiging van hem of familieleden? Ik kan het verkeerd voor hebben, het is enkel een gevoel...
    Vind ik leuk
    Gheintje +224
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:06
    Nu we toch aan het speculeren zijn: Misschien waren er wel links tussen de voetbalbond en gefixte matchen, toonde hij op deze manier dat hij deed was "nodig" was en op die manier zijn promotie als arbiter naar 1ste klasse kreeg?
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:29
    ik heb daar ook mijn bedenkingen bij.
    Ook met Delferiere...... is dat het enigste dat ze konden vinden, 1% korting op een wagen ??
    Daar pak je geen scheidsrechter voor op met al die media aandacht met einde carriere tot gevolg......
    Vind ik leuk
    Goaltje +1104
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:36
    Een onschuldige zit geen week vast hoor.
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:31
    zeg ik dat dan ?
    Hij zit ook niet vast hé
    Ik kan me enkel moeilijk inbeelden dat dat het enige is dat ze ten laste tegen de persoon Delferiere hebben. Er moet toch meer zijn.......
    Enne, er zijn al wel meer onschuldigen die langer dan 1 week in voorhechtenis hebben gezeten....

    Ze starten een grootse operatie en lossen een beetje info, en daarna........................................................................................
    Vind ik leuk
    Goaltje +1104
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:37
    Ok, maar ik had het over Vertenten. Zit wel degelijk een week vast en dan denk ik toch dat het niet om peanuts gaat. Dat bedoelde ik. Delferiere is inderdaad vrij, dus zal inderdaad geen zwaar dossier zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:42
    Er is niemand onder ons die weet hoe diep die zaak gaat en de details gaan we op dit moment niet te weten komen, het is wachten tot een eventueel proces om alle details te weten te komen.Wie weet worden die scheidsrechters zwaar onder druk gezet en zijn ze misschien zelf wel slachtoffer en dader ter gelijkertijd.Bvb ,Vertenten is op kosten van bvb Bayat naar de hoeren geweest en deze heeft gedreigd dit aan zijn vrouw te zeggen indien hij niet meewerkt aan matchfixing.
    Vind ik leuk
    SD +9467
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:04
    Men concentreer zich op de schuldigen, maar wat met de benadeelden ?
    Als ik geld uitgeef voor een catchwedstrijd, weet ik duidelijk vooraf dat het om matchfixing gaat en heb geen reden tot klagen. In het voetbal is het anders; men gaat er van uit dat de wedstrijd correct verloopt, zonder manipulatie. Waarom zouden de toeschouwers dan niet vergoed worden voor de geleden schade ?
    Vind ik leuk
    Frefke +703
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:21
    Opgepast ! Lopen we hier niet hoog van stapel ? Wie stelt de scheidsrechters aan voor een match ?
    Mag iedereen kiezen welke match hij wil fluiten ? Dat geloof ik niet hé.
    Toch straf of toeval dat hij juist die degradatiematchen toegewezen kreeg waar de makelaar en vriend (?) Veljkovic belang bij had...
    Vind ik leuk
    DDT +3414
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:47
    Mooie redenering en wie duidt die aan? We bond zelf. voila, dus toch Verhaeghe 😂
    Vind ik leuk
    Paljaske +155
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:23
    Onnozel manneke
    Vind ik leuk
    DDT +3414
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:27
    Het is maar voor te lachen, rustig blijven jongens
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3044
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:26
    Het is niet "de bond" die de scheidsrechters aanstellen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:49
    Wat heeft Verhaeghe daarmee te zien.
    Vind ik leuk
    amatus +9
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:31
    Zoals JODES heb ik ook een slecht gevoel bij heel dit circus en vind ik het ook ongelofelijk dat iemand als Vertenten zo dom zou zijn om zijn gewone carrière als radioloog op het spel te zetten voor enkele euro's. Ik heb 27 jaar de scheidsrechters ontvangen in een club die op 7 jaar tijd van 1ste provinciale naar 2de klasse promoveerde. Dit wil zeggen dat ik in die 27 jaren heel wat scheidsrechters beter heb leren kennen, want na iedere wedstrijd ging ik met deze mensen ergens iets eten, want anders moesten ze met een lege maag terug naar huis, en meestal haden ze vooraf sinds enkele uren niets meer gegeten. En ik kan met mijn hand op het hart zeggen, dat er aan tafel over van alles werd gebabbeld, maar nooit over matchfixing. Dat was taboe. Maar wie duidt de scheidsrechters aan voor een wedstrijd: de KBVB! Bij wedstrijden en 1A en 1B is er altijd een controleur aanwezig in de tribune, en in de lagere afdeling is die er toch regelmatig. Dir man , meestal een oud scheidsrechter, maakt toch een verslag na de wedstrijd. Die ziet toch ook wat er gebeurd. En hebben die niets gemeld? Zou het zo zijn, dan ben ik zeker dat dit in het verslag zou staan. Dat sommige mensen de scheidsrechters proberen te benaderen, dat wil ik wel geloven, maar dat zijn dan club mandatarissen en spelers die zich daarmee bezig houden, en matchfixing gebeurd meestal tussen clubs onderling. Maar aub is dit geen reden om de scheidsrechters met de zwarte piet op te laden. Er spelen trouwens totaal andere dingen die we niet mogen wetenn daar ben ik zeker van.Er zijn voetbalbonzen die zelfs in het uitvoerend comité zitten en die een verbeten onderline strijd voeren rond een nieuw voetbalstadion, het afbreken van een ander stadion, om hun project te kunnen realiseren , want daar is veel geld mee te verdienen. De KBVB heeft zelfs een voorzitter die eentalig frans is, en die op de laatste algemene vergadering werd weggestemd, maar die beslissing van de Algemene Vergadering (het hoogste orgaan in een vzw) aan zijn laars lapt en rustig in zijn voorzitterszetel blijft zitten. Die zelfs het eigen reglement niet respecteerd, dat de plafond leeftijd voor een functie in het uitvoerend comité op 75 jaar ligt. Maar daar zegt men niets van.Ik heb meer dan 30 jaar een deel van mijn energie in voetbal gestoken, alhoewel ik in mijn jonge jaren basketbal speelde. Maar als ik zo zie wat er aan de top gebeurd in de voetbalwereld, dan krijg ik een grote dégoux.
    Vind ik leuk
    DDT +3414
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:30
    Waaslander 😉
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:15
    Jodes, enkele euro’s? Vertenten werkte halftime, en denk jij nu echt dat het om enkele euro’s gaat? Dit is big business en het zal wel over tienduizenden euro’s gaan, zoniet honderdduizenden. Een onschuldige houden ze echt geen week in de cel, dan hebben ze al serieuze aanwijzingen. En aan de meneer die scheidsrechters moest ontvangen en nooit iets merkte, ooit al bij stilgestaan dat dat lang voor of na een wedstrijd wordt geregeld en zeker niet in het bijzijn van Jan en alleman?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:06
    waarom staat hier dan weer een foto van spelers van Club Brugge bij, dat heeft er compleet niets mee te maken!!!
    Vind ik leuk
    E.V +2539
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:26
    Dat Vertenten ook supporter was van club wil dat zeggen......maar dat wordt volgende week maar eerst publiekelijk gemaakt...lol
    Vind ik leuk
    Elise +443
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:44
    Waarom moet de rioolpers alweer een foto van Club Brugge gebruiken als het over pakweg Cercle, Antwerp enzovoort gaat???
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws